Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Houten balkon van onder behandelen tegen lekken

Pagina: 1
Acties:

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Gezien een foto meer zegt dan 1000 woorden:

Je ziet 't.. Het lekt door.. Dit was in het begin nog veel erger.. Maar recentelijk de naden maar eens dicht gekit... Maar dat helpt niet voldoende..

Helaas kan ik vanaf boven het niet (meer) aanpakken en zal het vanaf de onderzijde moeten...

Nu zat ik te denken.. Gezien het nu lang zo hard niet meer door lekt.. Om er een coating aan te smeren...

Maar welke? Iemand toevallig ervaring met zulke coatings? Bijvoorkeur een transparante coating..

Vanaf af de bovenkant er iets mee doen is helaas geen optie..

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based

Acties:
  • +7Henk 'm!

• WeetIkHetNou
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:10
Als je het waterprobleem van boven niet oplost en de onderkant dichtsmeert (met wat dan ook) rot dat hout als een gek weg lijkt me. Waarom is vanaf de bovenkant iets doen niet mogelijk?

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Nu online
Je gaat er niet echt iets mee bereiken. Denk dat open houden inderdaad beter is, dan kan het tenminste nog een beetje drogen.

Waarom kan je er niet bij aan de bovenkant?

[Voor 75% gewijzigd door WEBGAMING op 28-04-2020 19:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:45

Alaksandus

Vae puto deus fio

Van onderen dichten zorgt er inderdaad voor dat het boven gaat rotten. Je kan ook een verlaagd plafond maken die je van boven waterdicht maakt. Als de situatie het toe laat kan je het water dan over de reling van je balkon heen laten druppen en kan je weer droog zitten.

Als een god in Nijmegen.

• miciel
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 13:13
gokje ge hept een pannendak en men is de dampopen folie vergeten te monteren of deze is vergaan ?

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
neen tis een balkon en aan de bovenzijde is het gewoon al eens bet een kunsthars of iets behandeld en daar blijft dus eigenlijk niks aan vast zitten.. maar dat is gewoon niet goed gebeurt eigenlijk..

enige wat dus niet behandeld is is de onderkant, en dat het eventueel gaat rotten over een aantal jaren zie ik dan wel weer..

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Van onderen moet je het niet opsluiten van dan versnel je het rottingsproces. Verlaagd plafond kan als je geen vallende druppels wilt. Behandelen tegen schimmel kan (maar heeft eigenlijk alleen zin als het niet meer lekt).

Waarom aan de bovenzijde niet iets van bitumen erop branden? Dan is het zeker waterdicht.

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18:15
SMSfreakie schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:53:
neen tis een balkon en aan de bovenzijde is het gewoon al eens bet een kunsthars of iets behandeld en daar blijft dus eigenlijk niks aan vast zitten.. maar dat is gewoon niet goed gebeurt eigenlijk..

enige wat dus niet behandeld is is de onderkant, en dat het eventueel gaat rotten over een aantal jaren zie ik dan wel weer..
Ik begrijp je niet. Waarom zit dat hout daar? Als het een dragende constructie is en het hout rot weg, dan krijg je over een paar jaar op een dag het balkon boven je toch op je hoofd? Als het geen dragende constructie is, kun je het hout weghalen?

Maar bij een lekkage pak je de oorzaak aan, niet de gevolgen. Of voorzie jij je plafond ook van een waterdichte laag als de douchebak op de verdieping erboven als een malle lekt?

• cactusman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:27

cactusman

nu met extra naalden

Grote rol epdm derover rollen of dakbedeking derop stoken...

euhmmmm

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Nu online

Als ik 2 meter naar beneden val door mijn rotte balkon, zie ik dan wel weer wat ik doe.

Lijkt me geen slim idee. Behandel het gewoon fatsoenlijk van boven.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 15:12

Dus dat je binnen een paar jaar een keer door het balkon naar beneden valt zie je dat dan wel weer? Lijkt me toch echt iets dat je goed moet oplossen en dus van bovenaf moet oplossen. Je wilt ten slotte de lekkage oplossen en niet een waterbak maken ;)

Daarnaast , als je dit echt van onderaf dichtsmeert gaat het geen jaren duren voordat het hout niets meer kan dragen.

[removed]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True