Verhuurder stuurt incapabele klusjesman of zeur ik?

Pagina: 1
Acties:

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-02 14:54
Sinds afgelopen oktober ben ik met mijn vriendin gaan samenwonen in een huur appartement in Eindhoven. De eigenaar verhuurd via een makelaar het appartement aan ons. Alle zaken gaan dus via het makelaarskantoor. Met het repareren van de gebreken hier in huis heb ik erg mijn bedenkingen ben ik een beetje gefrustreerd (weet dat er wellicht ergere casussen zijn bij andere huisbazen).

TL;DR: Gestuurde klusjes man repareert keer op keer op minimale en erg teleurstellende manier de problemen. Is er iets wat je hieraan als huurder kan doen? Heb zelf wat gegoogeld maar goed kom niet echt tot een eenduidig antwoord. Verder weet ik niet zeker of ik zeur of niet dat kan ook, ben zelf best wel technisch mag ik stellen dus wellicht ben ik dan sneller teleurgesteld in de reparatiewerkzaamheden dan iemand die daar wat minder verstand van heeft.

Mijn ervaringen welke ik zo feitelijk mogelijk (zijn nog steeds mijn woorden dat snap ik wel) heb proberen neer te zetten:

Reparatie raamhendels
OKTOBER 2019
Paar dagen na oplevering kwam ik erachter dat de hendels om het raam op een kier te zetten in de slaapkamer kapot waren. Hierop werd snel gereageerd en er werd een afspraak gemaakt met een 'klusjesman' (belangrijk om de aanhalingstekens in acht te nemen). De klusjesman kon bij ons binnen zodat we niet thuis hoefde te zijn tijdens werktijd, op goed vertrouwen in de mens vond ik dat geen probleem. Toen ik na het werk binnen kwam en eens in de slaapkamer ging kijken naar het afgeleverde werk bleek het op een nogal barbaarse methode te zijn gerepareerd. De nieuwe kunststof raamhendels bleken met houtschroeven in een metalen plaatje te zijn vastgezet. Verder lagen er op de vensterbank en de grond nog spanen.
(achteraf bleek ook dat er een zak pepernoten te zijn ontvreemd maar goed als hij daar blij mee was dan gun ik hem dat van harte daar heb ik verder geen punt van gemaakt)

Zie fotos:
Foto 1
Foto 2

Toen ik dit resultaat zag sloeg mijn goede zin om in frustratie en boosheid. Waarom zou je het zo slecht op deze manier repareren. Dan heb je toch echt geen plezier in je werk. Zelf ben ik behoorlijk handig maar ik betaal geen service kosten om zelf reparaties uit te voeren.
Dus heb ik het makelaars kantoor gemaild met foto's van het resultaat met daarbij de vraag of dit toch niet heel snel op een betere manier kon worden hersteld. De dame aan de andere kant vond het op zich nog niet eens zo erg maar ze zou een nieuwe afspraak maken om dit aan te passen.
Nieuwe afspraak gemaakt en ik ben eerder vanuit werk naar huis gegaan om de 'klusjesman' binnen te laten en zijn werkzaamheden een beetje (ik ben niet de hele tijd naast blijven staan) in de gaten te kunnen houden. Zelf vond hij het allemaal wel meevallen maar hij zou de schroeven vervangen door bouten en moeren. Nadat hij de houtschroeven had vervangen door bouten en moeren zag ik dat de bouten 3-4 cm onder de moeren vandaan staken maar goed daar kon ik wel mee leven.

Slot deur
DECEMBER 2019
De sleutel in het slot van de voordeur kon vaak (50-60%) niet worden gedraaid omdat er iets niet helemaal goed ging in het slot. Daarbij moest je wat bewegen en doen met je sleutel tot deze 'pakte' en dan kon je de deur op slot doen. Dus hierop de contactpersoon bij het makelaarskantoor gemaild en met haar een afspraak gemaakt voor een 'klusjesman' om het slot te laten repareren.
Het was gelukkig dezelfde 'klusjesman' als die de hendels bij het raam had 'gerepareerd'. Uiteraard weer vrij genomen van werk om hem te ontvangen waarbij hij de eerste afspraak (vrijdag 16u) vergat en ik dus nog een keer vrij moest nemen om hem binnen te laten om een beetje zijn werkzaamheden in de gaten te houden. Bij aankomst begon hij met zijn klusje redelijk gehaast te werken en probeerde hij het oude slot werkende te krijgen, ik denk dat er wel een halve bus WD40 in is gegaan. Dus hij een andere cilinder gepakt uit zijn voorraad in de bus ook deze kreeg hij maar moeilijk werkend. Toen dit niet wilde lukken vroeg hij mij of dat het belangrijk was dat het slot aan beide kanten van de deur goed functioneerde wanneer je de sleutel in het slot deed, hij kon het wel werkende krijgen wanneer 1 kant goed werkte |:( . Toen heb ik hem vriendelijk verzocht een werkend slot te fabriceren waardoor ik de deur van beide kanten op slot kon doen.

APRIL 2020
Aangezien mijn vriendin bang is dat we niet meer binnen kunnen mocht de deur wellicht dicht vallen en onze sleutels liggen beide binnen of een onbereikbare plek (werk) dan zou het fijn zijn om een extra sleutel bij een vriend die in de buurt woont te hebben liggen. Aangezien het slot wat er nu in zit een generieke sleutel heeft ben ik naar een ijzerwarenwinkel in de buurt gegaan om te vragen om een kopie te maken zodat ik deze bij een vriend kon achterlaten in geval van nood. Deze vertelde mij echte dat een goed gevouwen stuk aluminium folie nog beter was dan de sleutel die ik in mijn handen had en de cilinder van erbarmelijke kwaliteit was. Dit wekt bij mij behoorlijk wat frustraties op en vind het erg irritant dat het als maar op de goedkoopste en slechtste manier moet worden gerepareerd (snap het allemaal wel i.v.m. kosten besparing) mensen hebben soms echt geen plezier in hun werk om een goed product af te leveren denk ik dan. Het hoeft geen Ferrari te zijn maar een beetje kwaliteit is toch niet heel duur of moeilijk te realiseren.

Vind het heel lastig omdat het kleine dingetjes zijn die bij mij erg veel irritatie opwekken. Het kan met iets meer moeite zoveel beter zijn. Valt hier wat aan te doen of ben ik misschien aan het zeuren ik weet het niet precies.
Mocht je het helemaal hebben gelezen weet dat het een lang verhaal is dan erg bedankt!! _/-\o_

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Ik zou de cylinders van de sloten sowieso zelf ontvervangen. Hoe weet je wie nu allemaal de sleutel heeft (blijkbaar kon de klusjesman eerst ook zomaar binnen komen). Dan kan je ook zelf de kwaliteit van de cylinder uitzoeken en het aantal sterren beveiliging. De huidige cylinders zet je dan weer terug als je uit het huis trekt en dan neem je je eigen cylinders mee.

Daarnaast is WD40 slecht voor sloten, daar heb je aparte grafiet spray voor.

[ Voor 10% gewijzigd door LordSinclair op 29-04-2020 14:29 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Verwijderd

LordSinclair schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:27:
Ik zou de cylinders van de sloten sowieso zelf ontvangen. Hoe weet je wie nu allemaal de sleutel heeft (blijkbaar kon de klusjesman eerst ook zomaar binnen komen). Dan kan je ook zelf de kwaliteit van de cylinder uitzoeken en het aantal sterren beveiliging. De huidige cylinders zet je dan weer terug als je uit het huis trekt en dan neem je je eigen cylinders mee.
Dit. En dat broddelwerk aan dat hendeltje zou ik ook niet accepteren, maar goed, ik had dat dan maar gewoon zelf effe goed vastgezet. Kost 10 seconden en de klusjesman kan het blijkbaar niet.

Als je over de rest van het huis wel tevreden bent kan je sommige dingen maar beter accepteren.

• Fugitive2008
LordSinclair schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:27:
Ik zou de cylinders van de sloten sowieso zelf ontvangen. Hoe weet je wie nu allemaal de sleutel heeft (blijkbaar kon de klusjesman eerst ook zomaar binnen komen). Dan kan je ook zelf de kwaliteit van de cylinder uitzoeken en het aantal sterren beveiliging. De huidige cylinders zet je dan weer terug als je uit het huis trekt en dan neem je je eigen cylinders mee.
Bedankt voor je reactie. Er ligt nog een reserve sleutel op het makelaarskantoor die de klusjesman ophaalt om binnen te kunnen.
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:28:
[...]

Dit. En dat broddelwerk aan dat hendeltje zou ik ook niet accepteren, maar goed, ik had dat dan maar gewoon zelf effe goed vastgezet. Kost 10 seconden en de klusjesman kan het blijkbaar niet.

Als je over de rest van het huis wel tevreden bent kan je sommige dingen maar beter accepteren.
Zeker maar het is en blijft een huurhuis waar ik voor onderhoud betaal, dit staat ook in het contract. Het slot zat niet los en kon helaas ook niet effe worden vastgezet dit was niet de oplossing. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Fugitive2008 op 29-04-2020 14:30 ]

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Fugitive2008 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:29:
[...]

Bedankt voor je reactie. Er ligt nog een reserve sleutel op het makelaarskantoor die de klusjesman ophaalt om binnen te kunnen.
Dat lijkt mij heel erg ongewenst. Zo direct gaat er iemand met die sleutel aan de haal, is jouw huis leeg, en geen braakschade dus niet verzekerd.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
gewoon zelf even nieuwe cilinders er in.. oude bewaren.. als je er uit gaat ruil je ze terug om..

heb ik hier met de deur van de meterkast gedaan.. die zit in de portiek ipv in de woning.. en het is al een paar keer gebeurt dat de meterkast deur ineens open was, al heb ik geen idee wie daar wat in te zoeken heeft.. er zitten geen gemeenschappelijke zaken in..

dus toch maar de cylinder vervangen.. als ze er bij moeten kunnen ze me nu dus vragen ipv het zelf maar te doen en het weer vergeten te sluiten..

404 Signature not found

• Fugitive2008
SMSfreakie schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:34:
gewoon zelf even nieuwe cilinders er in.. oude bewaren.. als je er uit gaat ruil je ze terug om..

heb ik hier met de deur van de meterkast gedaan.. die zit in de portiek ipv in de woning.. en het is al een paar keer gebeurt dat de meterkast deur ineens open was, al heb ik geen idee wie daar wat in te zoeken heeft.. er zitten geen gemeenschappelijke zaken in..

dus toch maar de cylinder vervangen.. als ze er bij moeten kunnen ze me nu dus vragen ipv het zelf maar te doen en het weer vergeten te sluiten..
Denk dat ik dit ook ga doen. Dank voor je reply

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-03 23:05
Misschien nog een reden om over na te denken en gelijk ook een goede reden om de sloten te vervangen..

Weet je of er ook "nieuwe sloten" in gezet zijn afgelopen oktober toen jij het appartement betrok. Wanneer dat niet het geval heeft de vorige bewoner ook nog steeds toegang tot de woning wanneer deze niet alle sleutels heeft ingeleverd of zelf extra kopieën heeft gemaakt.

Ter info, dit is namelijk bij ons huurappartement wel het geval en zijn alle sloten (voordeur, balkondeuren en berging) bij de mutatie. Vermoed wel dat het geen nieuwe sloten zijn en dat de oude sloten weer hergebruikt worden bij een ander appartement/gebouw. Een verhuurder is trouwens niet verplicht om bij mutatie de sloten te vervangen. Zoals gezegd natuurlijk wel de oude bewaren zodat je ze altijd terug kan zetten.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Misschien heb je wel een heel flexibele verhuurder, en doet ie deze werkzaamheden eigenlijk alleen maar uit coulance? Klein onderhoud is doorgaans verantwoording voor huurder, en onderhoud aan hang en sluitwerk lijkt mij op basis van deze info uit de TS onder klein onderhoud te vallen....

Een eerst google-hit lijkt het met me eens te zijn:
https://www.makas.nl/uplo...er-huurder-verhuurder.pdf
Welke kosten zijn voor de huurder en welke voor de verhuurder ?
(...)
Hang- en sluitwerk:
- Onderhouden en smeren van deurkrukken, scharnieren, sloten, raamboompjes e.d. -> Huurder / Verhuurder
(...)
Sloten:
- Onderhoud en reparaties/vervanging extra (voordeur) sloten -> Huurder / Verhuurder

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Verwijderd

Je zeurt niet denk ik. Wel zou ik hier heel goed de afweging maken of je liever op de uitspraak 'daar betaal ik servicekosten voor' terug wilt vallen of gewoon je shit goed wilt regelen.

Je neemt nu wel vrije tijd op van je werk om een incapabele vent te ontvangen die je niet vertrouwt, maar je wil niet zelf de zaken goed regelen, omdat je er voor betaalt?

Mijn advies. Alle kleine zaken, cilinders vervangen (zeker doen!, niemand heeft wat te zoeken in je woning zonder je toestemming), zo'n hendel, etc. gewoon zelf regelen als je daar goed in bent. Zodra de kosten hoog worden of het structurele zaken betreft dan schakel je de verhuurder in, waarbij je netjes aangeeft iedere keer weer dat als diezelfde prutser komt je blijft klagen tot het in orde is.

Pragmatisch benaderen dus.

@naitsoezn dat ligt er ook aan wat er in het contract staat en waar je servicekosten voor betaalt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2020 15:30 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
naitsoezn schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:27:
Misschien heb je wel een heel flexibele verhuurder, en doet ie deze werkzaamheden eigenlijk alleen maar uit coulance? Klein onderhoud is doorgaans verantwoording voor huurder, en onderhoud aan hang en sluitwerk lijkt mij op basis van deze info uit de TS onder klein onderhoud te vallen....

[...]
Smeren was blijkbaar niet voldoende. De verhuurder is verantwoordelijk voor het vervangen van een slot, zie "Scharnieren, sloten, kranen etc." op https://www.rijksoverheid...oord/onderhoud-huurwoning
Fugitive2008 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:17:
Zelf ben ik behoorlijk handig maar ik betaal geen service kosten om zelf reparaties uit te voeren.
Dit zit in de kale huurprijs, niet in de servicekosten.

Foto 1 zou nooit zo afgewerkt mogen zijn. Een scherpe schroef uit laten steken is niet veilig. Als er iets concreets is, kun je daarmee aan de gang, maar nu lijkt er niets aan de hand te zijn dus kun je ook niets.
Sinds afgelopen oktober ben ik met mijn vriendin gaan samenwonen in een huur appartement in Eindhoven. De eigenaar verhuurd via een makelaar het appartement aan ons.
Heb je bij het aantaan van de verhuurder nog een vergoeding aan de makelaar betaalt? Paar honderd euro wellicht?

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:14

mark-k

AKA markkNL

Tja, de grens tussen klusjesman en klunsjesman is soms zeer klein helaas. Zoals gezegd, zelf even een stel cilinders kopen, kost n paar tientjes en dan heb je gewoon SKG 3 sterren cilinders.

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Zoals aangegeven: Zo snel mogelijk zelf de sloten / cilinders vervangen!
Waarom zou iemand die je niet kent, een reserve sleutel in beheer moeten hebben?

Zelf zou ik de eerste keer sowieso zijn thuisgebleven om de "klusjesman" te ontvangen. Dat hij al een zak pepernoten zichzelf heeft toegeëigend, zegt al genoeg... Wie weet wat hij een volgende keer pakt / meeneemt.

Ik weet nog van mijn (sociale) huurwoning, dat er een certificaat bij de sloten zat. Ik kon dus zelf geen extra sleutels laten bijmaken, zonder het certificaat te hebben. Ik kon bij de woningbouw om het certificaat vragen, maar daar stond toen op aangegeven hoeveel extra sleutels aangemaakt mochten worden. De extra sleutel (in ons geval maar 1 stuk), moest ik daarna ook weer inleveren.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Fugitive2008 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:29:
[...]

Erg fijn als er ooit ingebroken wordt maar er geen braaksporen zijn. De politie haalt z’n schouders op en de verzekeraar schudt zijn hoofd.

Altijd je eigen cilinder plaatsen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Fugitive2008 raam uitklapsysteem hoort met schroefje en moertje. zoals het nu zit ziet het er niet uit.(lijkt wel zgn handige buurman) Dat zijn kosten voor de huurder, indien je er geen extra service Ab. voor hebt.
slijtage van de cilinder(slot) zijn kosten voor de verhuurder.(vervangen van)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Fugitive2008
Hackus schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:45:
@Fugitive2008 raam uitklapsysteem hoort met schroefje en moertje. zoals het nu zit ziet het er niet uit.(lijkt wel zgn handige buurman) Dat zijn kosten voor de huurder, indien je er geen extra service Ab. voor hebt.
slijtage van de cilinder(slot) zijn kosten voor de verhuurder.(vervangen van)
Niet helemaal dat uitklapsysteem viel nog onder hun kosten ivm dat wij de eerste huurders zijn en we de gebreken nog moesten ontdekken die zij dan zouden laten repareren op hun kosten.

Snap van iedereen (0.a. @downtime @BastaRhymez ;)) ook het punt dat het niet wenselijk is dat de verhuurder nog een sleutel in beheer heeft maar dit is wel redelijk gebruikelijk, er staat in het contract ook dat ze niet zomaar het pand mogen betreden zonder onze toestemming hieronder een voorbeeld:
https://www.dewaele.com/n...houden-sleutel-huurwoning

Ik ga aangeven dat ik de situatie graag zelf wil oplossen door er een cilinder in te zetten

[ Voor 27% gewijzigd door Fugitive2008 op 29-04-2020 17:45 ]

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-03 19:12
Zoals ook al eerder vermeld zou je zelf misschien ook wat kleine dingen/onderhoud kunnen doen, ook al zou het officieel bij de huurprijs inbegrepen zitten. Kan voor jezelf een hoop gedoe/stress schelen, zeker als je dan meer tevreden met het resultaat bent.
Eventueel zou je dan nog contact op kunnen nemen met de verhuurder en proberen dat zij de materiaalkosten betalen.

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-03 18:33
Deze vertelde mij echte dat een goed gevouwen stuk aluminium folie nog beter was dan de sleutel die ik in mijn handen had en de cilinder van erbarmelijke kwaliteit was.
Ik weet niet waar die raamhendels zich bevinden maar als een inbreker daar tegenaan blaast dondert het uit elkaar. Die gaat echt niet met een ghetto cilinderslot staan rotzooien als het raam praktisch niet afgesloten is :P

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Dat is een recept voor verwondingen.

Die sleutel bij de makelaar lijkt me ook niet echt een goed idee.

Zou wel degelijk aangeven dat er pepernoten gegapt zijn.

• Fugitive2008
Bedankt allen voor de reacties! Erg fijn om hier wat andere inzichten over te krijgen.

Verwijderd

Pepernoten in April?

Bij dit soort dingen moet je je altijd afvragen of het sop de kool waard is. Ik zou zelf even een boutje gedraait hebben op die sluiting en dan had je niet alle tijd moeten besteden aan het lezen van deze mail. Dat de klusjesman een eikel is lijkt me duidelijk maar je krijgt die echt niet onslagen dus je kan hem het beste uit de weg gaan. Niet correct maar een Pyrrhus overwinning is niets waard.

Shit happens. Als het je hobby is dit soort aan te vechten moet je dat zeker doen (doe ik ook bij Adobe) maar als je gewoon rustig wil wonen zou ik het gewoon uit de weg gaan.

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 07:25
Heel fijn dat verhuurder sleutel heeft. Maar deze mag nooit zelf de woning in met die sleutel. Dat is inbreuk op je privecy. En als de cilinders van erge slechte kwaliteit zijn, dan echt bovenstaande reacties opvolgen en de cilinders vervangen voor eigen cilinders ... en bij vertrek weer ff wisselen.

mijn pc

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:47

SomerenV

It's something!

@Fugitive2008 De verhuurder van mijn woning gaf zelf al direct aan dat we het beste de cylinders konden vervangen omdat je niet weet wie van de vorige huurders nog sleutels heeft. Nu waren de huurders in ons geval nogal apart (als ik de buren mag geloven) en die wil je niet opeens in je huis hebben :+

De verhuurder heeft ook van ons een sleutel liggen. Is gewoon een standaard dingetje bij huur, ook al mag een verhuurder/makelaar nooit zonder toestemming de woning betreden. Maar voor de momenten dat er wat gefixt moet worden is het wel fijn dat je er niet voor thuis hoeft te blijven (ervan uitgaande dat je je verhuurder of ingehuurd persoon gewoon kunt vertrouwen).

Verder zou ik kleine dingen gewoon zelf fixen als dat makkelijk te doen is.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:11

inhico

pw

Alle goede tips zijn al gegeven. Nog even een mythe ontzenuwen:
geen braakschade dus niet verzekerd.
Dat is onzin. Is meestal wel degelijk verzekerd. Check je polis en stap zonodig over naar een fatsoenlijke verzekeraar.

...

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:50

Freakie1NL

Grote Baas

downtime schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:36:
[...]

Erg fijn als er ooit ingebroken wordt maar er geen braaksporen zijn. De politie haalt z’n schouders op en de verzekeraar schudt zijn hoofd.

Altijd je eigen cilinder plaatsen.
And the myth continues . Bijna alle verzekeraars vergoeden gewoon inbraak/insluiping zonder directe braakschade.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

pay peanuts, get monkeys...
Helaas in het geval van je verhuurder, huurt hij gewoon Teun de Beun in en dus krijg je dus dit.

Paar boutjes/moertjes/ringetjes is nog geen euro kosten. Hoekprofieltje laten hangen, wel slimme oplossing opzich, alleen heel mooi is het niet. Zo'n beugel voor je raam is dan weer wat kostbaarder, dus snap wel dat hij het met een hoekprofieltje heeft gedaan.

Verder, zet er zelf een goed slot op je deuren. Hoop dat je beetje handig bent, of anders is dit een goed moment om handig te worden ;P Ook altijd handig als je een huis gaat kopen. Enerzijds om de werklui te controleren/scherp te houden, anderszijds om te voorkomen dat je zelf werklui nodig hebt :)

En dat Teun een zak pepernoten jat is wat mij betreft DIRECT indicatie dat je de werklui van je verhuurder niet kan vertrouwen (naast het prutswerk).

Andere insteek, het geld wat het je kostte om thuis te blijven (gemiste werk uren), had je daar niet voor een specialist (of goede klusjes man) in kunnen huren?

Battle.net Spud#2543

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik gok dat het meer aan de verhuurder (dat het goedkoop moet) ligt dan aan de klusjesman.

Maar cilinders kun je beter zelf vervangen. Dan weet je ook zeker dat vorige bewoners en de verhuurder geen sleutel hebben. De originele cilinder berg je gewoon op en die doe je terug als je er weer ooit wegverhuist.
Freakie1NL schreef op donderdag 30 april 2020 @ 07:54:
[...]
And the myth continues . Bijna alle verzekeraars vergoeden gewoon inbraak/insluiping zonder directe braakschade.
Dan nog kun je beter je eigen cilinder plaatsen. Dan weet je ook precies hoe goed de cilinder is en wie er een sleutel hebben. Als je wel vergoed wordt is het nog vervelend als er iemand door je woning heen loopt.

[ Voor 42% gewijzigd door Marzman op 30-04-2020 08:17 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Fugitive2008
SomerenV schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:20:
@Fugitive2008
De verhuurder heeft ook van ons een sleutel liggen. Is gewoon een standaard dingetje bij huur, ook al mag een verhuurder/makelaar nooit zonder toestemming de woning betreden. Maar voor de momenten dat er wat gefixt moet worden is het wel fijn dat je er niet voor thuis hoeft te blijven (ervan uitgaande dat je je verhuurder of ingehuurd persoon gewoon kunt vertrouwen).

Verder zou ik kleine dingen gewoon zelf fixen als dat makkelijk te doen is.
Dat werd ons bij de sleuteloverdracht ook verteld en heb prima vertrouwen in de mensen van het makelaarskantoor, doet ook wel wat al weet je het natuurlijk nooit zeker.

En inderdaad wanneer er kleine dingen gemaakt moeten worden dan doe ik dat zeker zelf.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Fugitive2008 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:01:
[...]

Dat werd ons bij de sleuteloverdracht ook verteld en heb prima vertrouwen in de mensen van het makelaarskantoor, doet ook wel wat al weet je het natuurlijk nooit zeker.

En inderdaad wanneer er kleine dingen gemaakt moeten worden dan doe ik dat zeker zelf.
Troost je met het feit dat veel particuliere verhuurders op deze manier denken op de kosten te moeten besparen.
Het enige wat je kunt doen is blijven praten met de verhuurder/makelaar, en ze te verstaan blijven geven dat je dit soort broddelwerk niet acceptabel vindt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:00

MLLL

Palm Treo 650

Na het lezen van dit topic denk ik dat het verstandig is om je eigen cilinders te plaatsen......

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

MLLL schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:00:
Na het lezen van dit topic denk ik dat het verstandig is om je eigen cilinders te plaatsen......
Is gelukkg al 10x gezegd :)

Elect a clown, expect a circus.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:03
Misschien zou je zelfs de cilinders nog kunnen vervangen...
11 :+

Ik zou de kleine klusjes die je zonder problemen kan doen gewoon zelf uitvoeren.
Je weet dat het dan sneller gaat en nog beter ook.
Misschien in overleg met de verhuurder dat je dan de materiaalkosten terugkrijgt van hen?
Niet geschoten.... ;)

Mijn profiel op Discogs

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:00

MLLL

Palm Treo 650

Sarcasme droop er nog niet genoeg vanaf blijkbaar _/-\o_

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-03 12:18
Ik snap eigenlijk niet dat je hier een klusjesman voor langs laat komen. Is dat een overtrokken principekwestie?

Het kost je meer om vrij te nemen en de beste man op te wachten, dan om het zelf te repareren.

Oh... en vervang je cilinders ;)

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-02 14:27
There, I fixed it!

Verwijderd

naitsoezn schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:27:

[...]
Dat vraag ik me af...
Heb zelf ooit gehuurd en het was eigenlijk altijd zo dat de verhuurder allerhande eisen aan het deurbeslag stelde, tav braakveiligheid, maar ook omdat hij of zij er zelf bij ernstige calamiteiten in moets kunnen.
Dan lijkt het me niet handig om zelf aan dat soort zaken te gaan sleutelen ...
Dit soort zaken zijn ook al talloze malen op rijdende rechter en aanverwante programma;s geweest overigens en sleutels/sloten en huur zijn altijd een hekel punt.
Ik zou er zelf geen geld of moeite insteken omdat je uiteindelijk toch gelazer krijgt, laat de verhuurder het maar oplossen.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-03 15:26
Verwijderd schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:52:
[...]
Heb zelf ooit gehuurd en het was eigenlijk altijd zo dat de verhuurder allerhande eisen aan het deurbeslag stelde, tav braakveiligheid, maar ook omdat hij of zij er zelf bij ernstige calamiteiten in moets kunnen.
Dat kan de verhuurder leuk roepen, maar voor zover ik weet (en zo snel kan vinden) heeft de verhuurder daar 0 recht op. Sloten mag je gewoon vervangen, verhuurder hoort geen sleutel te hebben en heeft er ook geen recht op.
Kan ook geen reden bedenken waarom de verhuurder er ineens in zou moeten. Als het zo kritisch is belt hij de politie maar.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:03
Of de verhuurder een sleutel hoort te hebben of zelfs het recht daarvoor heeft dat weet ik niet.
Ik weet wel dat mijn oude huurbaas er wel 1 had en ik was blij dat hij die had. Hij heeft toch wat dingen kunnen doen terwijl ik was werken. Het is ook een stukje vertrouwen in de verhuurder.
Het hangt natuurlijk ook wel af wat voor verhuurder het is (particulier of een bedrijf).
Nu huur ik van een woningstichting en die hoeven mijn sleutel echt niet te hebben.
Wel zwerven er hier en daar wat reserve sleutels rond bij mijn zussen, moeder, buren en wat vrienden (ik kreeg er een stuk of 8 :+ ).
Altijd handig in bepaalde gevallen.

Zodra bij deze woningstichting iemand gaat verhuizen worden de cylinders vervangen met een willekeurige cylinder.
Best kans dat mijn cylinders en sleutels voorheen in een woning zat een dorp verderop.

Het is behalve wat wettelijk toegestaan is ook een stukje vertrouwen.

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1