Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een monitorarm
Ik heb een ultrawide 43inch beeldscherm van Samsung (C43J890). Deze heeft een standaard beugelaansluiting van Vesa 100mm, en weegt ongeveer 13 kg.

Ik zoek een monitorarm die dit beeldscherm stabiel op kan hangen aan mijn bureau.

Wat is je budget?
Geen vast bedrag, maar liefst < €100

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Niet zo bijzonder, ik merk dat de voet van het beeldscherm momenteel erg groot is, waardoor ik weinig ruimte heb op mijn bureau. Ik zou hem graag ophangen waardoor hij meer naar achter hangt (en ik dus verder van het scherm af zit), en tevens wil ik hem hoger hangen. Ik heb al enkele monitorarmen (Newstar Monitor Arm NM-D775) gevonden die deze grootte aankunnen, maar die zijn erg duur, ik hoop dat er goedkopere oplossingen zijn.

Ik hoop dat iemand een mooie suggestie heeft.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Alle armen die >13 kilo aankunnen. Ik begrijp uit je vraag dat je die nog niet had gefilterd?

Ik ben voor het gemak uitgegaan van een bureaumount, maar je kunt natuurlijk prima een ander filter instellen.

[ Voor 64% gewijzigd door br00ky op 28-04-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yes, hier inderdaad al even naar gekeken. Ik was echter op zoek naar iemand die me specifieke informatie kon aanbieden of iets werkte of niet. Arctic bijvoorbeeld geeft aan dat de beugels maar tot 38" ondersteunen, ook diegene die hier tot 49" staan. Ik vraag me dan af of de andere beugels wél sterk genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 18:27
Deze kunnen dat gewicht gegarandeerd aan:

NewStar NM-D775WHITEPLUS
Ergotron HX Desk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:22
In deze klasse is het ook goed om te kijken naar je bureau. Ik heb een in hoogte verstelbaar bureau van zo'n 2-3 cm dik en ik merk toch dat mijn 'gewone' 34" Ultrawide een beetje wiebelt als ik hard op mijn toetsenbord aan het rammen ben.
Mogelijk is wandmontage dan ook te overwegen.

[ Voor 12% gewijzigd door Richh op 06-05-2020 13:13 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet dat perse aan je bureau vraag ik mij dan altijd af. Kan dat niet gewoon aan de muur voor je bureau? Als je die hebt natuurlijk.

En anders zoiets,

YouTube: My monitor just got an UPGRADE

Vanaf 3:30.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 11:16
Verwijderd schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:01:
Yes, hier inderdaad al even naar gekeken. Ik was echter op zoek naar iemand die me specifieke informatie kon aanbieden of iets werkte of niet. Arctic bijvoorbeeld geeft aan dat de beugels maar tot 38" ondersteunen, ook diegene die hier tot 49" staan. Ik vraag me dan af of de andere beugels wél sterk genoeg zijn.
Als het om een enkele monitor gaat is het aantal inches natuurlijk niet zo relevant, tenzij je wilt kunnen draaien naar portret stand. Gewicht is bepalend. Dat fabrikanten het over inches hebben is denk ik meer omdat men niet weet hoeveel hun scherm weegt, maar wel hoe groot het is.
Voor multi-monitor steunen telt het natuurlijk wel, omdat de tussenafstand daar de beperking is.

En wat betreft wiebelen, dat blijft tenzij je heel veel geld op tafel legt (kan zowel letterlijk als figuurlijk :+ ).
Wat dat betreft heeft een wandmontage de voorkeur. Maar ik moet zeggen dat ik me er niet aan stoor bij mijn monitor (32" aan beugel aan het blad).

Overigens wel een dingetje, zorg dat de steun die je koopt niet té veel extra gewicht aan kan t.o.v. je scherm. Mijn steun is een dubbele. En de 32" hangt prima. Er hangt echter ook een 25"ultrawide aan. Die schiet altijd naar de hoogste stand omdat de veer in de arm gewoon te sterk is. Ik moet nog steeds iets simpels vinden om daar een paar kilo aan te hangen zonder dat alles klem komt te zitten.. First world problems.

Ik heb mijn steun overigens van Amazon; https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B071FB293B

[ Voor 18% gewijzigd door Crahsystor op 06-05-2020 13:23 ]

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
br00ky schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:04:
Alle armen die >13 kilo aankunnen. Ik begrijp uit je vraag dat je die nog niet had gefilterd?

Ik ben voor het gemak uitgegaan van een bureaumount, maar je kunt natuurlijk prima een ander filter instellen.
Hij hoeft geen 13kg aan te kunnen, de monitor weegt 10.2kg zonder standaard. Volgens mij kunnen alle monitorarmen dat wel aan. En ik kan me niet voorstellen dat afmeting iets uitmaakt bij 1 monitor.

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 06-05-2020 13:16 ]

Pagina: 1