Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenv1234
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-08 10:49
Dag mede tweakeraars

Ik heb vandaag een mooie Netgear Ready NAS duo v1 weten te scoren, ik dacht Yess eindelijk mijn bestanden op een mooie plek opslaan
Echter krijg ik hem niet werkend gekregen tot mijn teleurstelling ):

Nu is mijn vraag als iemand ervaring met het apparaat heeft.
Wanneer ik de NAS opstart begint hij direct op 100% te koelen terwijl hij natuurlijk nog niet warm is
ook gaat het Disk 1 lampje 3x knipperen, gevolgd door een moment dan alle lampjes branden.

Ik heb al verschillende harde schijven geprobeert die allemaal geformateerd en getest zijn.
Ook heb ik contact gehad met Netgear, zij gaven aan dat ze alleen een gebruiksaanwijzing kunnen sturen hoe ik een reinstall van de OS kan doen. https://kb.netgear.com/24...dyNAS-Duo-NV-NV-X6-or-600 Echter reageerde bij het opstarten niet anders wanneer ik deze stappen wilde uitvoeren.

Iemand die hier ervaring mee heeft en een antwoord op heeft

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 22:13
Lijkt mij niet de moeite waard om naar te kijken, Die nas is oud en ondersteund geen SMB V3 protocol wat je nodig hebt om toegang te krijgen tot je shares met windows 10, En snel zal die ook wel niet echt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

popie schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 02:34:
Lijkt mij niet de moeite waard om naar te kijken, Die nas is oud en ondersteund geen SMB V3 protocol wat je nodig hebt om toegang te krijgen tot je shares met windows 10, En snel zal die ook wel niet echt zijn.
W10 kan nog prima werken met SMB1 en 2 (2 is überhaupt geen probleem, alleen 1 is echt onveilig). Maar verder eens dat dit exemplaar het niet waard is, vooral omdat hij vrijwel zeker kaduuk is en daarmee total loss.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenv1234
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-08 10:49
Het is opgelost, het had te maken met de CMOS batterij, na 35 schroefjes heb ik die kunnen vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Check ook even op bolle condensatoren. Een v1 is 10 jaar oud.
En als je hem daadwerkelijk wilt gaan inzetten loont het om te onderzoeken of je een vervangende voeding kan krijgen. En hoe je het volume kan mounten in iets anders dan ene readynas.

[ Voor 15% gewijzigd door jeroen3 op 07-05-2020 20:44 ]