PostNL vertragingen

Pagina: 1
Acties:
  • 972 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddiecoyle
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik had bij Megekko een webcam besteld, die hebben ze op 20 april proberen leveren wanneer er niemand thuis was. Ondertussen staat bij de track & trace voor het pakket het volgende: "Geweigerd bij bezorging, zending gaat retour afzender. Bezorgtijd nog onbekend"
Het pakket zit ondertussen al een negental dagen in limbo. Op de site van PostNL staat een bericht dat er vertragingen zijn en het geen zin heeft hen te contacteren, dat hu medewerkers niet meer informatie hebben dan wat de track & trace vermeldt. Bij Megekko loopt de communicatie ook met redelijk wat vertraging en enkel via email - ze lieten weten dat ze me opnieuw zullen contacteren zodra ze het pakket retour ontvangen hebben.

Allemaal best logisch, maar ik begin me wel wat zorgen te maken. Kan ik in de huidige situatie een refund vragen, of moet ik geduld oefenen tot PostNL eindelijk het pakket terugvindt en aflevert bij megekko?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:16

De Nelis

en anders maar niet...

In dit geval zou ik het even laten rusten, ze hebben aangegeven dat ze contact opnemen wanneer het retour is, het is nog maar 9 dagen. Als het je te lang duurt kun je natuurlijk een mailtje als reminder naar Megekko sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door De Nelis op 29-04-2020 15:54 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Maar... als het allemaal best logisch is, dan hoef je je toch nergens druk over te maken?

Gewoon rustig afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Uiteindelijk zal de conclusie zijn dat hij kwijt is, moet je formulier invullen dat je hem echt niet hebt, en stuurt Megekko opnieuw op. Ik heb recent een vergelijkbaar probleem gehad, en communicatie met Megekko is niet bepaald optimaal. Hoe lang staat hij dat hij op retour afzender gaat? Als dat al meer dan een week is, dan zou ik bij Megekko er toch echt achteraan weer gaan. Is dat sinds gisteren, tja, dan nog een dagje wachten.

Plan B is gewoon opnieuw bestellen, en als deze ooit nog geleverd wordt retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-09 12:01
Ik had van het weekend ook zoiets. Aanvankelijk zou ik zaterdag mijn nieuwe skates krijgen, maar vrijdag kreeg ik een telefoontje van de skate winkel dat ze mijn pakketje retour hadden gekregen omdat het adres niet zou kloppen.

Het adres klopte wel degelijk, dus ze stuurde het nogmaals op. Ik kreeg een nieuwe track and trace code maar nu staat er al een tijdje: Bezorgtijd nog onbekend
Bezorging is vertraagd.

Dus ik ben bang dat mijn pakketje ook in limbo is beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:15
Je kan prima de koop ontbinden. En dan zullen ze je geld terug storten het moment dat je pakketje weer terug is bij ze(of het te lang duurt). Officieel zullen ze binnen 14 dagen moeten betalen. Maar bijna geen enkele winkel doet dat.

Als er met PayPal/CC is betaalt. Kan je hun laten bemiddelen. En dan zal je waarschijnlijk sneller je geld terug krijgen.

En ik kan je vertellen dat medewerkers van PostNL weldegelijk meer kunnen zien als jij in je Track en Trace. Net zoals de winkel vaak iets meer zicht heeft. Maar 9/10 keer krijg je dan antworden als ja het komt er aan nog enkele dagen wachten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

:)
maar ik begin me wel wat zorgen te maken.
But why?
Kan ik in de huidige situatie een refund vragen
-O- Wat maakt de huidige situatie zo bijzonder? En waarom zou jij dan het voordeel van de economische twijfel moeten krijgen en niet de verzender, terwijl dat risico normaal ook gewoon bij jou zou liggen en niet bij die verzender? :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik mis hier een beetje de discussiewaarde. Ik zou, persoonlijk, nog een paar dagen wachten en dan (eventueel) nogmaals met de verkoper contact opnemen.

Gezien dit uitloopt op een "PostNL-ervaringentopic", welke we hier (liever) niet willen, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.