Vervanging gezocht voor 12 jaar oude monitor icm RTX2070

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 09:01

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een GTX 2070 Super gekocht om mijn GTX 980 te vervangen; in hetzelfde proces ben ik van plan mijn Iiyama E2710HDS (TN-paneel) te vervangen voor een betere monitor; ik denk dat ik de Iiyama ongeveer 12 jaar heb gehad, dus tijd voor een upgrade. Mijn CPU is een Intel 6700k op een MSI Z270i mini-itx moederbord, voorzien van een NZXT Kraken X62 als koeling.

Na lang reviews bekijken en mezelf inlezen op diverse fora koos ik voor de MSI MPG341CQR. Met een Ikea Malm bureau van 65cm diep heeft die monitor echter niet langer dan 5 minuten op mijn bureau gestaan voordat hij terug in de doos ging. Buiten de grootte van de monitor was de curve toch niet zo gaaf als verwacht bij het werken in Windows.

Ik gebruik mijn PC namelijk voornamelijk voor het coden, en dat is dan ook meteen de reden dat ik mijn scherm wil upgraden; meerdere vensters tegelijk zonder dat ik ALT-TAB moet gebruiken.

Als ik game, dan is het alleen recreatief. Ik heb er namelijk niet vaak tijd voor met 3 kids; voornamelijk zijn het dan ook dit soort type games die ik in speel:
  • Battlefield V
  • Call of Duty Modern Warfare
  • Star Wars - Battlefront 2
  • Shadow of the Tomb Raider
  • Iron Harvest (verlanglijstje)
Mijn requirements zijn dan als volgt:
  1. HDR: niet nodig
  2. Vernieuwingsfrequentie: bij voorkeur native 144Hz
  3. Resolutie: Twijfel tussen 2k en 4k (ivm aantal pixels, niet om te kunnen gamen op 4k)
  4. Curve: Nee, dank je.
  5. Kleurnauwkeurigheid: enigszins belangrijk omdat ik een hobbyfotograaf ben
  6. Type paneel: IPS is denk ik prima; ik speel niet in het donker en films en series kijk ik op TV.
Dat laat de volgende shortlist over (budget is max 1000 eur, waarvan een deel door de baas betaald zal worden ivm Corona / thuiswerken):
  • Asus XG27UQ (4k, Freesync)
  • Asus ROG Swift PG279QE (QHD, G-Sync)
  • Asus TUF Gaming VG27AQ (QHD)
  • MSI MPG27CQ (QHD)
  • LG 27GL850 (QHD, G-Sync-compatibel)
De PG279 in de lijst verward me, omdat het in online reviews als veel verschillende modellen voorkomt en ik niet weet of de recensies die ik online bekijk voor het QE- of het oudere Q-model zijn.

Ik NEIG naar de VG27AQ (of) MPG27CQ, maar sta open voor andere opties.

Alle reacties

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:41
knip

[ Voor 95% gewijzigd door boyette op 28-04-2020 21:10 ]