Netwerk (Wifi) uitbreiden/upgraden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiyvae
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-05 16:13
Ik zoek een betere oplossing voor onze netwerk situatie dan dat wij op dit moment hebben.

Op dit moment hebben wij.

• Ziggo Max (500/40)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Nfdoe0t1BKk1U9YqDSb3IGM2bw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EP5iXdbqxGmfr5aIOPEQ30nN.png?f=user_large
  • Ziggo Connect Box
  • Asus RT-AC66U
Vanuit de Router heb ik 2 kabels rechtstreeks naar onze PCs lopen, en een kabel naar een Switch (Netgear GS108E) vanuit hier lopen er 3 kabels naar de TV, Playstation en een eventuele laptop.

Op de Wifi is er het volgende aangesloten:
  • Nintendo Switch
  • 2x Iphone
  • 2x Ipad
  • Google Chromecast (TV Slaapkamer)
Connect Box en de Asus RT staan beide in de meterkast, WiFi range is niet sterk genoeg in deze setup dus heb ik een tijdje geleden vanuit Ziggo de Wifibooster via Stopcontact erbij besteld.

Helaas is het wifi signaal op de slaapkamer (maar ook in het tegenovergestelde deel van de woonkamer) nog steeds belabberd (soms 30 up, soms helemaal niks) waardoor bijvoorbeeld twitch streams of netflix/ziggotv kijken geen prettige ervaring is.

daarom wil ik ons netwerk gaan uitbereiden/upgraden. echter zie ik door de bomen het bos niet meer.

Op Tweakers maar ook andere websites zie ik heel veel goede verhalen over de Ubiquiti producten echter ben ik bang dat ik misschien wat vergeet.

Als ik het volgende lijstje bestel en dit in deze configuratie aansluit, ben ik er dan?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Netwerk switchesUbiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)€ 112,51€ 112,51
2Access pointsUbiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)€ 80,01€ 160,02
1Modems en routersUbiquiti Unifi Security Gateway (USG)€ 110,-€ 110,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 382,53

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8BN0AFdV4-vhiCmUve189DcO8vY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KW9UrVSt7eECxB4YZ1nAbMIC.png?f=fotoalbum_large

Excuses voor mijn slechte MS Paint skills ;)

Wat is je budget?
500 euro, maar mocht dat iets overschreden worden is dat geen probleem

Ik hoor graag,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:35
Vanwaar de aanschaf van de switch en router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiyvae
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-05 16:13
loeberce schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:40:
Vanwaar de aanschaf van de switch en router?
Zover ik weet hebben de 2 APs PoE nodig en heeft mijn huidige switch dit niet.
de RT-AC66U heeft wat ongelukkige schade opgelopen bij de verhuizing een paar jaar geleden waardoor er een Antenne beschadigd is geraakt, dit zal dan ook een mede-veroorzaker zijn van de slechte wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:34

Snow_King

Konijn is stoer!

Waarom niet de nanoHD van Unifi? Is wat kleiner en nog sneller.

Over het algemeen zou ik zeggen: Meer kleine access points. minder zendvermogen per AP en dan meer AP's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:35
Aiyvae schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:44:
[...]

Zover ik weet hebben de 2 APs PoE nodig en heeft mijn huidige switch dit niet.
de RT-AC66U heeft wat ongelukkige schade opgelopen bij de verhuizing een paar jaar geleden waardoor er een Antenne beschadigd is geraakt, dit zal dan ook een mede-veroorzaker zijn van de slechte wifi.
Beide APs worden met een PoE adapter geleverd, dus switch hoeft niet persé. En ik raad aan de wifi van je router niet meer te gebruiken als je APs hebt, dus die kan prima functioneren met kapotte antenne.