Goedemiddag, hoewel het begin van het nieuwe schooljaar nog een tijdje voor mij ligt, ben ik hier wel alvast voorbereidingen voor aan het treffen. Hier hoort een laptop dus ook bij. Van desktops heb ik wel wat verstand, al regelmatig pc's in elkaar gezet, maar een laptop is toch weer hele andere koek. Daarom vraag ik jullie advies. Door het vele aanbod raak ik namelijk de weg een beetje kwijt. Alvast bedankt voor jullie advies!
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop gaat voornamelijk gebruikt worden voor de opleiding. Daarnaast zal ik het gebruiken voor wat Office en wat netflixen. De opleiding die ik ga volgen is autotechniek. Deze opleiding maakt ook gebruik van applicaties en daarvoor hebben ze ook specificaties online gezet. Er word niet op gegamed, daarvoor heb ik al een desktop staan.
Minimale specificaties:
Windows 10
Processor: Minimaal i5
RAM geheugen: Minimaal 8GB
Interne opslag: Minimaal 128Gb
Wifi: WLAN 802.11 AC of beter (5 Ghz)
Google Chrome webbrowser geïnstalleerd
Advies: Scherm niet glanzend
Wat is je budget?
Het liefst geef ik rond de 800 euro uit. Ik ben niet bekend in de laptopkant, dus als het iets duurder is dan wil ik dit eventueel overwegen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal regelmatig mee gesleept worden. Gewicht maakt voor mij niet heel veel uit. Grootte het liefst 15-16 inch. Hoger vind ik te groot.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik sta open voor elk merk, zolang deze goede kwaliteit levert. AMD of Intel maakt mij ook niet uit.
Zo kwam ik deze Acer tegen. Zag dat deze de nieuwe generatie i7 heeft. Ik weet niet precies hoe deze verhoud tot een i5. Zit een snelle schijf in en haalt eigenlijk alle specificaties wel.
Verder kwam ik deze Asus tegen. Deze heeft een i5 en een grotere videokaart. Wel is dit nog een intel uit de 8000 serie en volgens mij is deze al wat ouder. Weet niet of dat iets uitmaakt.
Hebben jullie misschien suggesties, of zou het zo zijn dat deze prima volstaan?
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop gaat voornamelijk gebruikt worden voor de opleiding. Daarnaast zal ik het gebruiken voor wat Office en wat netflixen. De opleiding die ik ga volgen is autotechniek. Deze opleiding maakt ook gebruik van applicaties en daarvoor hebben ze ook specificaties online gezet. Er word niet op gegamed, daarvoor heb ik al een desktop staan.
Minimale specificaties:
Windows 10
Processor: Minimaal i5
RAM geheugen: Minimaal 8GB
Interne opslag: Minimaal 128Gb
Wifi: WLAN 802.11 AC of beter (5 Ghz)
Google Chrome webbrowser geïnstalleerd
Advies: Scherm niet glanzend
Wat is je budget?
Het liefst geef ik rond de 800 euro uit. Ik ben niet bekend in de laptopkant, dus als het iets duurder is dan wil ik dit eventueel overwegen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal regelmatig mee gesleept worden. Gewicht maakt voor mij niet heel veel uit. Grootte het liefst 15-16 inch. Hoger vind ik te groot.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik sta open voor elk merk, zolang deze goede kwaliteit levert. AMD of Intel maakt mij ook niet uit.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Laptops | Acer Aspire 5 A515-54G-79EH | € 819,- | € 819,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 819,- | ||
Zo kwam ik deze Acer tegen. Zag dat deze de nieuwe generatie i7 heeft. Ik weet niet precies hoe deze verhoud tot een i5. Zit een snelle schijf in en haalt eigenlijk alle specificaties wel.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Laptops | Asus X571GD-BQ326T | € 799,99 | € 799,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 799,99 | ||
Verder kwam ik deze Asus tegen. Deze heeft een i5 en een grotere videokaart. Wel is dit nog een intel uit de 8000 serie en volgens mij is deze al wat ouder. Weet niet of dat iets uitmaakt.
Hebben jullie misschien suggesties, of zou het zo zijn dat deze prima volstaan?