Soundbar voor bij nieuwe 55" TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Ik zoek een?
Soundbar voor bij mijn nieuwe 55" TV (Samsung QE55Q70R)

Wat is je budget?
~400-500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kijk graag films en series en deed dat voorheen gewoon met het geluid van mijn tv. We willen nu graag een soundbar voor toch een betere ervaring naast een mooie nieuwe tv. Ook willen we graag muziek erop afspelen. Vooral daar twijfelen we over of dit makkelijk kan. We willen graag snel muziek kunnen afspelen zonder dat je eerst tv aan hoeft te zetten en bijv. allemaal menu's door moet. Zo deden we dat bij onze vorige tv met de chromecast. Ook wil mijn vriendin af en toe radio afspelen, terwijl ik liever mp3's van mijn telefoon afspeel.

Wat heb je zelf al gevonden?
  • LG SL9YL - komt goed uit bepaalde tests (o.a. consumentenbond), maar ook zeggen reviews dat de muziek nog wel tegen kan vallen. Heeft wel optie voor Google Cast.
  • Samsung HW-Q70R - komt qua geluid ook goed uit de reviews lijkt het. Echter, connectiviteit lijkt een stuk lager. We vragen ons vooral af of het makkelijk is hier muziek op af te spelen. Geen cast optie o.i.d.
  • Sony HT-ZF9 - komt wat minder uit de reviews dan de bovenste 2. Wel optie voor google cast, maar lijkt er op dat geluid pas echt beter wordt met 2 rear end speakers en ik denk niet dat daar onze voorkeur naar uit gaat.
Welke vragen heb je hier nog over?
We zoeken dus een goede soundbar qua geluid en misschien zijn wij met alle drie wel tevreden. Echter, we willen vooral op een makkelijke manier afspelen en mij lijkt Dolby Atmos wel wat. We zouden ze uiteraard graag testen in een winkel, maar met de huidige situatie ook niet tal van winkels bezoeken. Mediamarkt had al geen enkel type in de winkel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10 07:49
Ik heb zelf de LG sl9 thuis gehad als vervanger voor de Heos HS1 soundbar omdat ik graag Atmos had willen hebben.

Na al een lastige opstart te hebben gehad(firmware update die vast liep) een uurtje de soundbar in gebruik gehad. Wat opviel is dat ik van de Atmos zeer weinig merkte. Zelfs met de Atmos app die op mijn tv te installeren is (LG C9). Ook viel op dat een deel van de spraak uit de sub kwam waardoor je kon horen waar de sub geplaatst was. Dit vond ik erg irritant. Hierop de Heos weer terug gezet en de LG retour gezonden.

Mijn tip, kijk eens naar de Heos Hs2. deze klinkt voor mij een stuk beter dan de LG. Helderder geluid en een sub die als sub dient en niet als lage tonen speaker. Ook lijkt de HEOS veel lager door te gaan en hoor ik de kopjes in de kast trillen. Dit kreeg ik met de LG niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:45
Samsung HW-Q70R - komt qua geluid ook goed uit de reviews lijkt het. Echter, connectiviteit lijkt een stuk lager. We vragen ons vooral af of het makkelijk is hier muziek op af te spelen. Geen cast optie o.i.d.
Hoe wil je het precies afspelen?
Het is ook mogelijk met een aux kabel of Bluetooth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Bluetooth is inderdaad waarschijnlijk de beste optie voor mij om muziek af te spelen via mijn mobiel. Ik hoop vooral dat de verbinding dan goed is. Aux valt voor mij wel af eigenlijk.

We hebben gisteren besloten toch naar een andere mediamarkt te rijden op aanraden van een collega. Daar waren inderdaad véél meer soundbars aanwezig en we hebben alle 3 de types beluisterd. Uiteraard krijg je niet de ervaring zoals thuis, maar voor ons viel inderdaad de LG direct af. Zelfs met de verschillende presets bleef muziek heel 'vlak'. De Sony klonk prima, maar wij gaan toch voor de Samsung die naar onze mening het beste klonk voor hoe ver je dat kan horen in een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Laatst online: 05-10 11:27
Misschien niet heel erg bekend in dit forum, maar heb je toevallig ook van Polk de Magnifi Max (SR) beluisterd?
Ik heb deze nu ca een half jaar in gebruik en ben er zeer tevreden over.
De simpele eenvoud in bediening en setup spreekt mij enorm aan en dan toch nog in de SR uitvoering een volwaardig surround geluid krijgen in de woonkamer.
En de buren kan ik het leven best zuur ermee maken als ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-10 20:39
Heb je de ze Samsung al gehaald? Wat vind je ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
We hebben inderdaad besloten de Samsung te halen. Wij vinden hem goed bevallen. Het geluid is uiteraard flink een verbetering ten opzichte van de standaard tv-speakers. Ook dolby atmos content klinkt echt veel voller dan gewone content of zelfs DTS. Echter, het klinkt niet echt surround zoals in sommige reviews staat, maar het klinkt zeker goed genoeg voor ons.
Pagina: 1