Toon posts:

USB dolby suround, zonder Soundblaster...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik nu geen dubbele topic plaats, maar in de search kon ik niks vinden...
Ik wil graag zo'n USB dolby-suround set kopen van creative ofzo, maar heb geen dolby digital geluidskaart. Ik heb een standaard onboard geluidskaart. Werkt het dan? of moet ik toch een Soundblaster met Dolby digital kopen???

Verwijderd

je hebt niet perse een kaart met dolby digital nodig maar wel een met een digitale uitgang...
de creative boxjes (dtt2200 en hoger) hebben een ingebouwde dolby digital decoder

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 14:51

Jesse99

Everything's Tweakable!

Als je met analoge Dolby Pro Logic genoegen neemt is een goeie stereo soundcard voldoende. Wil je Dolby Digital 5.1 hebben, moet je ook een DD5.1 soundcardje hebben! 8-)

New pc under construction...

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Op maandag 06 augustus 2001 09:12 schreef Jaydee het volgende:
[..] Wil je Dolby Digital 5.1 hebben, moet je ook een DD5.1 soundcardje hebben! 8-)
Het is vooral belangrijk dat de kaart een AC3 doorvoer heeft!

Zo'n SBLive player DD5.1 heeft bijv. geen digital-out en je kan DD5.1 op dat boxen setje daardoor niet gebruiken.

Ik had al een van de eerste SBLives met zo'n I/O kaartje... daar zat al een digital-out op voordat DD5.1 bestond!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op maandag 06 augustus 2001 09:37 schreef TeknoGecko het volgende:

[..]

Ik had al een van de eerste SBLives met zo'n I/O kaartje... daar zat al een digital-out op voordat DD5.1 bestond!
Bron Dolby
Dolby Digital - General

First introduced to moviegoers in 1992 with Batman Returns, and heard on almost a thousand films around the world since then, Dolby Digital is the latest sound innovation from Dolby Laboratories.
Bron: Creative Milestone's 1998
Launches Sound Blaster® Live!, the revolutionary new PCI audio solution that delivers a completely new way to experience audio on the desktop. Sound Blaster Live!
Nah kweet het niet hoor ;)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
even voor de duidelijkheid ( :) ):
ik wil zo'n USB set kopen met 5 speakers en een subwoofer. kan ik deze voledig benutten zonder een speciale soundblaster live of iets dergelijks?

Verwijderd

Nee dus, niet volledig.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 06 augustus 2001 15:12 schreef Courage het volgende:
Nee dus, niet volledig.
:?

Als het USB is, dan zit de "geluidskaart" dus in de speakers. Door de usb kan ook wel dolby digital lopen.

Geef eens een url of een typenummer en zoek eens op de website van de makers van die speakerset.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Op maandag 06 augustus 2001 14:11 schreef Baklap het volgende:

[..]

Bron Dolby
[..]

Bron: Creative Milestone's 1998
[..]

Nah kweet het niet hoor ;)
Mijn fout |:( ... ik had erbij moeten zetten dat ik de PC bedoelde :o

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 15:18 schreef JvS het volgende:

[..]

:?

Als het USB is, dan zit de "geluidskaart" dus in de speakers.
Ah sorry, dat wist ik niet en zoals ik het lees is het voor de topicstarter ook redelijk nieuw... of niet :?

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een set zoals deze:
http://www.europe.creative.com/products/product.asp?lang=1&cate=3&prod=15 (hoe maak je een hyperlink :? )

Verwijderd

dat dacht ik dus al :)

Je hebt hier dus wel degelijk een 5.1 geluidskaart voor nodig (voor als je deze set volledig wilt benutten). Je onboardkaartje zal deze speakers niet volledig benutten.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op maandag 06 augustus 2001 16:09 schreef dans het volgende:
http://www.europe.creative.com/products/product.asp?lang=1&cate=3&prod=15 (hoe maak je een hyperlink :? )
en waar komt dat verhaal over usb dan vandaan ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 06 augustus 2001 17:58 schreef cosmoOo het volgende:

[..]

en waar komt dat verhaal over usb dan vandaan ?
Nergens... :z

Om het even af te ronden: Om dolby digital door te geven aan een speakerset moet de geluidskaart een digitale uitgang hebben die dat door kan geven. De speakersets hebben zelf bijna altijd een decoder aan boord.

[search=geluidskaart dolby digital] gaat je wel helpen met het vinden van geluidskaarten die dolby digital kunnen uitsturen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 16:09 schreef dans het volgende:
Maar wat heeft USB er dan mee te maken ?
Maar goed....... je hebt een kaartje nodig met digitale uitgang.. Bijv. een SB live. (en dan dus niet de 5.1 versie).
Niet alle versies hebben zo'n uitgang (ziet eruit als een din)..
Als die erop zit kun je genieten van DD en de DTT2500 (heb hem hier zelf ook)..
Pagina: 1