Meerdere monitoren op 1 vga aansluiting.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goester
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07-2023
Ik heb een Nvidia 1060 kaart met slechts 1 vga aansluiting, nu was ik aan het kijken om meerdere schermen te kopen en dus vraag ik me af of dat wel kan op 1 vga aansluiting. Momenteel heb ik al een hdmi->vga converter voor mn huidige monitor. Mijn vraag is dus of er een manier is om hier 2 monitoren op aan te sluiten, die ik extended wil gebruiken.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Je hebt de 1060? Die heeft toch gewoon meerdere aansluitingen? En helemaal geen VGA aansluiting. Je zegt ook dat je daar een adapter voor gebruikt. Beetje vreemd.

Maar nee, extended kan niet op 1 poort. Zijn wel apparaatjes voor meen ik, maar die kosten meer als een videokaart met de nodige aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:00
Welke GTX 1060 heb je exact en welke monitor(en)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:21

g0tanks

Moderator CSA
Het lijkt me inderdaad sterk dat je 1060 alleen een VGA-aansluiting heeft. Er zou minstens ook DVI en HDMI op moeten zitten. Verwar je het niet met de aansluitingen op je moederbord? Kan je een foto van de achterkant van je PC plaatsen?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:00
g0tanks schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:34:
Het lijkt me inderdaad sterk dat je 1060 alleen een VGA-aansluiting heeft.
Sterker: er is geen enkele GTX 1060 met VGA. Sinds GTX 750 zit er op geen enkele nVidia GTX een analoge uitput. Als er een VGA op deze kaart zit dan is het een nepper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Goester heeft deze kaart: GPU: Asus ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING (aldus dit topic)

Volgens ASUS zijn dit de aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: https://dlcdnimgs.asus.com/websites/global/products/J5YWnEg6d76aHVYY/img/vr-port.png

[ Voor 16% gewijzigd door sypie op 29-04-2020 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gok dat hij inderdaad zijn monitor op het moederbord aansluit en niet op zijn videokaart. Moderne videokaarten hebben geen VGA aansluiting meer, daar zit dus DVI, HDMI of DP op.

Kijk even welke aansluitingen je nu hebt, sluit je scherm aan via de juiste kabel op de videokaart en ga dan kijken welke aansluitingen je over hebt om extra schermen aan te sluiten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Als hij de upgrade in dat topic gedaan heeft, komt er helemaal geen beeld uit het moederbord. Op het systeem van toen wel, maar dan vind ik het raar dat hij geen gpu problemen heeft. Als hij alles op onboard draait loopt Call of Duty ook voor geen meter.

TS moet maar even terugkomen met wat antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Dat is dan geen 1060, of je hebt er een van wish of Ali gekocht? Ook al hebben die vaak ook een HDMI en DVI poort. Maak eens een foto van de achterkant van je pc

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNijpjes
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Uit de TS:
Goester schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:12:
Momenteel heb ik al een hdmi->vga converter voor mn huidige monitor.
Denk dat de monitor wel op de video kaart zit. Ik zou deze converter en kabel vervangen door een HDMI of Display Port kabel mits en welke de monitor ondersteunt. Nieuwe monitor met een andere kabel aansluiten op een andere HDMI of Display Port aansluiting op de videokaart en je kunt extended desktop draaien.

Te dure camere, te veel lenzen, te weinig tijd. O, en iets dat flitst

Pagina: 1