Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAUPSL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-08 16:41
Bij het opstarten van de pc krijg ik nadat ik mijn windows pincode heb ingevoerd een command promt pop/up met daarin de tekst "c:\Windows\system32>".

Wanneer ik deze weg klik blijft het scherm zwart. Ik krijg mijn Windows desktop ook niet te zien.
...

Windows 10, AVG Internet Security
...

Ik heb al gezocht naar oplossingen, maar de oplossingen die ik vind ik Google vertellen me dat ik naar de registery moet, of windows moet herstellen, maar ik kan verder helemaal niet in Windows komen.

Ook werd er gezegd dat command promt wellicht is ingesteld om op te starten, wanneer Windows wordt gestart. Dit heb ik ook gecheckt (ctrl+alt+del werkt wel) maar daar zie ik ook niks staan wat met het probleem te maken kan hebben.

Mijn volgende stap zal een ritje naar de lokale computerboer zijn, maar wellicht weet iemand hier hoe ik probleem kan oplossen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGpLk12ez9ZV7fpUyCF1ifeSk7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LgLNp4VOjWgmq6c27EPTzT9o.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swagerinno
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-03-2023
En als je in die dos box intypt "explorer.exe" gevolgd door ENTER opent ie die dan wel bijv?

Is dit echt het enige dat op je hele scherm is te zien? Is het mogelijk om de dos box te resizen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je idd ‘Windows’ krijgt na intypen van explorer.exe (enter), dan zal het probleem zijn dat de shell niet wordt geladen. Waarschijnlijke oorzaak: malware.
Mogelijk op te lossen door explorer.exe te plaatsen in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Shell maar beter is eerst een backup maken (en die testen), kijken wat de oorzaak is, etc

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAUPSL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-08 16:41
Bedankt voor de tips! Het intypen van explorer.exe was inderdaad voldoende om het bureaublad te tonen. Ik heb gekeken in HKEY_LOCAL_MACHINE {...} Shell en daar staat wel een .exe, maar het lijkt alsof er een spatie tussen zit. Wanneer ik deze wil aanpassen, lijkt het wel goed te staan.

Ik heb de pc opnieuw opgestart en ik moest weer explorer.exe intypen. Nou is dit geen gigantisch probleem, maar het is niet zoals het hoort. En helemaal met in het achterhoofd dat dit wel eens om malware kan gaan.

Ik heb (nu ik in Windows zit) daarom toch maar besloten Windows opnieuw in te stellen. Ik had gisteren ook al uit het niets een blauw scherm en Windows Defender Antivirus wilde niet meer opstarten.

Nogmaals heel erg bedankt voor de tips!

Groeten Patrick