Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

shuttle AV18E2 no 80 pin conductor cable installed

Pagina: 1
Acties:

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-11 11:44
Ik heb een shuttle AV18E2 moederbord en de witte ide connetor geeft de volgende melding no 80 pin conductor cable installed. Ik heb al verschillende 80 pin ide kabels gebruikt, maar niks helpt om de melding weg te krijgen. De harde schijven die ik aansluit op de witte ide poort zijn ook erg traag door deze melding. De andere blauwe ide poort werkt wel goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBg6vistwPar1i40N-NxEkYx3ig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fRJKg6pUE5LaEwGalYik7Hjx.jpg?f=fotoalbum_large

Wie weet wat ik hier aan kan doen om dit op te lossen of is het moederbord kapot?

Ik wil die moederbord graag gebruiken om Windows 98se te installeren om oude games op te kunnen spelen.

[ Voor 25% gewijzigd door Egbert Jan op 30-04-2020 00:53 ]

Verwijderd

Egbert Jan schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:58:
Ik heb een shuttle AV18E2 moederbord en de witte ide connetor geeft de volgende melding no 80 pin conductor cable installed. Ik heb al verschillende 80 pin ide kabels gebruikt, maar niks helpt om de melding weg te krijgen. De harde schijven die ik aansluit op de witte ide poort zijn ook erg traag door deze melding. De andere blauwe ide poort werkt wel goed.

[Afbeelding]

Wie weet wat ik hier aan kan doen om dit op te lossen of is het moederbord kapot?

Ik wil die moederbord graag gebruiken om Windows 98se te installeren om oude games op te kunnen spelen.
Weet je zeker dat de gebruikte kabels 80 pins waren? Dat er iets op een kabel staat, wil nog niet zeggen dat het waar is. Kijk dus eens voor een gloednieuwe 80 pins kabel en test daarmee. Mocht het probleem zich dan nog voor blijven doen, dat zit er ergens iets in het moederbord, bv. een pinnetje wat zijn werk niet doet en daardoor blijft zeuren om een 80 pins kabel.
Je kan ook een Sata HBA (Host Bus Adaptor) in een slot stoppen, zodat je met Sata drives kan werken, zelfs een SSD zou mogelijk moeten zijn, je krijgt dan waarschijnlijk wel een P3 on steroids... :P

• Egbert Jan
Ik heb nieuwe 80 pin cabels gebruikt niks hielp helaas. Ik denk dat dat er een pinnetje niet goed is in de poort. Aan de ide aansluiting is ook niks geks te zien of dat er iets met een pin aan de hand is. Ik heb inmiddels al een Asus tusl2-c gepakt en daar werken bijde ide poorten prima. Ik heb er een verloop stekker op gezet van ide naar sata en Windows op een Samsung evo 840 geïnstalleerd. Windows start nu hel snel op.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:04

nelizmastr

Goed wies kapot

Sowieso hoort een harde schijf altijd op je primaire kanaal, tenzij je er drie of vier wil gebruiken, want de primaire controller is altijd sneller.

Maar goed dat je TUSL het wel goed doet, ook een optie natuurlijk :)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Egbert Jan
Ik doe mijn hardeschijven altijd eerst op de primaire. Dat er op het plaatje maar 1 schijf op zit is voor het testen. Ik wil dit bord gebruiken met 1 ssd op de primaire ide poort via een converter van ide naar sata en dan op de secondary ide aansluiting een hdd met dvd speler en dan is het wel mooi als de hdd met de goede snelheid werkt. Ik hoop dat er manier is om dit op te lossen. Sokcet 370 moederborden waar een tualatin processor op kan kom je niet veel meer tegen of zijn heel erg duur

[ Voor 20% gewijzigd door Egbert Jan op 30-04-2020 18:00 ]