XS4ALL IPTV issue met router als AP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:49
Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slf_kzqgjecO7LFKDxNv8zWlK1M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nIe4bNAIk7Rp25QJpm2P769j.png?f=fotoalbum_large

De IPTV ontvanger zit dus rechtstreeks aangesloten op de modem/router van XS4ALL.

De router, verbonden met een Netgear GS105E, dient enkel als AP. DHCP etc. staan uitgeschakeld.

Echter.. zodra ik de router dmv. de switch aansluit dan stopt IPTV ermee. Ik krijg de melding:
http://foutcode.tv/geenzender

Bij het switchen van zender heb ik een paar seconde beeld, dan weer de melding. Netflix via de IPTV ontvanger en opgenomen beelden terugkijken werken allemaal prima. Wat zou het issue met deze router kunnen veroorzaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05 23:40

JdM

Humbled

Wat gebeurt er als je de AP rechtstreeks op de XS4all modem aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-04 12:07
Ik heb een dergelijk probleem ook eens gehad met een switch. Wanneer deze wel deel uitmaakte van het netwerk werkte de TV niet, zodra de netwerkkabel er weer uit was werd het beeld op de TV bijna direct weer hervat.

De precieze reden kan ik me niet meer herinneren, maar het heeft in ieder geval met de afhandeling van multicast verkeer te maken. Doordat de switch dit filterde of dropte kwam het ook niet meer bij het TV-kastje terecht. Ik zou dus eens proberen of je in je AP instellingen kunt vinden die hier iets mee te maken lijken te hebben en hier wat mee te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:06

me1299

$ondertitel

Volgens mij is dat Broadcast verkeer, kun je IGMP snooping aanzetten op je netwerk?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
me1299 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:44:
Volgens mij is dat Broadcast verkeer, kun je IGMP snooping aanzetten op je netwerk?
Dat staat standaard toch aan? De switch ondersteund dat ook, alleen het AP niet (denk ik).. maar fysiek gezien zitten zij niet op hetzelfde lijntje. Maar blijkbaar veroorzaakt het AP dan toch broadcast verkeer waar het IPTV kastje niet mee om kan gaan?
JdM schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:43:
Wat gebeurt er als je de AP rechtstreeks op de XS4all modem aansluit?
Zal ik eens proberen.. ik weet in ieder geval 100% zeker dat de oorzaak niet de switch is.. zonder AP achter de switch en wel andere devices werkt het probleemloos. Iets vanuit het AP (of ja.. de router welke ik ervoor gebruik) zorgt hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:11
Ja, IGMP is leuk. Veel TP-link switches werken er ook niet goed mee.
Dit is een semi-managed switch, dus ik denk dat je toch echt daar moet zoeken.
Als je bijvoorbeeld de GS305 (-E) neemt werkt het wel goed.

Kan ook zijn dat je accesspoint in de war raakt van het multicast verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:49
Welke router gaat het om? Die is hoofdverdachte, maar vooralsnog anoniem hier. En als je dan toch de router beschrijft, laat ook even weten hoe hij aangesloten is. Gaat de kabel van de Netgear in de WAN- of in een LANpoort?

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:09
Weet eigenlijk wel zeker dat het de switch is. IGMP is bijna standaard. Maar met een beetje pech heb je er eentje zonder.
Daarnaast kan het problemen geven als een aanlegde switch (in de geval het AP) IGMP verkeerd ingesteld heeft staan of niet ondersteund.

Het zou dus zomaar het AP kunnen zijn die de switch over de kop trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-04 21:15
Gokje:

Plug je TV ontvanger eens in de switch.
Jouw abonnement ondersteunt maar 1 tv ontvanger waarschijnlijk. Ik vermoed dat die switch door de router van XS4ALL als TV gezien en dus wordt het signaal op de tv onderbroken.

Het kan ook zijn dat het omwisselen van de plugjes op de XS4ALL router al werkt. Of het vervangen van de semi-managed switch voor een domme switch.

Alternatief kun je de switch zo instellen dat deze alleen het VLAN van het Internet signaal gebruikt en dus niet het VLAN van het TV signaal. Dan "ziet" de XS4ALL router die switch niet als TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-04 21:15
ewoutw schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:17:
Weet eigenlijk wel zeker dat het de switch is. IGMP is bijna standaard. Maar met een beetje pech heb je er eentje zonder.
Daarnaast kan het problemen geven als een aanlegde switch (in de geval het AP) IGMP verkeerd ingesteld heeft staan of niet ondersteund.

Als de modem ook via het AP een WAN signaal krijgt werkt dit inderdaad niet. Dan moet je in de switch de VLANs netjes splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
ewoutw schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:17:

De switch ondersteund wel IGMP. Ik heb hem voorheen zelfs gebruikt voor de tv, nu zit hij niet in de directe verbinding. Heb IGMP snooping uitgezet, maar dat heeft niet geholpen helaas.

Ook heb ik een abonnement voor 2 tv ontvangers, mocht dat een issue zijn dat de switch als tv gezien wordt dan is dat geen probleem (staat er maar 1 aangesloten op het moment overigens).

Excuus voor de ontzettend late reactie, maar de router betreft de TP-Link ac1750. Ik kon een tijdje niet op zolder komen, dus kon het niet checken. Zoals al vermeld staat alles uitgeschakeld behalve de WiFi. Switch > router aansluiting zit ook niet op de WAN poort.

Zit eraan te denken om DD-WRT te installeren op de router.. mogelijk toch wat meer controle.

Update: switch tussen modem en router uitgehaald. Zelfde issue, dus probleem zit 100% in de router/modem combi/configuratie.

@Crahsystor nu dus vanuit modem lan poort naar router lan poort.

[ Voor 7% gewijzigd door Montaner op 13-05-2020 20:26 ]

Pagina: 1