• raoel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 26-09 10:25
Ik heb sinds kort een heos bar.

Is het mogelijk om een audio signaal op de HDMI out van de heos bar te krijgen?
Ik had verwacht de heos bar hier het audio signaal in zou laten, maar dit is niet het geval. Dit is enkel een beeld signaal.

Waarom:
T.b.v. een Multi room oplossing wilde ik het geluid hiervan "aftakken" naar een ruimte met een oude/domme versterker. Daarvoor heb ik een simpele HDMI audio extractor gekocht.

Op dit moment maak ik nog gebruik van meerdere chromecasts voor de Multi room audio. De Chromecast gaat in de audio extractor. De output daarvan gaat in de heos bar. De audio extractor lus ik ook door naar de andere ruimte. Dat werkt perfect.

Voor toekomst heb ik voor ogen meer heos spul aan te schaffen, dan wil ik dus Multi room via heos doen.
Maar dan zou de HDMI out in de audio extractor moeten, althans, zo had ik het bedacht. Maar hier komt nu geen audio signaal uit.

Ik heb elders een oudere Marantz SR6006 staan. Die heeft in de HDMI out wel het geluid signaal. Mede daarom had ik verwacht dat dit bij "elk apparaat" zo zou zijn.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02:33

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Het lijkt inderdaad niet te kunnen. Althans, de gehele handleiding spreekt nergens over een audio output over HDMI. Wel meerdere malen over het muten/uitschakelen van de TV speakers waarmee het op mij overkomt alsof je altijd de Denon moet gebruiken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• edgar b
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 22-09 13:56
voor OUT, gebruik de HDMI ARC. Dit is m.i. een faute naam, want HDMI BUS beschrijft het beter.

Dus ARC out naar ARC op je scherm. Ook je blu-ray speler kan je daarom aan je scherm koppelen, en deze trunkt door naar je ...bar !
Hoopt dit helpt

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Ook hier een oud topic terug gehaald. Ook op slot.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield TV Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee