Gembird WNP-RP300-02-BK restart met ethernet kabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroFluids
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-07 12:12
Ik heb laatst een Gembird WNP-RP300-02-BK gekocht, wekt prima zonder ethernet kabel maar hij restart na een bepaald aantal minuten als ik een ethernet kabel er in heb zitten. ik heb geprobeerd om hem opnieuw in te stellen en een ander wifi netwerk te selecteren. Ik heb dus geen idee hoe ik dit op kan lossen, weet iemand het wel? Laat het me weten a.u.b
Alvast Bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar NT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Wat sluit je aan met die netwerkkabel, een pc/laptop of wil je er een bekabeld AP van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroFluids
Nielson schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:45:
Wat sluit je aan met die netwerkkabel, een pc/laptop of wil je er een bekabeld AP van maken?
Ik gebruik het om mijn wifi wat minder sloom te maken, heb ziggo namelijk :P
Ik plug het in mijn desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:42
Hoe maakt een repeater je WiFi sneller? Volgens mij hak je effectief de maximale bandbreedte door de helft, dus wordt het per definitie trager. Probeer je soms het bereik te vergroten?

Heb je hem wel in de goeie mode staan? in AP mode verwacht ie een verbinding naar je router denk ik

[ Voor 21% gewijzigd door borft op 29-04-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroFluids
borft schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:59:
Hoe maakt een repeater je WiFi sneller? Volgens mij hak je effectief de maximale bandbreedte door de helft, dus wordt het per definitie trager. Probeer je soms het bereik te vergroten?

Heb je hem wel in de goeie mode staan? in AP mode verwacht ie een verbinding naar je router denk ik
ik probeer hem inderdaad een grotere range te geven.
"in AP mode verwacht ie een verbinding naar je router denk ik" hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
NitroFluids schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:24:
[...]

ik probeer hem inderdaad een grotere range te geven.
"in AP mode verwacht ie een verbinding naar je router denk ik" hoe bedoel je?
precies zoals ik het zeg ;) Als ie op AP mode staat, moet je de netwerkkabel op je router aansluiten, niet op je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroFluids
borft schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:28:
[...]

precies zoals ik het zeg ;) Als ie op AP mode staat, moet je de netwerkkabel op je router aansluiten, niet op je PC.
misschien begrijp ik je niet helemaal maar ik heb hem van de repeater in mijn pc gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
NitroFluids schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:30:
[...]

misschien begrijp ik je niet helemaal maar ik heb hem van de repeater in mijn pc gedaan
juist, maar als ie dus als AP ingesteld staat, dan gaat dat dus niet werken, want dan verwacht ie een uplink naar de router (zie ook de handleiding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroFluids
borft schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:32:
[...]

juist, maar als ie dus als AP ingesteld staat, dan gaat dat dus niet werken, want dan verwacht ie een uplink naar de router (zie ook de handleiding)
hij staat op repeater mode niet AP (en met ethernet is hij verlenmale sneller dan wireless want ik heb meestal 200 ping of meer draadloos en met ethernet blijf ik onder de 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
NitroFluids schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:33:
[...]

hij staat op repeater mode niet AP (en met ethernet is hij verlenmale sneller dan wireless want ik heb meestal 200 ping of meer draadloos en met ethernet blijf ik onder de 25
Ok, mooi, dan staat ie dus goed ingesteld. Ik snap je punt alleen niet, want in repeater mode, gaat je verbinding alsnog over WiFi.

Dan is het, volgens mij vrij simpel: de bottleneck is de WiFi. Die Gembird kan niet sneller dan 802.11n (op 2.4Ghz), dat is een meer dan 10 jaar oude standaard en dat gaat dus niet sneller worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroFluids
borft schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:36:
[...]

Ok, mooi, dan staat ie dus goed ingesteld. Ik snap je punt alleen niet, want in repeater mode, gaat je verbinding alsnog over WiFi.

Dan is het, volgens mij vrij simpel: de bottleneck is de WiFi. Die Gembird kan niet sneller dan 802.11n (op 2.4Ghz), dat is een meer dan 10 jaar oude standaard en dat gaat dus niet sneller worden.
"Ik snap je punt alleen niet" hij blijft restarten als ik er een ethernet kabel in plug en hem dan aansluit op mijn pc en dat wil ik dus fixen alleen ik weet niet hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
NitroFluids schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:39:
[...]

"Ik snap je punt alleen niet" hij blijft restarten als ik er een ethernet kabel in plug en hem dan aansluit op mijn pc en dat wil ik dus fixen alleen ik weet niet hoe
Ah goed punt ;) Ik was even in de war en dacht dat de snelheid het probleem was ;) Zou het kunnen dat er een overlappend subnet gebruikt wordt? Het lijkt erop dat dit ding voor gateway speelt, en niet voor bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroFluids
borft schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:45:
[...]

Ah goed punt ;) Ik was even in de war en dacht dat de snelheid het probleem was ;) Zou het kunnen dat er een overlappend subnet gebruikt wordt? Het lijkt erop dat dit ding voor gateway speelt, en niet voor bridge
je bedoelt dus dat iemand ethernet gebruikt en iemand anders wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
NitroFluids schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:46:
[...]

je bedoelt dus dat iemand ethernet gebruikt en iemand anders wifi?
nee, ik bedoel dat je router ip adressen uit een subnet uitdeelt, en de gembird mogelijk ook. Als die botsen gaat je netwerk stuk. Ik kan me zo voorstellen dat ie dan herstart in een poging het op te lossen. Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ie te warm wordt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroFluids
borft schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:47:
[...]

nee, ik bedoel dat je router ip adressen uit een subnet uitdeelt, en de gembird mogelijk ook. Als die botsen gaat je netwerk stuk. Ik kan me zo voorstellen dat ie dan herstart in een poging het op te lossen. Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ie te warm wordt oid.
aah ik ga even iets proberen want ik heb een wifi adapter en dus ethernet op mijn pc dus in theorie zou ik ze allebij kunnen doen (dus ethernet en wifi) ik ga dat proberen (en dan kijk ik of hij nog steeds restart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroFluids
mijn ethernet was weg maar ik had nog steeds wifi dus ik begrijp dit echt helemaal niet meer
Pagina: 1