Hoi allemaal,
na een hele tijd op de Xbox en PS4 F1 2018 en 2019 gespeeld te hebben wordt het nu tijd voor het serieuze werk...
Ik wil graag met iRacing op de PC beginnen en ben bezig met een rig van Sim-lab, pedalen, stuur en wheelbase van Fanatec.
Het gaat een single curved monitor setup worden, ik heb (nog) geen interesse in een triple setup.
Nu alleen de PC nog....
Zit wel al mijn hele leven in de IT maar heb geen ervaring met zelf bouwen, heb wel genoeg vrienden die kunnen helpen wanneer nodig.
Ik heb hiervoor ook de basis gebruik van een eerdere post van whitewiddowx aangezien ik er niet superveel verstand van heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming PC specifiek voor iRacing, ik ga er niks anders mee doen aangezien ik zakelijk alles op mijn Macbooks doe.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1.500,- Mag wat meer kosten als het ook een echte verbetering zal zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behalve een monitor niet nee, keyboard en muis moet me zelf wel gaan lukken
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, helemaal niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bluetooth voor mijn headset en 5.1 ondersteuning
Ga je overklokken?
Nee hoor, standaard is prima lijkt me
Wat verwacht je van ons?
Is dit een goede basis om iRacing op een zo hoog mogelijke kwaliteit, tegen mijn budget en met een prima framerate te kunnen draaien?
na een hele tijd op de Xbox en PS4 F1 2018 en 2019 gespeeld te hebben wordt het nu tijd voor het serieuze werk...
Ik wil graag met iRacing op de PC beginnen en ben bezig met een rig van Sim-lab, pedalen, stuur en wheelbase van Fanatec.
Het gaat een single curved monitor setup worden, ik heb (nog) geen interesse in een triple setup.
Nu alleen de PC nog....
Zit wel al mijn hele leven in de IT maar heb geen ervaring met zelf bouwen, heb wel genoeg vrienden die kunnen helpen wanneer nodig.
Ik heb hiervoor ook de basis gebruik van een eerdere post van whitewiddowx aangezien ik er niet superveel verstand van heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming PC specifiek voor iRacing, ik ga er niks anders mee doen aangezien ik zakelijk alles op mijn Macbooks doe.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1.500,- Mag wat meer kosten als het ook een echte verbetering zal zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behalve een monitor niet nee, keyboard en muis moet me zelf wel gaan lukken
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio | € 854,05 | € 854,05 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart/Rood | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X52 (met AM4 support) | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 79,21 | € 79,21 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Zwart | € 126,51 | € 126,51 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 111,75 | € 111,75 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.770,32 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, helemaal niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bluetooth voor mijn headset en 5.1 ondersteuning
Ga je overklokken?
Nee hoor, standaard is prima lijkt me
Wat verwacht je van ons?
Is dit een goede basis om iRacing op een zo hoog mogelijke kwaliteit, tegen mijn budget en met een prima framerate te kunnen draaien?