Na een lange verbouwing ben ik (eindelijk) toe aan het leggen van de laminaat vloeren op de bovenverdieping. Qua ondervloer twijfel ik over een ruimte, deze ruimte heeft een vrij vlakke ondervloer van houten OSB/Constructie platen (met een klein stukje steen waar vroeger een muur zat), Groene platen lijken hiervoor prima, echter wil ik graag een zo goed mogelijk loop geluid dempende ondervloer die niet dikker is dan 5mm (plafond is vrij laag, teveel ruimte vind ik zonde).
Wat ik zelf gevonden heb zijn verschillende XPS platen (als lees ik op sommige websites dat deze niet loopgeluid reduceren), PU rubber vloeren, maar sommige schijnen niet tegen zonlicht te kunnen?
Moet ik kijken naar de 10dB norm? dan zal het goed zijn toch?
De verdieping vloer heeft aan de onderzijde geen damp folie, hieronder zit wel een keuken. Moet ik op deze houten platen nog folie aanbrengen? of krijg ik dan juist vocht problemen?
Iemand die een goed merk of type ondervloer kan aanraden dan ben ik erg geholpen. Plaatjes van de vloer:
:strip_exif()/f/image/zMDWkoKJGKBi6VVXQxyJDUcb.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik zelf gevonden heb zijn verschillende XPS platen (als lees ik op sommige websites dat deze niet loopgeluid reduceren), PU rubber vloeren, maar sommige schijnen niet tegen zonlicht te kunnen?
Moet ik kijken naar de 10dB norm? dan zal het goed zijn toch?
De verdieping vloer heeft aan de onderzijde geen damp folie, hieronder zit wel een keuken. Moet ik op deze houten platen nog folie aanbrengen? of krijg ik dan juist vocht problemen?
Iemand die een goed merk of type ondervloer kan aanraden dan ben ik erg geholpen. Plaatjes van de vloer:
:strip_exif()/f/image/zMDWkoKJGKBi6VVXQxyJDUcb.jpg?f=fotoalbum_large)