Physical Adress / FlexLM licensing

Pagina: 1
Acties:

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor een bepaalde API is er op de uni een (dure) licentie gekocht. De API werkt alleen als er een licentie-bestand met daarin een code die afhankelijk is van het "Physical Adress" dat je te zien krijgt als je ipconfig uit voert. (FlexLM licensing)

Ik zou de API graag op meerdere systemen en mijn laptop willen gebruiken. Dit is toegestaan zolang er maar één kopie tegelijk actief is.

Omdat ik de licentie-aanvraag niet wil verknallen heb ik de volgende vragen:

(1) Zou dit mogelijk te zijn door een PCMCIA-netwerk kaart te gebruiken als netwerkadapter en dit adres op te geven?
(2) Blijft het Physical Adress exact hetzelfe als de kaart in een andere PC wordt geplaatst?
(3) De netwerk-kaart op de workstations zit op het moederboard. Is het dan nog wel mogelijk om het Physical Adress van de PCMCIA-kaart te gebruiken?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

1. Als je een PCMCIA-adapter in je niet-laptops zet is dat geen probleem. Je moet misschien even zoeken, maar die zijn er wel.

2. Ja, het MAC-adres is hard in je kaart gebrand. Ik heb nog niet kunnen uitzoeken of FlexLM erin trapt als je via je driver of een configuratie-tool een ander MAC-adres opgeeft (bij sommige kaarten kan dat), maar ik denk dat ze niet zo dom zijn (tegenwoordig).

3. Als je meerdere netwerk-kaarten hebt, FlexLM in de war raken. Je moet dan even gaan spelen met de protocollen die je aan de specifieke netwerk-kaarten bindt.
In het geval waar ik mee worstelde hadden we 2 netwerk-kaarten, 1 voor verbinding met het bedrijfs-LAN, een voor een eigen link met een A0-plotter (er hing al een printer aan de LPT-poort). Dat werkte niet totdat ik expliciet het Novell IPX/SPX-protocol niet meer aan de netwerk-kaart voor de printer bond.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large