onterecht bericht gehad over mogelijk oplichter?

Pagina: 1
Acties:
  • 815 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreflar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 18:10
Goedemorgen allemaal,

Zojuist tot een overeenkomst gekomen met een Tweaker in de V&A.
Ik heb hem een tikkie betaalverzoek gestuurd, deze is binnen een half uur ook netjes betaald.
Kort daarop kreeg ik een mail van Tweakers dat ik met een mogelijke oplichter te maken heb en er slim aan doe om niet verder te gaan met deze persoon.
Even op internet geen zoeken of iemand zoals bij Paypal ook bij Tikkie de betaling ineens kan terugdraaien om zo EN het product te hebben EN zijn geld weer. Dit lijkt allemaal niet te kunnen. Adres van mij was ook al gedeeld, omdat het voor de mail van Tweakers was EN meneer had gewoon een aantal positieve reviews te pakken van Tweakers die ook weer aardig wat positieve reviews hadden. Kortom ik heb het even aangekeken en meneer kwam netjes op afgesproken tijd aan, netjes de telefoon even bekeken. Bevestiging gevraagd of ik zijn betaling wel netjes had ontvangen en is vervolgens weer vertrokken.
In de mail van Tweakers staat dat zijn account per direct geblokt is. Gebaseerd op mijn ervaring is dat dus onterecht. Ik deel bewust geen accountnamen hier vanwege privacy. Mocht men toch wel ervaring hebben met Tikkies die ongedaan gemaakt kunnen worden, dat hoor ik natuurlijk heel graag!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:15
Het kan driehoeksopkichting zijn.

Persoon A verkoopt een telefoon.
Persoon B zegt tegen A dat hij de telefoon wilt.
Persoon A geeft rekeningnummer

Persoon B zet een eigen advertentie op (met mogelijk andere account) en biedt de telefoon aan
Persoon C wilt telefoon van persoon B
Persoon B geeft rekening nummer van A
C betaalt aan A
A verstuurt naar B
C krijgt niets geleverd en doet aangifte over rekening nummer persoon A.
Politie bezoekt persoon A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:29
Als het inderdaad driehoeksoplichting is, wil je hem niet de producten opsturen. Als je niets opstuurt, ben jij degene die in problemen kan komen.

Misschien - gezien de lastige situatie - hier even over bellen met Tweakers? https://tweakers.net/info/over-tweakers/contact/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:38
@Dreflar, je kan je eigen topic rapporteren (knopje bovenaan ergens) en daar de naam van de Tweaker in noemen. Dan is het niet openbaar maar kan het door de crew hier wel gezien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:32
L0we schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:48:
Als het inderdaad driehoeksoplichting is, wil je hem niet de producten opsturen. Als je niets opstuurt, ben jij degene die in problemen kan komen.

Misschien - gezien de lastige situatie - hier even over bellen met Tweakers? https://tweakers.net/info/over-tweakers/contact/
Tweakers zal hierin niets doen. In ieder geval niet telefonisch.

Beste wat hierboven gezegd wordt. ( via de report knop )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zie 2 mensen die over klein punt heen lezen, er wordt niet opgestuurd:
Kortom ik heb het even aangekeken en meneer kwam netjes op afgesproken tijd aan, netjes de telefoon even bekeken
De telefoon is (vanuit @99ruud99) door B opgehaald bij A.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreflar
Dank! Ik heb inderdaad zojuist even de rapporteer functie gebruikt.
En inderdaad het ging niet om verzenden maar om afhalen (met anderhalve meter afstand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
Dit is een driehoeksoplichting.

Waarom zou de koper immers vooraf willen betalen door geld over te maken, als hij het produkt toch komt afhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreflar
Corona :) ik neem geen contant geld aan in deze periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:27

Rmg

Sowieso, dat een oplichter jou niet heeft opgelicht houd niet automatisch in dat ie anderen ook niet oplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Laatst online: 21:03
Simba schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:16:
Dit is een driehoeksoplichting.

Waarom zou de koper immers vooraf willen betalen door geld over te maken, als hij het produkt toch komt afhalen?
Hoe is dit een driehoeksoplichting?

A verkoopt product aan B, B betaald vooraf en komt het product ophalen. Oftewel: B heeft betaald en opgehaald, A heeft ontvangen en geleverd. Wat zou C daar dan aan verdiend (kunnen) hebben?

Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat C meer geld heeft gevraagd aan B dan A en heeft C A zijn bedrag gestort en de rest zelf gehouden, maar is er dan wel sprake van fraude? Denk het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:55
Dreflar schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:22:
Corona :) ik neem geen contant geld aan in deze periode.
Maar dat Tikkie had je dan toch gewoon ter plekke kunnen versturen?
Flavius schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:22:
[...]
Hoe is dit een driehoeksoplichting?

A verkoopt product aan B, B betaald vooraf en komt het product ophalen. Oftewel: B heeft betaald en opgehaald, A heeft ontvangen en geleverd. Wat zou C daar dan aan verdiend (kunnen) hebben?

Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat C meer geld heeft gevraagd aan B dan A en heeft C A zijn bedrag gestort en de rest zelf gehouden, maar is er dan wel sprake van fraude? Denk het niet.
B heeft niet betaald. C heeft betaald. B heeft het tikkie van A (TS) doorgegeven aan aan C en is daarna de telefoon op gaan halen. Ook een gekke vraag, of het geld netjes binnen is als je weet dat je het tikkie betaald hebt. Wel heel logisch als je het een ander hebt laten doen, dan kun je dat niet controleren.

[ Voor 63% gewijzigd door Maverick op 28-04-2020 12:25 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:33
Dus nu heeft meneer die 'm is komen ophalen een gratis telefoon en zit een andere meneer (of mevrouw) met smart te wachten tot jij hem een telefoon toestuurt waar ze inmiddels het bedrag al voor hebben overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreflar
anboni schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:23:
Dus nu heeft meneer die 'm is komen ophalen een gratis telefoon en zit een andere meneer (of mevrouw) met smart te wachten tot jij hem een telefoon toestuurt waar ze inmiddels het bedrag al voor hebben overgemaakt.
Dit is precies waar ik inderdaad een beetje bang voor was /ben
Dit kan ik zelf niet checken en moet ik maar een beetje afgaan op vertrouwen in de mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dreflar schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:06:
Dank! Ik heb inderdaad zojuist even de rapporteer functie gebruikt.
En inderdaad het ging niet om verzenden maar om afhalen (met anderhalve meter afstand)
Email naar va@tweakers.net is verstandig, je weet niet wanneer de topicreports gelezen worden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:11

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Wij hebben meer gegevens waaruit blijkt dat het de zoveelste clone van een (bekende) oplichter is. Dat het bij jou nu goed is gegaan wil niet zeggen dat het bij iedereen goed gaat/is gegaan.

Mocht je meer informatie over hem hebben (iban waarvan hij heeft betaald, naam, adres, telefoonnummer enz) dan ontvangen we die ook graag, dit mag je dan mailen naar va@tweakers.net.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.