Artikel komt twee keer voor in pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
De Ubiquiti Unifi 16-port PoE Gen 2 switch lijkt twee keer voor te komen in de Pricewatch: zie deze link. Ik denk dat er gepoogd is om een tweede uitvoering toe te voegen aan de eerste generatie switch en dat er daar iets mis is gegaan. De 2e generatie switch wordt nu onder gen1 en gen2 aangeboden als verschillende uitvoeringen. Naar mijn mening is het handiger om de verschillende generatie producten als twee aparte producten te behandelen en niet als verschillende uitvoeringen.

Ik heb kenmerken van de variant welke door de meeste webshops wordt geleverd/gekoppeld aangevuld en de andere zou dus verwijderd kunnen worden denk ik.

Ik hoop dat 't zo duidelijk is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Psvtje10 Ze zijn niet hetzelfde, het verschil zit 'm in het maximale PoE vermogen en de hoeveelheid PoE poorten. Het ene is namelijk van de US PoE serie met 150W totaal PoE vermogen op alle poorten en de andere de USW PoE met 42W PoE max op 8 poorten. Hier staat nog eens een keertje alle modellen onder elkaar: https://help.ui.com/hc/en...Switch-Model-Comparison#3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
@Glaanie Nee hoor, de switch die jij beschrijft is dit product. Dit is de eerste generatie 16-poorts switch van Unifi. De switch die nu als eerste generatie wordt aangewezen verwijst naar de tweede generatie switch dus deze klopt niet.

Unifi heeft twee verschillende generaties van de 16-poorts switch (zie het overzicht onderaan deze pagina) en er staan er drie in de pricewatch:
- Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+)
- Ubiquiti UniFi 16-Port PoE
- Ubiquiti UniFi 16-Port PoE Gen2

De eerste link is de 16-poorts switch van de eerste generatie en klopt. De tweede en derde link verwijzen beide naar de 16-poorts switch van de tweede generatie en zijn dus dubbel. Een van deze twee kan dus verwijderd worden en de SKU's van de tweede en derde link kunnen samengevoegd worden. Als laatst zou ik de naam veranderen naar Ubiquiti UniFi Switch Gen 2 (16-poorts 42W PoE+) zodat deze in lijn is met de andere switches van de tweede generatie:

- Ubiquiti UniFi Switch Gen 2 (24-poorts 95W PoE+)
- Ubiquiti UniFi Pro Switch Gen 2 (24-poorts, 400W PoE++)
- Ubiquiti UniFi Pro Switch Gen 2 (48-poorts, 600W PoE++)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Psvtje10 Ik denk dat ik eruit ben, in ieder geval voor de switches :P Jouw uitleg maakte het al wat helderder en door productcodes naast elkaar te leggen, zag ik al gauw dat de codes beginnend met US- van de eerste generatie zijn en beginnend met USW- van de tweede. Dat werd bevestigd door de gebruikte codes in de Ubiquiti shop waar jij naar toe linkt. Ik heb dus helemaal jouw verhaal gevolgd en heb het tweede en derde product samengevoegd en de naam aangepast. En ik weet waar in de toekomst op te moeten letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
@Glaanie Fijn, het is ook verwarrend met weet ik hoeveel versies en generaties. :+ Ik heb nog een laatste, niet noodzakelijke, suggestie: misschien kunnen alle switches van de tweede generatie bij elkaar worden gezet als verschillende uitvoeringen. Hetzelfde als bij de eerste generatie maar dan voor de tweede generatie.