Beste tweakers,
Vorig jaar zomer heb ik een nieuwe build gedaan:
Deze heeft eigenlijk altijd probleemloos gewerkt, tot een paar weken geleden. Tijdens het spelen van League of Legends schakelt de computer plotseling uit. In eerste instantie dacht ik dat dit een windows probleem was en het kwam niet vaak voor dus heb de signalen genegeerd. De laatste tijd gebeurd het steeds vaker en gisteren kwam de computer niet meer naar de bios. Iedere keer schakelt de computer zichzelf uit.
Nu vraag ik mij af hoe ik dit het beste kan troubleshooten welk component het probleme veroorzaakt. Ik zit zelf te denken aan de voeding, omdat de 560WATT misschien wat aan de magere kant is voor dit systeem. Anderzijds wel vreemd natuurlijk dat dit in het begin nooit voor problemen heeft gezorgd.
Wellicht heeft een van jullie een advies.
Vorig jaar zomer heb ik een nieuwe build gedaan:
# | Category | Product |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ULTRA |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 8G |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - TG |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 |
4 | Ventilatoren | Noctua NF-F12 PWM, 120mm |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport AT BLS2K16G4D32AEST |
1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum |
1 | Solid state drives | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 SSD 1TB |
Bekijk collectie Importeer producten |
Deze heeft eigenlijk altijd probleemloos gewerkt, tot een paar weken geleden. Tijdens het spelen van League of Legends schakelt de computer plotseling uit. In eerste instantie dacht ik dat dit een windows probleem was en het kwam niet vaak voor dus heb de signalen genegeerd. De laatste tijd gebeurd het steeds vaker en gisteren kwam de computer niet meer naar de bios. Iedere keer schakelt de computer zichzelf uit.
Nu vraag ik mij af hoe ik dit het beste kan troubleshooten welk component het probleme veroorzaakt. Ik zit zelf te denken aan de voeding, omdat de 560WATT misschien wat aan de magere kant is voor dit systeem. Anderzijds wel vreemd natuurlijk dat dit in het begin nooit voor problemen heeft gezorgd.
Wellicht heeft een van jullie een advies.