Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Vraag
Beste antwoord (via JackBol op 28-04-2020 13:39)
Volgens mij wil je iets dat met een Array- of Matrix-functie kan.
Dat zijn die functies die in de cel zichtbaar zijn met { en } eromheen en die je met Ctrl-Enter moet invoeren.
Ik ben echter niet echt bekwaam in dergelijke formules en google die ook maar altijd bij elkaar. Bovendien snap ik nog niet wat je exact wil bereiken, dus weet ik nog niet waar ik op zou moeten googlen...
Dat zijn die functies die in de cel zichtbaar zijn met { en } eromheen en die je met Ctrl-Enter moet invoeren.
Ik ben echter niet echt bekwaam in dergelijke formules en google die ook maar altijd bij elkaar. Bovendien snap ik nog niet wat je exact wil bereiken, dus weet ik nog niet waar ik op zou moeten googlen...
Hier zou een handtekening kunnen staan.
Alle reacties
Klinkt als slim gebruik van som.als / sommen.als. Of toch een hulpkolom. Hoeft esthetisch niets uit te maken, kolommen kunnen vernborgen worden, teksten kunnen wit-op-wit onleesbaar zijn.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Als je kolomen toevoegt voor het vereenvoudigen, al zou je die bij wijze van in kolom Z stoppen (die je meestal toch al niet ziet) is het wel slim om het blad te beveiligen en die kolommen vast te zetten, zo kan iemand (zonder het wachtwoord) niet zomaar de kolommen aanpassen, maar wel gegevens aanpassen in de cellen waar dat wel moet mogen.F_J_K schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:03:
Klinkt als slim gebruik van som.als / sommen.als. Of toch een hulpkolom. Hoeft esthetisch niets uit te maken, kolommen kunnen vernborgen worden, teksten kunnen wit-op-wit onleesbaar zijn.
Zo maak je het jezelf gemakkelijk, is het estetisch ook netjes te houden én weet je zeker dat het blad niet zomaar wordt aangepast waardoor het niet meer werkt.
Volgens mij wil je iets dat met een Array- of Matrix-functie kan.
Hier zou een handtekening kunnen staan.
@Patrick_6369 Dank! Dit is inderdaad waar ik naar op zoek was!
Met die Matrix functionaliteit krijg ik voor elkaar wat ik wil.
Met die Matrix functionaliteit krijg ik voor elkaar wat ik wil.
[ Voor 33% gewijzigd door JackBol op 28-04-2020 13:39 ]
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.