Ik wil graag mijn CPU (8700K) gaan overclocken, met als doel verbeterde prestaties tijdens het gamen. Op het forum van de game die ik speel (DCS World), is mij verteld dat ik daar met mijn systeem veel profijt van zal hebben.
Nu ben ik een absolute beginner en heb er dus totaal geen ervaring mee (behalve dan, dat ik 25 jaar geleden op afstand mee keek hoe een van mijn vrienden zijn "magic" deed op onze pc's in die tijd. En hoe precair die acties destijds waren). Maar ik wil het graag leren en volgens mij is het tegenwoordig een stukje toegankelijker geworden voor een leek als ik.
Ik ben begonnen met de manual van mijn moederbord (ASRock Z370 Extreme4) door te nemen, maar daar stuit ik gelijk al op enkele vragen.
Mijn verdere systeem specificaties:
Nu ben ik een absolute beginner en heb er dus totaal geen ervaring mee (behalve dan, dat ik 25 jaar geleden op afstand mee keek hoe een van mijn vrienden zijn "magic" deed op onze pc's in die tijd. En hoe precair die acties destijds waren). Maar ik wil het graag leren en volgens mij is het tegenwoordig een stukje toegankelijker geworden voor een leek als ik.
Ik ben begonnen met de manual van mijn moederbord (ASRock Z370 Extreme4) door te nemen, maar daar stuit ik gelijk al op enkele vragen.
- Ik had gehoopt dat er in deze manual stap voor stap omschreven zou staan, wat ik moet doen. Ik kan die stappen echter niet terugvinden in de manual. Kan ik zo'n stappenplan (specifiek voor mijn moederbord/cpu combinatie) ergens anders vinden?
- Begrijp ik goed dat ik op twee manieren kan overclocken?
- Optie 1 – via bios (OC tweaker screen pagina 56 in manual)
- Optie 2 – via een applicatie genaamd “A-tuning” (pagina 41 in manual)
Mijn verdere systeem specificaties:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-8700K Boxed | € 450,12 | € 450,12 |
1 | Moederborden | ASRock Z370 Extreme4 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | NZXT S340 Elite Wit | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Phantom Black | € 28,95 | € 28,95 |
1 | Gamecontrollers | Logitech G27 Racing Wheel Aluminium, Grijs, Rood, Zilver, Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Gamecontrollers | Thrustmaster Hotas Cougar Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Gamecontrollers | Thrustmaster Hotas Warthog Zilver, Zwart | € 409,- | € 409,- |
2 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 72,70 | € 72,70 |
1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 m.2 500GB | € 72,90 | € 72,90 |
1 | VR-brillen | HP Reverb - Professional Edition | € 629,- | € 629,- |
1 | VR-brillen | Oculus Rift Bundle (Rift + Touch) | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.777,57 |
[ Voor 7% gewijzigd door Bloedvat op 29-04-2020 22:18 ]