Zoals de titel al aangeeft, ben ik benieuwd of het 't waard is om te upgraden performance-wise. Ik gebruik mijn PC vrijwel alleen voor het gamen (en werken nu tijdens corona tijd) en heb een aantal onderdelen al een kleine 10 jaar in gebruik, namelijk de processor, het geheugen en het moederbord. De SSD werkt nog prima trouwens maar deze zal ik als 2e SSD gaan gebruiken.
Mijn huidige setup.
Mijn huide hardware bestaat uit:
- Intel i7 2600k stabiel overgeclocked naar 4,4ghz
- Gigabyte GA-Z68AP-D3 oud en destijds vrij goedkoop bordje
- 4x 4gb 1666mhz DDR3 geheugen
- Zotac GeForce GTX 1070 AMP Extreme 8GB
- 2k ultrawide scherm (3440x1440)
Hieronder is mijn complete setup te vinden mocht er iets nog belangrijk wezen.
gallery: beatlebattle
Budget
Mijn budget ligt ongeveer pak 'em beet rond de 1000 euro. Dit mag eventueel uitlopen tot 1100 euro mocht dit het echt waard zijn.
Vooraf uitgezochte onderdelen
Ik heb vooraf al een beetje rondgekeken naar hardware die ik eventueel wel wil aanschaffen bestaande uit het moederbord, geheugen, cpu, ssd en kast. Dit viel zo ongeveer binnen mijn budget. Echter hebben andere mensen vast en zeker een beter oog voor compatibiliteit en andere technische zaken waar ik misschien overeen kijk
Hieronder is het lijstje te vinden:
De koelder die ik momenteel op mijn huidige CPU heb functioneerd nog prima en heb ik ongeveer 6 jaar in bezit. Deze past ook op de Ryzen cpu die ik voor ogen had. Mochten er betere alternatieven zijn volgens iemand dan hoor ik het ook graag.
Extra toelichting vraag
Natuurlijk verschilt het per persoon of iets het waard is of niet. Echter heb ik geen idee hoeveel performance increase ik kan verwachten. Wat naast de klokfrequentie van de cpu en de snelheid van het geheugen nog meer de performance beinvloed, geen idee ook.
Ik hoor het graag en bij voorbaat dank!
*Edit. De 1070 neem ik mee naar de nieuwe build.
Mijn huidige setup.
Mijn huide hardware bestaat uit:
- Intel i7 2600k stabiel overgeclocked naar 4,4ghz
- Gigabyte GA-Z68AP-D3 oud en destijds vrij goedkoop bordje
- 4x 4gb 1666mhz DDR3 geheugen
- Zotac GeForce GTX 1070 AMP Extreme 8GB
- 2k ultrawide scherm (3440x1440)
Hieronder is mijn complete setup te vinden mocht er iets nog belangrijk wezen.
Budget
Mijn budget ligt ongeveer pak 'em beet rond de 1000 euro. Dit mag eventueel uitlopen tot 1100 euro mocht dit het echt waard zijn.
Vooraf uitgezochte onderdelen
Ik heb vooraf al een beetje rondgekeken naar hardware die ik eventueel wel wil aanschaffen bestaande uit het moederbord, geheugen, cpu, ssd en kast. Dit viel zo ongeveer binnen mijn budget. Echter hebben andere mensen vast en zeker een beter oog voor compatibiliteit en andere technische zaken waar ik misschien overeen kijk
Hieronder is het lijstje te vinden:
De koelder die ik momenteel op mijn huidige CPU heb functioneerd nog prima en heb ik ongeveer 6 jaar in bezit. Deze past ook op de Ryzen cpu die ik voor ogen had. Mochten er betere alternatieven zijn volgens iemand dan hoor ik het ook graag.
Extra toelichting vraag
Natuurlijk verschilt het per persoon of iets het waard is of niet. Echter heb ik geen idee hoeveel performance increase ik kan verwachten. Wat naast de klokfrequentie van de cpu en de snelheid van het geheugen nog meer de performance beinvloed, geen idee ook.
Ik hoor het graag en bij voorbaat dank!
*Edit. De 1070 neem ik mee naar de nieuwe build.
[ Voor 4% gewijzigd door beatlebattle op 29-04-2020 16:16 . Reden: Verduidelijking ]