Ik zoek een?
Soundbar voor bij mijn nieuwe 55" TV (Samsung QE55Q70R)
Wat is je budget?
~400-500 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kijk graag films en series en deed dat voorheen gewoon met het geluid van mijn tv. We willen nu graag een soundbar voor toch een betere ervaring naast een mooie nieuwe tv. Ook willen we graag muziek erop afspelen. Vooral daar twijfelen we over of dit makkelijk kan. We willen graag snel muziek kunnen afspelen zonder dat je eerst tv aan hoeft te zetten en bijv. allemaal menu's door moet. Zo deden we dat bij onze vorige tv met de chromecast. Ook wil mijn vriendin af en toe radio afspelen, terwijl ik liever mp3's van mijn telefoon afspeel.
Wat heb je zelf al gevonden?
We zoeken dus een goede soundbar qua geluid en misschien zijn wij met alle drie wel tevreden. Echter, we willen vooral op een makkelijke manier afspelen en mij lijkt Dolby Atmos wel wat. We zouden ze uiteraard graag testen in een winkel, maar met de huidige situatie ook niet tal van winkels bezoeken. Mediamarkt had al geen enkel type in de winkel.
Soundbar voor bij mijn nieuwe 55" TV (Samsung QE55Q70R)
Wat is je budget?
~400-500 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kijk graag films en series en deed dat voorheen gewoon met het geluid van mijn tv. We willen nu graag een soundbar voor toch een betere ervaring naast een mooie nieuwe tv. Ook willen we graag muziek erop afspelen. Vooral daar twijfelen we over of dit makkelijk kan. We willen graag snel muziek kunnen afspelen zonder dat je eerst tv aan hoeft te zetten en bijv. allemaal menu's door moet. Zo deden we dat bij onze vorige tv met de chromecast. Ook wil mijn vriendin af en toe radio afspelen, terwijl ik liever mp3's van mijn telefoon afspeel.
Wat heb je zelf al gevonden?
- LG SL9YL - komt goed uit bepaalde tests (o.a. consumentenbond), maar ook zeggen reviews dat de muziek nog wel tegen kan vallen. Heeft wel optie voor Google Cast.
- Samsung HW-Q70R - komt qua geluid ook goed uit de reviews lijkt het. Echter, connectiviteit lijkt een stuk lager. We vragen ons vooral af of het makkelijk is hier muziek op af te spelen. Geen cast optie o.i.d.
- Sony HT-ZF9 - komt wat minder uit de reviews dan de bovenste 2. Wel optie voor google cast, maar lijkt er op dat geluid pas echt beter wordt met 2 rear end speakers en ik denk niet dat daar onze voorkeur naar uit gaat.
We zoeken dus een goede soundbar qua geluid en misschien zijn wij met alle drie wel tevreden. Echter, we willen vooral op een makkelijke manier afspelen en mij lijkt Dolby Atmos wel wat. We zouden ze uiteraard graag testen in een winkel, maar met de huidige situatie ook niet tal van winkels bezoeken. Mediamarkt had al geen enkel type in de winkel.