Welke reciever voor mijn 5.1 netflix/gaming setup?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shafy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-03-2024
Hallo,

een aantal dagen geleden heb ik op dit forum een post gedaan over de vraag voor een reciever en speakers. Nu heb ik vandaag mijn teufel 40 ultima 5.1 set binnen gekregen, echter heeft de reciever vertraging vanwege corona.
Nu ben ik gaan rondkijken voor een andere reciever. Hierbij ben ik eigenlijk ook tot de conclusie gekomen dat de reciever die ik in de eerste plaats wou (Denon AVR-X2600H) eigenlijk te veel opties heeft voor wat ik echt nodig hebt.

Ik gebruik mijn TV als gaming monitor en netflix ect kijk ik via de app van de TV zelf. Dus zoals ik het nu begrijp heb ik eigenlijk geen 4k arc ondersteuning nodig, omdat ik niks doe met een TV ontvanger. Nu heb ik begrepen, dat ik het geluid van mijn games gewoon via de TV kan afspelen die hem dan op zijn beurt weer naar de reciever stuurt via een optische kabel. En aangezien ik een 5.1 setup gebruik heb ik eigenlijk ook geen ATMOS ondersteuning nodig als ik het goed begrijp.

Dus mijn vraag is wat voor recevier heb ik nodig ipv de Denon AVR-X2600H. Nu heb ik zelf even gekeken en zag ik de Pioneer VSX-S520D. Echter deze is maar 50 euro goedkoper. In dat geval kan ik beter bij de Denon blijven voor eventuele upgrades in mijn systeem. De Pioneer VSX-S520 daarinetegen scheelt weer 150 euro. En het enige verschil tussen deze twee is dat deze geen 4k zou ondersteunen. Maar aangezien ik mijn PC rechtstreeks op de TV aansluit zou ik dit toch ook niet nodig moeten hebben?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:01
Dolby Atmos is een weergave techniek en heeft (ondanks dat hij er gebruik van kan maken) niks te doen met hoogte kanalen.

Als jij het optisch gaat verbinden kun je maximaal Dolby digital en dts afspelen, high def formaten zoals dts hd/hd ma/ Dolby Atmos en daarboven kun je er niet op versturen.

De receiver die je hebt besteld kun je altijd ergens anders bestellen en dan ben je gewoon keigoed af. Anders als je ooit beter geluid wilt weergeven of iets met 4k wilt doen kun je weer je geld uitgeven ;)

Meest makkelijke is alles via de receiver doorlussen, 1 HDMI kabel en je bent klaar voor maximale beeldkwaliteit en geluidskwaliteit 8) en nog hele goede bang for buck met die receiver _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door LuisjeNL op 29-04-2020 18:13 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shafy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-03-2024
Dankje voor je reactie. Ik heb met een andere webshop gebeld en die zijden dat de vooraden plat liggen vannuit china ivm met corona uiterraad. Nu kan ik nog bij meerdere webshops proberen maar heb de kans dat ze allemaal niks meer hebben natuurlijk. Een van de webshops gaf aan dat ze pas weer een levering verwachten rond augustus. Dus als dat het geval zal zijn zou ik toch echt opzoek moete gaan naar een andere reciever.

Hoe zou ik dat dan voor me zien om alles op de reciever aan te sluiten? De PC op de reciever aansluiten en dat de Reciever dan het beeld geeft aan mijn TV? En geeft dat geen kwaliteits verlies uiteindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:01
Pc - HDMI kabel - receiver - HDMI kabel - Tv

Precies zoals je zelf al zegt dus. En het gaat niet over kwaliteit verlies maar over jezelf beperken in audio en beeld formaten.

Gewoon wat winkels bellen, zal mij echt verbazen als niemand meer wat heeft. En anders neem je toch een x1600? Zelfde functies en ik gok zelfs iets goedkoper, wattage hoef je sowieso niet op te letten. Kijk zeker ook even hier: https://gathering.tweaker...message/60460234#60460234

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Shafy schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:33:
Dankje voor je reactie. Ik heb met een andere webshop gebeld en die zijden dat de vooraden plat liggen vannuit china ivm met corona uiterraad. Nu kan ik nog bij meerdere webshops proberen maar heb de kans dat ze allemaal niks meer hebben natuurlijk. Een van de webshops gaf aan dat ze pas weer een levering verwachten rond augustus.
Omdat je 5.1 hebt kan je ook de Denon AVR S-650H nemen. Ik heb hem zelf pas gekocht en gereviewed. Ben er eigenlijk erg tevreden over. Heeft ontzettend veel mogelijkheden en een zuiver geluid.
Die is normaalgesproken iets goedkoper dan X2600H, maar nu even niet. Kost even 70% meer dan waar ik hem voor had, en mèt levertijd.
Hij staat bij diverse HiFiKlubben winkels in de demo.
Misschien willen ze er wel soepel van af... :*)
Want waarom zouden ze winkelruimte gebruiken voor een product wat voorlopig niet leverbaar is, en wellicht in 't najaar al een nieuwe opvolger heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
[]

[ Voor 99% gewijzigd door Bruin Poeper op 03-05-2020 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:03