Feedback gezocht - DIY HDD rack voor server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Het werd tijd voor een nieuwe compacte en zo zuinig mogelijke server :) Na wat gelezen te hebben in het zuinige server topic uitgekomen op een build met 2,5" 5TB schijven. Om het compact te houden heb ik gekozen voor een Cooltek C2 als behuizing. Lekker compact, maar eigenlijk geen ruimte voor de HDD's.

Ik heb online gezocht naar een kant en klare oplossing, maar los van een paar acryl oplossingen (die niet voldeden en dus alsnog aangepast diende te worden) kwam ik niet veel verder. Na wat googlen kwam ik uit op enkele ontwerpen gemaakt van hout. Daar heb ik wat inspiratie uit opgedaan. Omdat onderin een 140mm fan ligt kreeg ik het idee om een soort brug te maken voor de HDD's om op die manier een goede airflow langs alle schijven te krijgen.

Ik heb met 3 euro aan latjes en wat houtlijm nu het volgende gemaakt. Eigenlijk als prototype, maar het is in principe al best goed gelukt. De HDD's zitten er niet helemaal strak in. Dat heb ik opgelost met kleine stukjes van rietjes :+ Die klemmen de schijven perfect. Maar ik vraag mij nu af of dit ontwerp wel zo slim is, met name met het risico op trillingen. Is dit dus goed (genoeg) of wat zouden jullie anders/beter doen?

HDD rack
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhDJT3y13eGYmNo20RtLenzh5FY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dINomMcDaYnZwXTiF0zRuZSw.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wquc5Es-Wf-i7MvAIU8OOO9Xzk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSNEOLtzPRcK3PDx3OZjclDm.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Im42hq7XSf8vbuTZ0-m-f3ZwIGo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9YGU2b6WsoI5Cc1cU2p3OvRb.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfqOQbsUx_uK6RsS6psWj5uLzvA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oTHtg76tNSVo4Y4WU6VaEP2p.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3C84ikigmPPfzZqzVXXmsAd868=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U2CUt2ZpljmDAgwkL8HyJycJ.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bs-UotrLQ5w_noPEw02LwDVSd5k=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Asd8pDrywgoC3WfGOjBBY7wK.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSmkoh0uNngaITAWTGvIJ6tn-PI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SG7tEpHF70gzGgL0b8GuNJfP.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/loQzJduatC5ItkT4fVNH9prZ68w=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N94kv7SRpbgEqagUPmeZ73B9.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTNG25rY7gy404i0QrQ-0MDsLcQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/65GHBy5SJKDBRMd9Jyxnfxju.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHbGxtZKWqpZ2Xb-D-KLx9mbGGc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bE7lE16HzXczS4Z8UWkIYtmM.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsasqJBx7K6EuGDMK8cQ6mpi1-M=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LFjWbQumZatgX6eYDmvAM6gC.jpg?f=fotoalbum_small

En voor de volledigheid even de complete build:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Pentium G4560 Boxed€ 65,05€ 65,05
1MoederbordenGigabyte GA-B250M-DS3H€ 0,-€ 0,-
7Interne harde schijvenSeagate Barracuda Compute 2,5", 5TB€ 164,05€ 1.148,35
1BehuizingenCooltek C2 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Computer accessoiresLeicke ULL Power Supply 120 W€ 29,99€ 29,99
1ProcessorkoelingArctic Alpine 12 Passive€ 9,05€ 9,05
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESE€ 152,34€ 152,34
1VoedingenMini-box picoPSU 90€ 39,-€ 39,-
1Solid state drivesSamsung 850 EVO 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.443,78

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wellicht een tip:

Als ik google op "HDD Rack" en dan eens door de afbeeldingen blader, zie ik toch heel wat suggesties en ideetjes wat dat betreft.

Of je neemt een losse HDD-houder/frame en je stapelt die als het ware op elkaar. Door te verbinden met een paar stukken alu-profiel o.i.d. Dan heb je in ieder geval een keurig passende framehouder (al dan niet met dempende rubber ophanging) voor de individuele HDD's.

Dit soort dingen heb je in enkelvoudige en meervoudige uitvoeringen:

Afbeeldingslocatie: https://www.hardwarewebwinkel.nl/pi/delock-installation-frame-2x-25i-hddssd--525i-slot-18270-/large/597ee3dfe33e66.48265649.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door ehtweak op 29-04-2020 14:53 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Of nog simpeler:
4 profieltjes als hoeken en de schijven individueel aan een paar draadjes aan de profielen hangen, heb je never nooit geen last meer van trillingen :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wintervacht schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:53:
... en de schijven individueel aan een paar draadjes aan de profielen hangen, heb je never nooit geen last meer van trillingen :)
Idd... never nooit geen = altijd ;)

schijven ophangen aan draadjes? Lijkt me niet zo'n goed idee... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

ehtweak schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:10:
[...]

Idd... never nooit geen = altijd ;)

schijven ophangen aan draadjes? Lijkt me niet zo'n goed idee... :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lh950U1euz45VPXhweVbygxKYvQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VsSIhiTnVOZRq9XQT3Iw6SFe.jpg?f=user_large
Wordt anders best veel toegepast :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat iets (veel?) wordt toegepast, wil nog niet zeggen dat het verstandig is... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:12

BCC

Als je de nieuwe 2,5 inch Ssds openschroeft zijn ze haast leeg van binnen

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

SSD's hoef je ook niet trillingsvrij/-bestendig op te hangen, op te knopen en/of anderszins vibratiebestendig te monteren.

Maar de TS had het over HDD's...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Het gaat inderdaad om de hdd's :)
ehtweak schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:51:
Wellicht een tip:

Als ik google op "HDD Rack" en dan eens door de afbeeldingen blader, zie ik toch heel wat suggesties en ideetjes wat dat betreft.[...]
Dat heb ik gedaan, maar geen enkele oplossing volstaat. Ik heb rekening te houden met de fan, de koeler en daarmee ook de positie van de schijven om de airflow niet tegen te werken. Het geheel mag niet breder(dieper) zijn dan de huidige oplossing.

Alle kant en klare oplossingen die ik heb gezien zijn sowieso niet geschikt voor deze 15mm dikke schijven.
Wintervacht schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:53:
Of nog simpeler:
4 profieltjes als hoeken en de schijven individueel aan een paar draadjes aan de profielen hangen, heb je never nooit geen last meer van trillingen :)
Schijven ophangen lijkt me niet echt een goed idee. Ik zie ook niet zo snel hoe ik dat moet bewerkstelliggen met de schijven in de huidige verticale positie (vanwege de airflow) en dat het geheel dan nog enigszins robuust is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gebruik dan alu profielen i.p.v. houten latjes.
Daarmee kun je een keurig frame maken wat ook stabiel is.

Wel een kwestie van nauwkeurige maatvoering en alle gaatjes op de goede plek boren!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:48
2 plaatjes plexiglas, gaatjes in boren en aan beide zijden vastschroeven inclusief een rubber washer.
Is vele malen simpeler dan wat je nu hebt gedaan. Of zoals @ehtweak zegt, aluminium maar zou dan ook washers gebruiken.

edit, zoiets maar dan simpeler.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGLAYI3rPI8rDP0q_oS1vdVRTZQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k11NqcdYftvTmxPHJfHA65TW.jpg?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door Bad Brains op 29-04-2020 15:56 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:12

BCC

ehtweak schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:34:
Maar de TS had het over HDD's...
Ah 5TB :) ik vind 5 1/4 bays altijd mooi daarvoor. Bijvoorbeeld zoiets - https://www.newegg.com/st...817998242?&quicklink=true

Moet wel net in je kast passen natuurlijk.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
BCC schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:57:
[...]

Ah 5TB :) ik vind 5 1/4 bays altijd mooi daarvoor. Bijvoorbeeld zoiets - https://www.newegg.com/st...817998242?&quicklink=true

Moet wel net in je kast passen natuurlijk.
Goed gevonden! Had hier in eerste instantie ook naar gezocht, maar kon geen versie vinden geschikt voor 15mm schijven. Achteraf ook besloten dat dit gewoonweg te duur is :-( Zit nu al op 8 schijven en dat worden er nog meer. Dan ga je dus al over de 200 euro... Daarnaast past het niet in de huidige kast gok ik.
Bad Brains schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:53:
2 plaatjes plexiglas, gaatjes in boren en aan beide zijden vastschroeven inclusief een rubber washer.
Is vele malen simpeler dan wat je nu hebt gedaan. Of zoals @ehtweak zegt, aluminium maar zou dan ook washers gebruiken.

edit, zoiets maar dan simpeler.

[Afbeelding]
Die plexiglas oplossingen heb ik op Aliexpress ook bekeken. Maar heb geen ideale oplossing kunnen vinden. Had een versie voor 8x 3,5" schijven gekocht, maar die bleek achteraf te groot (verkeerde maten in advertentie). En het geheel aanpassen werd te veel werk. Daarom een paar latjes hout gekocht en het huidige rack gemaakt.

Had wel enkele modulaire plexiglas oplossingen gevonden, ook specifiek voor 2,5" schijven, maar dat vond ik echt te duur voor hetgeen je krijgt.
ehtweak schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:45:
Gebruik dan alu profielen i.p.v. houten latjes.
Daarmee kun je een keurig frame maken wat ook stabiel is.

Wel een kwestie van nauwkeurige maatvoering en alle gaatjes op de goede plek boren!
Ik heb de proef op de som genomen en het systeem geïnstalleerd. In principe valt het nog wel mee met de hoeveelheid trillingen. Dus voor nu volstaat het houten rack.

Maar ik moet toch een nieuwe maken, omdat er nog 2 schijven bij moeten in de nabije toekomst. En Aluminium profielen lijken mij dan inderdaad de beste oplossing. Alleen even een mooi ontwerp maken :)

Aan beide zijkanten van de hdd's 2x horizontaal een aluminium latje met gaten op de juiste plekken boren. Daar dan vervolgens rubbers (binnendiameter 3mm) in doen en het geheel monteren met M3 duimschroeven?

Dan alleen nog een mooie oplossing voor de poten zodat het geheel stabiel staat (en over de fan). Op elke hoek een aluminium hoekprofiel? Probleem dat ik hierbij voorzie is dat ik dit met geen mogelijkheid 100% gelijk ga krijgen en dat het geheel dus gaat wiebelen.

Iemand die hier een goed idee voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-09 16:49
Hangt er een beetje vanaf hoe bijzonder je het wil maken. Je zou een soort adapter kunnen (laten) maken van (bijvoorbeeld) aluminium wat je schijven centreert boven die fan. Zou je eventueel zelfs de schroefgaten van de fan als verbindingspunt kunnen gebruiken. Begrijp ik goed dat je eigenlijk nog meer schijven in dat kastje wil proppen? Of moet het bij deze 8 blijven? Ziet er op je huidige foto's uit alsof er niet echt plek is voor een andere oriëntatie dan zoals je nu bedacht hebt (met de stekkers boven), of lijkt dat maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@dunedanh Proppen klinkt zo negatief -O- eerder zo compact als mogelijk ;) En de huidige setup werkt prima met de 140mm fan die er recht onder zit. Idle temperatuur met gesloten kast blijft rond de 30 graden.

Ik zou graag inderdaad de mogelijkheid tot in totaal 9 schijven van 15mm hebben. Dan benut ik gelijk alle stroom aansluitingen (nu 1 over). Ik heb in totaal 18,5 cm in de breedte, dus dat moet kunnen. Het idee is er grotendeels al.
  • De huidige houten poten laat ik staan als steun.
  • Aan de onderkant van de schijven gebruik ik een hoekprofiel die om de onderkant van de schijven heen gaat. Bijvoorbeeld 40x20x2 mm formaat. In de zijkant (20mm kant) boor ik gaatje voor het rubber en de duimschroeven (zie vorige post). De onderkant (40mm kant) fungeert dan als standaard die op de houten poten rust.
  • Bovenin zet ik de schijven vast met een plat profiel van 2mm dik met eveneens gaatjes voor de rubbers en schroeven
Dan moet ik alleen nog bedenken hoe ik boven en onder met elkaar verbindt zodat het geheel stevig/stijf is. Aan de schroeven kant zal een profiel sowieso overlappen met een van de gaten voor de hdd's. Ik kan wel langere duimschroeven vinden, maar niet rubbers die dieper zijn. De huidige zijn 2mm dik, net zo dik als 1 latje (zie link eerdere post).

Andere ideeën zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
Excuses, met een enkele extra schijf is het nog tot daar aan toe, het kwam op mij over of je er nog een rekje van 8 bij wilde "proppen" :+

Als je de gaten voor je schijven 20mm uit elkaar maakt heeft iedere schijf 5mm ademruimte en passen er netjes 9 naast elkaar in je 18.5cm. Je kan dan je extra lengte platstaf gebruiken om de strip en het hoekprofiel met elkaar te verbinden, en aan de onderkant de hoekprofielen op de juiste afstand uit elkaar te zetten. Dit had je zelf waarschijnlijk ook al wel bedacht, maar is wel de makkelijkste oplossing denk ik.

Alternatief is dat je in plaats van profielen een plaat van iets (alu/plastic/hout) pakt en daar het gatenpatroon uit haalt. Dat is iets meer werk om netjes te krijgen, maar dan zitten wel je schijven gegarandeerd stevig gemonteerd. Je kan dan eventueel de onderkant iets langer maken zodat je je houten blokjes niet meer nodig hebt om over de fan heen te komen, maar dat is optioneel. Het ontwerp lijkt dan sterk op de plexiglas oplossing van Bad Brains.

Ik weet niet waar je woonachtig bent, maar als er toevallig een FabLab bij je in de buurt is kan je tegen een geringe vergoeding onderdeeltjes laten lasersnijden uit hout of geschikte kunststof. Dan heb je je gaten precies waar je ze hebben wil en kan je ook vormen in elkaar laten vallen voor stevigheid. Ik weet overigens niet zeker of de FabLab's open zijn nu met het hele Corona gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
dunedanh schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:44:
Excuses, met een enkele extra schijf is het nog tot daar aan toe, het kwam op mij over of je er nog een rekje van 8 bij wilde "proppen" :+
If it fits :+

Ik heb wat zitten rekenen met de afmetingen, maar 8 schijven en 2 ssd's in één rack gaat te krap worden. Heb daarom nu het volgende idee: Beide ssd's gaan met dubbelzijdige tape tegen het plafond van de kast. Dan heb ik met het rack (in de huidige opstelling) twee mogelijkheden:
8 schijven met 5mm ruimte
9 schijven met 3mm ruimte

En op beide hoeken 10mm ruimte over om boven en onder aan elkaar te bevestigen.
Als je de gaten voor je schijven 20mm uit elkaar maakt heeft iedere schijf 5mm ademruimte en passen er netjes 9 naast elkaar in je 18.5cm. Je kan dan je extra lengte platstaf gebruiken om de strip en het hoekprofiel met elkaar te verbinden, en aan de onderkant de hoekprofielen op de juiste afstand uit elkaar te zetten. Dit had je zelf waarschijnlijk ook al wel bedacht, maar is wel de makkelijkste oplossing denk ik.
Dit is inderdaad wat ik ook ongeveer had bedacht. Zoals het nu in de kast staat:Met wat dubbelzijdige klittenband kan ik het geheel op houten steunen monteren, beetje hetzelfde als wat ik nu heb. Voor het monteren van de schijven gebruik ik rubbers met M3 duimschroeven en de hoeken zet ik vast met een paar kleine bouten en moeren.

Dat lijkt mij vooralsnog de beste oplossing m.b.t. airflow en het tegengaan van trillingen.
Alternatief is dat je in plaats van profielen een plaat van iets (alu/plastic/hout) pakt en daar het gatenpatroon uit haalt. Dat is iets meer werk om netjes te krijgen, maar dan zitten wel je schijven gegarandeerd stevig gemonteerd. Je kan dan eventueel de onderkant iets langer maken zodat je je houten blokjes niet meer nodig hebt om over de fan heen te komen, maar dat is optioneel. Het ontwerp lijkt dan sterk op de plexiglas oplossing van Bad Brains.
Dit is inderdaad een oplossing die mij interesseert. En dan met name met MDF (goedkoop, makkelijk te bewerken). Maar dan zit je vast aan 4mm of 8mm dik MDF. Ik denk dat 8mm dan beter is. Probleem is dat ik de schijven dan zonder rubbers moet vastzetten, dus enkel met duimschroeven. Vraag mij dan af of dit dan wel de beste oplossing is als het gaat om trillingen. Het houdt ook meer warmte vast in de kast denk ik zo.

Wel een stuk gemakkelijker te maken, dus misschien dat dit wel een poging waard is?
Ik weet niet waar je woonachtig bent, maar als er toevallig een FabLab bij je in de buurt is kan je tegen een geringe vergoeding onderdeeltjes laten lasersnijden uit hout of geschikte kunststof. Dan heb je je gaten precies waar je ze hebben wil en kan je ook vormen in elkaar laten vallen voor stevigheid. Ik weet overigens niet zeker of de FabLab's open zijn nu met het hele Corona gebeuren...
Zit hier helaas niet in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
Freakster86 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:36:
[...]

[knip]

En op beide hoeken 10mm ruimte over om boven en onder aan elkaar te bevestigen.

[meer knip]
Die ruimte heb je natuurlijk niet per se nodig, je kan de verbinding gewoon aan dezelfde kant maken als waar je de schroeven van je HDD's aandraait. Die 20mm strip is breed genoeg om een extra setje gaatjes tussen je HDD schroeven in te maken voor montage. Dan kan je gewoon de hele breedte van je kast gebruiken voor schijven en ze er dus allemaal in maken.

MDF hebben ze bij de Gamma tot 3mm dun volgens mij, en voor een toepassing zoals deze waar geen kracht op komt te staan kan je dat prima gebruiken. Dan zal je wel rubberen ringetjes die met een 3mm plaat werken moeten vinden.

Als je wil wil ik deze week ook wel even voor je kijken of ik nog een passend plaatje alu heb liggen, dat is misschien net wat mooier. Ik knutsel voor de hobby regelmatig met het spul, dus misschien ligt er nog wat in de bak. Als ik het zo inschat is 19.5x10cm groot genoeg toch? 10cm voor de hoogte van een schijf en 19,5 voor de breedte van je kast. Of wil je dan voor 12.5cm hoogte gaan en de houten blokjes aan de onderkant weglaten?

Overigens weet ik hoe het gaat met de hobby, dus als je liever aan de slag gaat met mdf of alu strips dan snap ik dat ook helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
dunedanh schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 03:31:
[...]

Die ruimte heb je natuurlijk niet per se nodig, je kan de verbinding gewoon aan dezelfde kant maken als waar je de schroeven van je HDD's aandraait. Die 20mm strip is breed genoeg om een extra setje gaatjes tussen je HDD schroeven in te maken voor montage. Dan kan je gewoon de hele breedte van je kast gebruiken voor schijven en ze er dus allemaal in maken.
Ja, in principe moet dat kunnen. Maar ik heb besloten om het nu te houden bij plek voor 8 schijven, dus dan is dat niet nodig. Met 15mm per schijf en 5mm tussenruimte houd ik precies 10mm op elke hoek over.
MDF hebben ze bij de Gamma tot 3mm dun volgens mij, en voor een toepassing zoals deze waar geen kracht op komt te staan kan je dat prima gebruiken. Dan zal je wel rubberen ringetjes die met een 3mm plaat werken moeten vinden.
En het vinden van die rubbertjes is nogal problematisch.

Deze zijn perfect voor de 2mm alu strips: https://www.aliexpress.com/item/32960284815.html
Soortgelijke rubbers geschikt voor dikke platen kan ik niet vinden in de juiste maat. Enkel iets als dit https://www.aliexpress.com/item/33011362744.html maar dan raakt de schroef alsnog de plaat zelf, dus of dit vibraties gaat tegenhouden?

Maar mogelijk zijn die rubbers overrated als je het geheel goed vastdraait? Die acrylbuilds hebben ze ook niet. En een mooi voorbeeld uit hout dat ik online vond: https://i.imgur.com/UfUN4Pm.jpg heeft ze ook niet.
Als je wil wil ik deze week ook wel even voor je kijken of ik nog een passend plaatje alu heb liggen, dat is misschien net wat mooier. Ik knutsel voor de hobby regelmatig met het spul, dus misschien ligt er nog wat in de bak. Als ik het zo inschat is 19.5x10cm groot genoeg toch? 10cm voor de hoogte van een schijf en 19,5 voor de breedte van je kast. Of wil je dan voor 12.5cm hoogte gaan en de houten blokjes aan de onderkant weglaten?

Overigens weet ik hoe het gaat met de hobby, dus als je liever aan de slag gaat met mdf of alu strips dan snap ik dat ook helemaal!
Bedankt voor het aanbod d:)b maar ik wil het inderdaad lekker zelf maken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:24
Ik heb vroeger ook wel zelf hdd racks van aluminium profielen gemaakt. Makkelijk bewerkbaar en goedkoop. En je krijgt veel meer schijven in een case :P

Even snel wat beeld opgezocht. 16 2.5" in een Silverstone SG03B-F:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWzakYhFTCGsL2JouAFkjcFehms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Ry5ZKUU6Wf1rvGdznJHig9h.jpg?f=fotoalbum_large

Rackje voor 12 2.5" in een Silverstone SG05:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAH-XgDIgFbWpGgtzdy2oQxp8SE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5HD1eN4blxYECAUurhJm5DQi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Patatjemet op 07-05-2020 19:47 ]

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Vandaag bij de bouwmarkt geweest om e.e.a. te halen, helaas niet helemaal geslaagd. M3 schroeven/rubbers zijn niet te vinden in de juiste maat. Wel alvast hout gehaald (4mm MDF) en op maat laten zagen. Begin daar mee, omdat het wat mooier/makkelijk te verwerken is. Nu wachten op Aliexpress met de rest van de spullen.
Pagina: 1