Ervaringen met Picture-by-Picture (PbP) met ultra wides?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkirmathal
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 12:23
Hallo,

Nu ik eindelijk m'n GPU ook geupgrade heb, ben ik wat serieuzer gaan kijken naar vervanging voor m'n oude (2x 1680x1050) dual monitor setup. In eerste instantie gekeken naar gefaseerde upgrade met 16:9 FHD/QHD panelen als vervanging.

Een fysieke splitsing van desktops, met dual screen, is voor mij wel een must: 1e werk stuff/full screen game, 2e scherm browser/film/etc.

Wat me qua idee, toe ze meer gemeengoed werden, ook wel praktisch leek ter vervanging van 2 schermen was een 21:9 ultra wide.
Alleen wat mij, na aantal keer uittesten van zulke schermen bij derde, erg tegen stond was het feit van: 1 breed fysiek paneel = 1 grote brede desktop.
Vond toen jammer dat er "geen" functie was op 'hardware niveau' fysiek het paneel te kunnen splitsen met 2 inputs uit 1 videokaart.

Vandaag las ik wat over Picture-by-Picture (PbP) functionaliteit en het schijnt dat dit tegenwoordig goed 2 sources (hdmi+dp meestal) een paneel seamless dan splitst in 2 onafhankelijke displays.

Wat ik graag zou willen weten:
- zijn er mensen die hier ervaring mee hebben op hun 21:9 ultra wides?
- werkt dit ook als de 2 bronnen van 1 gpu komen, om zo seamless fysieke een dual desktop te krijgen?
- is PbP al 'matured' genoeg, of is het fabrikant afhankelijk hoe goed het werkt?
- welke fabrikant(en) heeft een goede/best werkende PbP implementatie?
- kan iemand die zo dual screen draait, wat pictures van deze setup in actie delen?

Mijn dank!

AMD Ryzen 5700x, MSI B450 Tomahawk MAX, 2x16Gb G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC, Sapphire RX 6700 XT, Seasonic EVO-II 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ik gebruik het op een Samsung 4k monitor, aangesloten via usb3 naar dual HDMI. Laptop en niet genoeg aansluitingen.

Werkt nagenoeg perfect, enige wat ik merk, is dat als je snel scrolt, het ene scherm iets achter loopt op het andere (kan aan de usb3 adapter liggen)

In ieder geval, de integratie in Windows en op het scherm is naadloos

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,