Toon posts:

COMpoorten resetten

Pagina: 1
Acties:
  • 481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We hebben 3 stickerprinters die aangesloten zijn via de COM poort.

Nu is het vage probleem dat als de pc herstart is dat de stickerprinters het niet meer doen.

Om deze weer werkend te krijgen moeten we in Apparaatbeheer de COMpoort disabelen en weer enablen.

Is hier een andere manier voor? OS=Win98SE We hebben al andere kabels geprobeerd en beetje gestoeid met macroprogrammatjes maar dat werkt toch ook niet echt lekker.

Verwijderd

:? C:\echo atz>com1 ?

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 11:23
koel! die kende ik nog niet :o

Verwijderd

Topicstarter
echo atz>com1 werkt niet. Die stickerprinter hoeft niet gereset te worden maar de COMpoort zelf. Sterker nog, de stickerprinter KAN niet gereset worden want als ik echo atz>com1 doe krijg ik een schrijffout naar apparaat com1

Als we die pc in dos opstarten doettie het wel. DOS is alleen geen optie omdat de stickers uit een windows programma gehaald worden.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 15:04

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Je zou een testprogrammaatje moeten schrijven... Ik gebruik het boek Windows poorten anders benut van elektuur (voorbeelden onder Delphi en ... ja ... helaas ... Basic)
Dan kun je redelijk een voudig een testertje in elkaar prutsen die poorts statussen uitleest. Aangezien het een printer is lijkt het me niet waarschijnlijk dat deze naar modem commando's luistert...

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 09:03 schreef jopiek het volgende:
Je zou een testprogrammaatje moeten schrijven... Ik gebruik het boek Windows poorten anders benut van elektuur (voorbeelden onder Delphi en ... ja ... helaas ... Basic)
Dan kun je redelijk een voudig een testertje in elkaar prutsen die poorts statussen uitleest. Aangezien het een printer is lijkt het me niet waarschijnlijk dat deze naar modem commando's luistert...
Ik kan wel een testprogrammatje schrijven maar ik weet wanneer die compoort het niet meer doet. Als de PC gereset is doettie het niet meer. Als ik em dan disable en enable dan werkt ie weer.

Ik moet juist een programmatje hebben die deze handeling doet. Het liefst bij het opstarten zodat de stickerprinter het gewoon doet.

Verwijderd

in dos:
mode comX:96,n,8,1
en evt het echo-commando wat al was gegeven
andere mogelijkheid:
Start - Settings - Control Panel - Modems. Tab Diagnostics, klik op de poort, dan op "more info", dan wordt-ie ook gereset

wellicht dat dit al helpt.

edit:

opmaak was niet lekker

Verwijderd

Zeker een Dymo printer?
Wij hebben ook zo'n printertje, maar uit pure ellende moeten we die PC aan laten staan vanwege hetzelfde probleem. :(

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik moet juist een programmatje hebben die deze handeling doet. Het liefst bij het opstarten zodat de stickerprinter het gewoon doet.
Ooit wel is van Macro's gehoord?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
in dos:
mode comX:96,n,8,1
en evt het echo-commando wat al was gegeven
andere mogelijkheid:
Start - Settings - Control Panel - Modems. Tab Diagnostics, klik op de poort, dan op "more info", dan wordt-ie ook gereset
wellicht dat dit al helpt.
mode comx: enz. hebben we al geprobeerd. werkt niet

Die andere optie kan ook werken maar de gebruikers die dit gebruiken weten niks van pc's af dus dat is ook geen optie
Zeker een Dymo printer?
Wij hebben ook zo'n printertje, maar uit pure ellende moeten we die PC aan laten staan vanwege hetzelfde probleem.
Nee tis geen Dymo printer. Het is een Espera
Ooit wel is van Macro's gehoord?
[selfquote]We hebben al andere kabels geprobeerd en beetje gestoeid met macroprogrammatjes maar dat werkt toch ook niet echt lekker.
[/selfquote]

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik bedoel een macro die dat Disable/Enable doet

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 12:51 schreef laupro het volgende:
Ik bedoel een macro die dat Disable/Enable doet
Hebben we geprobeerd maar dat werkt niet lekker. Zowel met alleen keystrokes als met muisbeweging

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Als je wilt kan ik wel proberen iets te zoeken/maken die dat via API voor je doet.

Verwijderd

Topicstarter
Als je dat zou willen doen zou dat helemaal te gek zijn. We worden er namelijk schijtziek van :)

Verwijderd

Topicstarter
Had je toevallig al iets? Het wordt namelijk heel erg vervelend nu :)

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing is gevonden:

Standaard staat de stroomtoevoer naar de compoort uit bij het opstarten. Door in het register in HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\VCOMM de EnablePowerManagment uit te schakelen (van de 01, 00 te maken) werkt het perfect!!

Thnx ennieweej

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onwijse topickick

/me blaast stof van topic

Ditzelfde probleem heb ik nu met een Windows XP machine.... Hier staat echter die registersleutel niet in. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Pagina: 1