Pc heeft 75mbs ipv 150 mbs

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin2000
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-07-2021
Goedemiddag,

Ik heb een vraag over mijn internetverbinding op pc. Ik heb Ziggo als wifiprovider. Ik zou bij Ziggo 150mbs moeten hebben, dit is beneden het geval. Echter heb ik op mijn pc op zolder maar 75 mbs. Er gaat een cat5e internetkavel van beneden naar de wifibooster (Ziggo-C7 zwart) op mijn kamer. Vervolgens gaat er een kabel vanuit de wifibooster naar mijn pc. De Wifibooster beschikt over de nieuwste firmware. Ik heb nu 30 ping voor bepaalde games, maar dit hoort veel minder te zijn. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Daarnaast heb ik ook al geprobeerd om rechtstreeks een kabel van beneden in mijn pc te doen. Vervolgens de Ziggo speedtest gedaan, dit maakt geen verschil.

Alvast bedankt

[ Voor 13% gewijzigd door Robbin2000 op 29-04-2020 13:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stap 1: wifibooster er tussenuit halen kijken of het dan wel goed werkt.

Zo moet je de bron opzoeken.

Het helpt als je ipv "wifibooster" het merk/model noteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin2000
@Verwijderd Bedankt, heb het type erbij gezet. Volgens de Ziggo speedtest maakt het geen verschil als ik mijn pc rechtstreeks verbindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbin2000 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:33:
@Verwijderd Bedankt, heb het type erbij gezet. Volgens de Ziggo speedtest maakt het geen verschil als ik mijn pc rechtstreeks verbindt.
Dan is het je kabel naar de zolder. Die zal wel op 100mbit zitten

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2020 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin2000
@Verwijderd Ik heb niet heel veel verstand hiervan, maar hoe kan ik erachter komen dat deze kabel maar 100mbit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:02

lier

MikroTik nerd

Robbin2000 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:37:
@Verwijderd Ik heb niet heel veel verstand hiervan, maar hoe kan ik erachter komen dat deze kabel maar 100mbit heeft?
Door de eigenschappen te bekijken van je netwerkkaart:
https://winaero.com/blog/...pter-speed-in-windows-10/

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin2000
@lier Mijn pc boven geeft 1000mbit aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 08:04
Mogelijk de kabel naar je Wifi booster.
Als jij een kabel in de PC doet en in je WiFi booster kijkt hij wat die verbinding aan kan.
Dat lijkt in ieder geval goed te zijn, als je wifi booster / kabel maar voor 100mbit geschikt was, zou er i.p.v. 1000mbit 100mbit staan.
Het probleem lijkt dus in de verbinding (kabel / poortje) van WiFi booster naar modem te zitten.

Log eens in op je wifi booster en kijk eens wat die voor snelheid aangeeft op de verbinding naar je Ziggo modem?

[ Voor 42% gewijzigd door Rensjuh op 29-04-2020 13:47 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je enkel een kabel hebt, van het modem naar je PC op zolder, en je krijgt niet de 150mbps, dan lijkt het me nogal duidelijk. Je kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-10 19:35
test je met hetzelfde apparaat? Als je beneden 150 mbs en boven niet, dan is er iets tussen je modem/router - zolder niet helemaal goed.
Stukje voor stukje testen vanaf de modem/router. dus eerst beneden, dan een kabel verder. Dan na de wifi booster, dan op zolder. Daar waar de test uitwijst dat je snelheid er niet meer is, heb jij je bottlenek te pakken. Dat stuk vervangen voor beter/zwaarder materiaal en opnieuw testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 08:04
Wat je kunt doen om de kabel te testen, is deze rechtstreeks in je PC doen.
Ik neem aan dat je nu een volgende opstelling hebt:
Ziggo modem --> kabel naar zolder --> Wifi booster --> kabel naar PC
Klopt dat?

Dan zou je de kabel die nu in je WiFi booster gaat eens even in je PC moeten doen, kijken of je PC dan 100mbit aangeeft i.p.v. 1000mbit.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 16:47

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

En je Ziggo modem/router heeft wel Gbits-poort(en)? Of is het maximum daar al 100 Mb/s? (disclaimer: ik heb gelezen dat de pc 1000 Mb/s aangeeft, maar ik ken Windows niet goed genoeg om te weten of dat in alle gevallen voor de hele 'keten' geldt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Welke apparaten zijn er nog meer bekabeld aangesloten op de 'wifibooster'? Een kennis van mij heeft de Archer C5 (volgens mij exact hetzelfde apparaat met andere software) en daarbij wordt de snelheid van de hele switch in het apparaat naar 10 mbit gehaald als er een apparaat met een 10 mbit interface wordt aangesloten. Mogelijk is dat hier ook het geval, maar dan op 100 mbit. Probeer daarom eens alle kabels uit de wifibooster te halen, behalve de kabel vanaf het modem en de kabel naar je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin2000
@Purzelbaum @Rensjuh @Icephase Ik test met mijn pc. Mijn pc gaf eerst bij beide 100 mbits aan. Vervolgens gaf mijn laptop (met dezelfde kabel) wel 1000 mbit aan. Daarna de kabel weer terug in mijn pc gestopt en toen deed die wel 1000 mbit. Er is geen verschil in download en uploadspeed als ik mijn kabel rechtsreeks in mijn pc, of de kabel via mijn wifibooster in mijn pc steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Volgende testen:
1. Met korte kabel rechtstreeks naar Ziggo Router, eigenschappen zouden 1Gbps moeten zijn, snelheid zou 150mbps moeten zijn.
2. Kabel van beneden naar boven in PC steken, eigenschappen zouden 1Gbps moeten zijn, snelheid zou 150mbps moeten zijn.

De Ziggo Wifi Booster heeft gewoon 4 poorten (de 5e, losse niet gebruiken), zijn allemaal 1Gbps. Maar wanneer de kabel issues heeft kan de snelheid ook lager zijn terwijl de pc toch 1Gbps aangeeft.

Wat je kan doen is het programma Iperf downloaden en daarmee testen. https://iperf.fr/iperf-download.php

Dan kan je de snelheid testen laptop beneden en PC boven. Wanneer dat niet boven de 100mbps uit komt dan is de interne bekabeling niet goed. Ik vermoed dat de kabel naar boven maar 100mbps is.

[ Voor 24% gewijzigd door Wim-Bart op 29-04-2020 14:37 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin2000
@BAJansen Alleen mijn telefoon, mar die is draadloos verbonden. Verder is alleen mijn pc aangesloten op de wifibooster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-10 19:35
laptop geeft altijd 150 mbs boven? dan kan t ook iets in je pc zijn, processor, werkgeheugen, dingen die op achtergrond draaien... een hoop mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:07
Hoe kom je overigens aan 150mbit? Ziggo levert deze snelheid allang niet meer. Dit is 200 geworden en nu zelfs 250mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin2000
@mad-dog Ziggo complete pakket is 150 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je een oud contract of zo? Het is 50, 250 of 500Mbps down: https://www.ziggo.nl/pakketten/.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:02

The Zep Man

🏴‍☠️

Robbin2000 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:28:
Goedemiddag,

Ik heb een vraag over mijn internetverbinding op pc. Ik heb Ziggo als wifiprovider.
Hier kan je al stoppen. Ziggo is geen 'wifiprovider'. Ziggo is een infrastructuur- en dienstenaanbieder tot het abonneeovernamepunt+kabelmodem. Ze verhuren/kopen wel extra apparatuur om binnenshuis te gebruiken, maar voor algemeen netwerkverkeer is dat onafhankelijk van de te leveren diensten.

De enige test die voor Ziggo telt is met een goed werkende netwerkkabel en een goed werkende PC direct aangesloten op het kabelmodem zonder andere verbonden apparatuur (bedraad of draadloos), en dan een snelheidstest. Als dat de gewenste resultaat oplevert dan ligt het probleem niet aan Ziggo.

Doe eerst die test om zoveel mogelijk variabelen te verwijderen. Dat is je base line waaraan je de rest stap voor stap gaat testen, totdat je bij de gewenste situatie uitkomt.

[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 29-04-2020 15:19 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin2000
@mad-dog @Room42 @The Zep Man @Wim-Bart @Purzelbaum Als ik mijn pc aansluit op een andere internetkabel benden, dus een andere kabel rechtstreeks van de wifirouter naar mijn pc, krijg ik uploadsnelheid 250mbps.Denk dat het dan aan de andere internetkabel ligt, daar krijg ik namelijk maar 75 mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Robbin2000 Je hebt het over Wifibooster... zit daar nou een draadloze verbinding tussen (via WiFi) of is alles 100% bedraadt?

Is het mogelijk om het eens exact schematisch te tekenen? Want je terminologie vliegt alle kanten op, wat het 'vertalen' nogal een klusje maakt. :) Zo heb je het nou opeens weer over uploadsnelheid. No way dat jij 75Mbps up haalt bij Ziggo! :P

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 29-04-2020 15:25 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:26

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

De Ziggo Wifibooster is een powerline adapter. Dan lever je altijd snelheid in t.o.v. een kabel rechtstreeks. Ik weet niet of de Wifibooster half duplex is, maar dat zou verklaren waarom je van 150 naar 75 gaat.

Zit de Wifibooster rechtstreeks op geaarde stopcontacten?

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin2000
@The GUI nee de wifibooster zit in een stekkerdoos, dus niet rechtstreeks in een geaard stopcontact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Robbin2000 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:28:
@The GUI nee de wifibooster zit in een stekkerdoos, dus niet rechtstreeks in een geaard stopcontact
Dat is sowieso een slecht idee. In een stekkerdoos werkt een powerline sowieso slechter dan direct in de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin2000
@Room42 ik haalde met de huidige setup 75mb uploadsnelheid volgens de ziggo speedtest. Heb geprobeerd het een beetje te tekenen, om een beeld erbij te geven. Beneden staat er een wifirouter. Vanuit de wifirouter gaat er een cat5e internetkabel naar mijn wifibooster op de zolder. Vanuit de wifibooster gaat er een cat5e internetkkabel naar mijn pc. Op deze manier krijg ik 75 mb uploadsnelheid per. secondeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9hiPiVvDkNG1YfKWz4XdngpIm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NiEfPScJzrhtAOCyrgROQEln.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin2000
@Room42 hoe is dat mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:24

Umbrah

The Incredible MapMan

In andere woorden gebruik je de booster als een wifi netwerkkaart. Dat gaat niet werken. Idealiter zet je dat ding dus een verdieping lager. Je hebt nu hetzelfde effect als een wifi netwerkkaart ín je PC.

Omhoog is voor wifi sowieso altijd lastig, en je zou kunnen overwegen om je PC gewoon bekabeld aan te sluiten. Dus rechtstreeks (goede) cat5e vanaf de modem van je internetprovider, naar je PC. Geen gezeik, en supersnel. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan is de volgorde in 'wenselijkheid' ongeveer moca, en dán pas wifi/powerline. Wifi heeft nou eenmaal zó veel aspecten waar het van afhankelijk is. Iets als een booster, bijvoorbeeld, halveert de capaciteit van het wifi netwerk al vrij eenvoudig (ik zeg bewust: wifi netwerk, niet van je internet...). Verder is het natuurlijk niet een bidirectioneel net (een zender tegelijk), en heb je ook nog eens te maken met dat ALLES een stoorzender is. Van muren, tot andere apparaten op dezelfde frequentie (2,4GHz is in veel regio's gewoon vol)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Robbin2000 Dus jij hebt dit apparaat? https://www.ziggo.nl/klan...a-een-internetkabel-zwart
En je hebt de PC boven via kabel op die booster aangesloten?

edit:
Umbrah schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:36:
In andere woorden gebruik je de booster als een wifi netwerkkaart.
Een wat? :?
Dat gaat niet werken. Idealiter zet je dat ding dus een verdieping lager. Je hebt nu hetzelfde effect als een wifi netwerkkaart ín je PC.
Een wát?? :?

Dit slaat echt nergens op. :+
En omhoog kan prima voor WiFi als je je antennes daarop afstelt. Maar goed, hij maakt dus geen gebruik van de WiFi in deze setup.

[ Voor 62% gewijzigd door Room42 op 29-04-2020 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin2000
@Room42 ja die heb ik. Heb inderdaad mijn pc met een kabel daarop aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin2000
@Umbrah ja dat zou wel slimmer zijn, heb sws een nieuwe cat5e kabel nodig want volgens mij is de huidige beschadigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Robbin2000 had je nou al eens geprobeerd om de kabel die van beneden komt direct in je PC te steken en dan de speedtest te doen? Dan weet je namelijk zeker of de kabel (naar beneden) goed is of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 29-04-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:02

The Zep Man

🏴‍☠️

The GUI schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:25:
De Ziggo Wifibooster is een powerline adapter.
Niet altijd (even naar beneden scrollen, zie ook hier). Hierom is een schema belangrijk als je over iets wilt praten dat verder gaat dan enkel een kabel op het kabelmodem.

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 29-04-2020 15:48 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Wanneer je deze hebt dan heb je de goede, dan verdenk ik de kabel tussen de router beneden en deze wifi booster, dat die niet lekker is, of niet lekker geknepen connectors heeft.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
The Zep Man schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:47:
[...]
Niet altijd (even naar beneden scrollen). Hierom is een schema belangrijk als je over iets wilt praten dat verder gaat dan enkel een kabel op het kabelmodem.
Klopt, die zwarte, die TS heeft, is effectief gewoon een access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je direct op het modem wel de volle snelheid haalt en met de switch van de wifibooster er tussen niet, dan hebben modem en wifibooster ruzie met elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbin2000
@Wim-Bart @Room42 ik denk dat het de kabel van de wifi router beneden naar mijn wifi booster boven het probleem is. Als ik rechtstreeks deze kabel gebruik (van wifirouter beneden naar pc) krijg ik 75mbps. Gebruik ik de kabel van mijn pc naar mijn wifirouter beneden (dus de kabel die ik normaal gebruik van mijn pc naar wifibooster) krijg ik 220mbps. Heb dan denk een andere kabel nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Zoals @Wim-Bart terecht opmerkt kan het ook de kwaliteit van de geknepen stekkers zijn. Het kan de de aders hierin niet goed aansluiten. Je kunt deze eens opnieuw knijpen (met nieuwe stekkertje, natuurlijk) om te kijken of dat wat oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
250Mbit, zie Ziggo website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin2000
@mad-dog ik zie het inderdaad, heb 2 dingen door elkaar gehaald 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Robbin2000 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:53:
@Wim-Bart @Room42 ik denk dat het de kabel van de wifi router beneden naar mijn wifi booster boven het probleem is. Als ik rechtstreeks deze kabel gebruik (van wifirouter beneden naar pc) krijg ik 75mbps. Gebruik ik de kabel van mijn pc naar mijn wifirouter beneden (dus de kabel die ik normaal gebruik van mijn pc naar wifibooster) krijg ik 220mbps. Heb dan denk een andere kabel nodig?
Een wifibooster is een powerline oplossing, dat is bij voorbaat al ruk. Dus kabels trekken en een fatsoenlijk AP eraan hangen. Ziggo verkoopt die ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10 14:09
Indien het een op maat gemaakte kabel is opnieuw, laten, doen. klinkt als de stekkertjes niet goed geknepen.
Anders de kabel helemaal vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
mad-dog schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:11:
[...]

Een wifibooster is een powerline oplossing, [...]
Niet deze. Hij heeft dit model. Daar kun je dus niet zomaar vanuit gaan!

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 29-04-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Room42 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:29:
[...]

Niet deze. Hij heeft dit model. Daar kun je dus niet zomaar vanuit gaan!
My bad :). Aannames zijn niet altijd goed 😬🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Ik denk eerst even kijken of je nieuwe stekkertjes kan (laten) zetten. Of anders de kabel vervangen door een standaard cat5e of cat6 kabel wanneer de stekkertjes door de gaten heen passen.

Pagina: 1