Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...had via een duitse reisorganisator een reis geboekt ,deze is ivm met corana door de reisorganisator geannuleerd.
Nu heb van hun een bankcheck ontvangen met daarop het betaalde bedrag van de reis. Waar kan ik deze innen. ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:03:
Mijn vraag
...had via een duitse reisorganisator een reis geboekt ,deze is ivm met corana door de reisorganisator geannuleerd.
Nu heb van hun een bankcheck ontvangen met daarop het betaalde bedrag van de reis. Waar kan ik deze innen. ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Je hebt niks geprobeerd maar je verwacht wel dat anderen je huiswerk voor je doen, begin eerst maar eens met zelf wat opzoeken.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:21

DukeBox

loves wheat smoothies

Bij je bank ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Niet alle banken verwerken meer cheques. https://www.rabobank.nl/p...ques/stoppen-met-cheques/

Maar aangezien de TS erg karig is, weten we niet bij welke bank hij zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:50

Qwerty-273

Meukposter

Inderdaad bij je bank. Reken wel op een euro of 10-20 als verwerkingskosten. Tot recentelijk kon je daar bij ABN en andere banken terecht.

ABN is er per 1 jan 2020 mee opgehouden vanwege de kosten. Ik verwacht dat de meeste banken ze niet meer verwerken. Handmatige verwerking en hoge kans op fraude.

https://www.abnamro.nl/nl.../stoppen-met-cheques.html

Vraag om een sepa overboeking, ook in Duitsland kan men gewoon heel makkelijk een overboeking doen binnen de EU.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Verwacht in ieder geval een groot gedeelte kwijt te zijn aan 'commissie' bij de bank. Daar kun je tegenwoordig (naar mijn ervaring) niet onderuit. Het beste was geweest (* vul zelf maar in, iets zonder cheque *) :P
Qwerty-273 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:17:
Inderdaad bij je bank. Reken wel op een euro of 10-20 als verwerkingskosten. Tot recentelijk kon je daar bij ABN en andere banken terecht.
Maak daar maar het dubbele van: Minimaal 35 euro :P

[ Voor 41% gewijzigd door naitsoezn op 29-04-2020 19:32 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Weiger deze cheque. De andere partij moet gewoon een IBAN overschrijving doen. Er is echt geen reden meer om cheques te versturen. Ik krijg ook nog weleens een cheque, maar die stuur ik gewoon terug. Gewoon overmaken die handel. Zelfs naar gironummers kun je geld overboeken tegenwoordig. Wat de tegenpartij doet is gewoon pesterij en uitstel.

[ Voor 8% gewijzigd door Trommelrem op 29-04-2020 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insante
  • Laatst online: 13:15
naitsoezn schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:31:
Verwacht in ieder geval een groot gedeelte kwijt te zijn aan 'commissie' bij de bank. Daar kun je tegenwoordig (naar mijn ervaring) niet onderuit. Het beste was geweest (* vul zelf maar in, iets zonder cheque *) :P

[...]

Maak daar maar het dubbele van: Minimaal 35 euro :P
Inderdaad, rond de 35 euro administratie kosten en daarboven op een percentage.
Vraag echt om een SEPA overboeking. Of als je kan via een kennis in de buitenland regelen, bijvoorbeeld Duitsland of Zwitserland waar de kosten voor het innen van een check veel lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

insante schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:54:
Of als je kan via een kennis in de buitenland regelen, bijvoorbeeld Duitsland of Zwitserland waar de kosten voor het innen van een check veel lager zijn.
Een cheque is in Nld niet overdraagbaar vziw.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insante
  • Laatst online: 13:15
naitsoezn schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:03:
[...]

Een cheque is in Nld niet overdraagbaar vziw.
Dan is het de vraag of het een NLD check op naam is, of een Duitse check. Ik heb eerder een check uit de VS via familie in Zwitserland kunnen innen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat is er toch aan de hand met mensen die een check willen checken? Dat we dit waardepapier niet meer gebruiken wil niet zeggen dat de naam maar misbruikt moet worden. Het is gewoon een cheque, altijd al geweest en zal altijd zo blijven.

Check?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15
sypie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:29:
Wat is er toch aan de hand met mensen die een check willen checken? Dat we dit waardepapier niet meer gebruiken wil niet zeggen dat de naam maar misbruikt moet worden. Het is gewoon een cheque, altijd al geweest en zal altijd zo blijven.

Check?
Zoals met zoveel dingen
Me = mij
Draagbare cassettespeler is niet altijd een walkman al noemde vrijwel iedereen dat zo.
Niet iedere tablet is een iPad .....
Videobellen is meestal nog geen Facetime....
:+
Maar dat is allemaal een beetje offtopic :P

On-topic mijn eerste stap zou zijn: informeren bij mijn eigen bank.
Maar het liefst het geld gewoon overgemaakt zien op mijn rekening zoals ik het zelf ook betaald zou hebben.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Titel gecorrigeerd.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

sypie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:29:

Check?
offtopic:
nee hoor dan hadden we nog
- Serven gehad in Servië en geen Serviërs
- Was opbellen nog steeds geen woord
- Was uitprinten nog steeds fout
- Was onbeschikbaar nog steeds een anglicisme
- ....

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet accepteren. Naast dat het je een hoop geld gaat kosten voor de transactie, heb je ook nog eens geen enkele garantie dat die cheque gedekt is. Als bij die toko het geld op is, kunnen ze cheques opsturen zoveel ze willen.... geld is er toch niet dus die cheques bouncen allemaal.

Cheques..... damn dat is zelfs nog van voor mijn tijd. :) Daar moet haast wel iets achter zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2020 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Een cheque van een bank...tsja dat is oud. Het ligt eraan wat de afspraken zijn over uitkeren van de cheque. Vroeger hadden die dingen meer betekenis en was er een overeenkomst dat cheques van een bepaalde tent ingewisseld konden worden bij partijen die aangesloten zijn.

Indien die cheque van die bank hier niet ingewisseld kan worden kan je toch naar de uitgever gaan van de bank die die cheque heeft gegeven?
Pagina: 1