Beste tweakers,
Ik ben bezig om mijn PC een beetje te finetunen en wat meer onder controle te krijgen qua geluid en temperatuur, Nou wilde ik aan de hand van de DRAM calculator for ryzen tool mijn timings en voltage goed zetten voor mijn geheugen.
Mijn systeem:
AMD Ryzen 5 3600 processor
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16 Geheugenmodule
Fractal Design Meshify C Tempered Glass edition Midi Tower Behuizing
Seasonic Focus GX-550 PSU / PC voeding
MSI B450 TOMAHAWK MAX moederbord
Noctua NH-U12S chromax.black
Ik heb het filmpje van Hardware Unboxed gevolgd (zie onderstaande link), en er goed opgelet dat ik een export heb gedaan vanuit Thaiphoon en geimporteerd in de DRAM calculator (een stap die daar vergeten wordt).
https://www.youtube.com/watch?v=KOqhyVNPhaM
Nu is het alleen zo, dat als ik de settings overneem. mijn PC niet wil booten. Ik heb settings van Profile version Manual en V1 geprobeerd, maar beide zonder goed resulaat.
Ik heb ook iedere keer de bios terug gezet naar default.
Als ik gewoon de XMP aanzet, dan wil de pc wel booten.
Onderstaand wat fotos van de DRAM calculator tool en de bios settings die ik heb gedaan!
De afbeeldingen van de DRAM calculator zijn met profile versie manual en V1 die ik beide heb geprobeerd.
/f/image/2JZ95aWBRxjLf9ak4nTTDQnV.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KCYvLXARO7ARFc2HzkPoMqrs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dn1tLYsrHGvLjGTfUx91rk0r.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben bezig om mijn PC een beetje te finetunen en wat meer onder controle te krijgen qua geluid en temperatuur, Nou wilde ik aan de hand van de DRAM calculator for ryzen tool mijn timings en voltage goed zetten voor mijn geheugen.
Mijn systeem:
AMD Ryzen 5 3600 processor
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16 Geheugenmodule
Fractal Design Meshify C Tempered Glass edition Midi Tower Behuizing
Seasonic Focus GX-550 PSU / PC voeding
MSI B450 TOMAHAWK MAX moederbord
Noctua NH-U12S chromax.black
Ik heb het filmpje van Hardware Unboxed gevolgd (zie onderstaande link), en er goed opgelet dat ik een export heb gedaan vanuit Thaiphoon en geimporteerd in de DRAM calculator (een stap die daar vergeten wordt).
https://www.youtube.com/watch?v=KOqhyVNPhaM
Nu is het alleen zo, dat als ik de settings overneem. mijn PC niet wil booten. Ik heb settings van Profile version Manual en V1 geprobeerd, maar beide zonder goed resulaat.
Ik heb ook iedere keer de bios terug gezet naar default.
Als ik gewoon de XMP aanzet, dan wil de pc wel booten.
Onderstaand wat fotos van de DRAM calculator tool en de bios settings die ik heb gedaan!
De afbeeldingen van de DRAM calculator zijn met profile versie manual en V1 die ik beide heb geprobeerd.
/f/image/2JZ95aWBRxjLf9ak4nTTDQnV.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KCYvLXARO7ARFc2HzkPoMqrs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dn1tLYsrHGvLjGTfUx91rk0r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pTDtR6pq9XDuKSsQItJYlfh5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Wachten... op 29-04-2020 13:08 ]
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!