Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunfreak777
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-05 20:16
Ik probeer met mijn FZ300 in full manual mode te filmen. Zodat ik voor specifieke dingen de aperture lekker laag kan zetten op F2.8 om een mooi dieptebeeld te krijgen. Iso waarde staat dan vast ingesteld om voor de juiste exposure te zorgen.

Maar zodra ik op het record knopje druk gooit hij alle waardes over boord en gaat de camera gewoon zijn eigen gang. Vastgezette ISO waardes zijn opeens niet meer van belang, aperture settings stelt hij denk waarschijnlijk zelf ook bij naar iets waarvan de camera denkt dat het goed is.

Maar als ik een foto neem in manual mode behoudt hij wel zijn aperture en iso waarde.

Ik heb geen idee waaraan het ligt(en misschien kan het wel iets heel stoms zijn hoor). Maar ben een aantal keer door verschillende settings gegaan maar kan nergens een optie vinden om voor filmen volledige controle te hebben over shutter speed, iso waarde en aperture.

Kan iemand mij hiermee verder helpen of het een zelfde probleem gehad en heeft hier een fix voor?
...

Beste antwoord (via gunfreak777 op 29-04-2020 19:03)

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:36
Als ik even snel Google vind ik het volgende:
To control exposure in video mode, set the top mode dial to creative movie mode (motion picture icon with M), then go into display menu, Motion Picture menu, page 2 Exposure Mode. Here you can select P, A, S, or M. On Page one you select Record Quality which sets your frame rate. Not sure you specifically desire to shoot AVCHD, so if not, you can set Rec Format to MP4 which is easier for editing.
Gezien je de vraag 'wat heb je zelf al gevonden' uit de template niet hebt ingevuld, ga ik er vanuit dat je al even gezocht had en dit hebt gevonden. Wat werkt daar niet aan?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:36
To control exposure in video mode, set the top mode dial to creative movie mode (motion picture icon with M), then go into display menu, Motion Picture menu, page 2 Exposure Mode. Here you can select P, A, S, or M. On Page one you select Record Quality which sets your frame rate. Not sure you specifically desire to shoot AVCHD, so if not, you can set Rec Format to MP4 which is easier for editing.
Gezien je de vraag 'wat heb je zelf al gevonden' uit de template niet hebt ingevuld, ga ik er vanuit dat je al even gezocht had en dit hebt gevonden. Wat werkt daar niet aan?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gunfreak777
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-05 20:16
Wormaap schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:53:

[...]

Ik had een hele hoop al geprobeerd, maar dit lijkt me ontschoten te zijn. Ook al kan ik mij wel vaag herinneren dat ik hier ooit een keer naar gekeken heb.

Maar hartstikke bedank. Jij hebt mijn dag gemaakt!