Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikN89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09-2024
Hallo,

Ik ben van plan een 4k televisie aan te schaffen, en zag dat de normale mediabox van Ziggo slechts 720p of 1080i doorgeeft qua signaal. Het lijkt mij het beste als ik gewoon 1080p doorkrijg. Nu hoorde ik dat je via een CI+ module bij Ziggo wel 1080p aan signaal doorkrijgt.

Kan iemand mij vertellen of dit klopt, en wat ik in dit scenario het beste kan doen?

(ik heb de klantenservice nog niet gebeld vanwege drukte, en daarnaast wil ik graag een objectieve blik hierop).

Bedankt voor de reacties alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05:03
Er zijn geen zenders die uitzenden in 1080p. De meeste zijn 1080i, behalve de Duitsers, die zijn 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikN89
hcQd schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:11:
Er zijn geen zenders die uitzenden in 1080p. De meeste zijn 1080i, behalve de Duitsers, die zijn 720p.
Ah, dus in feite heb ik voldoende aan mijn huidige eenvoudige mediabox voor de beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:37
Ja, de mediabox is voldoende... zover ik er bekend mee ben is het vrijwel overal in Europa 1080i omdat het simpelweg scheelt in de bandbreedte.

Overigens is mijn ervaring ook dat het verschil in beeldkwaliteit tussen 720p of 1080i bij Ziggo nihil is...

Andere ervaring die ik heb is dat ik de mediabox ook prettiger vind werken... sneller met zappen e.d., dat gaat in ieder geval bij mij met de CI+ op een drie jaar oude tv niet lekker, duurt toch een aantal seconden naar de volgende zender en met de mediabox is het vrijwel direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 20:32
MicGlou schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:48:
Ja, de mediabox is voldoende... zover ik er bekend mee ben is het vrijwel overal in Europa 1080i omdat het simpelweg scheelt in de bandbreedte.

Overigens is mijn ervaring ook dat het verschil in beeldkwaliteit tussen 720p of 1080i bij Ziggo nihil is...

Andere ervaring die ik heb is dat ik de mediabox ook prettiger vind werken... sneller met zappen e.d., dat gaat in ieder geval bij mij met de CI+ op een drie jaar oude tv niet lekker, duurt toch een aantal seconden naar de volgende zender en met de mediabox is het vrijwel direct.
Mijn ervaring ook met CI+. Zappen is te traag in mijn ogen. Beeldkwaliteit zit tussen het standaardkastje en CI+ geen verschil. Met die nieuwe mediabox heb ik weinig ervaring momenteel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:55
Grote voordeel van de CI+ module is dat je alles met een afstandsbediening af kan en geen los kastje hoeft te gebruiken. Het is voor mij voldoende aanleiding om de CI+ module te blijven gebruiken. Het standaardkastje is minstens zo traag en ik had het idee dat de beeldkwaliteit iets minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Knul schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:52:
Grote voordeel van de CI+ module is dat je alles met een afstandsbediening af kan en geen los kastje hoeft te gebruiken. Het is voor mij voldoende aanleiding om de CI+ module te blijven gebruiken. Het standaardkastje is minstens zo traag en ik had het idee dat de beeldkwaliteit iets minder is.
daar hebben ze HDMI-CEC voor uitgevonden..

ik gebruik ook een CI+ module.. en dat bevalt mij gewoon al jaren prima.. zap snelheid is prima..

tuurlijk vroeger op die ouwe kijkkasten met een analoge tuner kon je echt ranzig snel zappen maar dat kan met digitale signalen eigenlijk sowieso niet met 1 tuner

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-10 18:35
CI+ is in mijn ervaring iets trager met zappen (op mijn 2017 Samsung tv), maar de beeldkwaliteit is wel echt beter dan via de standaard mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:37
Knul schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:52:
Ik kan de tv bedienen met de AB van het kastje... en andersom ook overigens, alhoewel zeker niet alle tv's een AB hebben die kan worden ingesteld om meerdere apparaten te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Volgens ETSI standaard TS 101 154 is 1080p50 geen toegestane uitzendnorm voor HDTV/H264. Deze standaard garandeert dat je een HDTV kunt kopen en die met ieder televisiesignaal overweg kan zonder dat je als consument hoeft na te denken of het wel werkt. Daarom moeten zenders kiezen tussen 1080i50 of 720p50. De meeste zenders kiezen voor 1080i50.

Zodra we naar UltraHD overstappen, met 4K en H265 erbij, dan is 1080p50 wel een toegestane uitzendnorm en is interlacing zelfs verboden. Dit is de reden dat Digitenne wel in 1080p50 uitzendt. De Nederlandse zenders zijn dus wel degelijk in 1080p50 te bezichtigen, maar niet via de kabel, omdat Ziggo een signaal aanbiedt dat compatibel is met de oudere HDTV-norm.

Een CI-module heeft niets te maken met het signaal dat beschikbaar is op de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ah, dus in feite heb ik voldoende aan mijn huidige eenvoudige mediabox voor de beeldkwaliteit?
In beginsel is dat het geval. Dat gezegd zal je televisie-ervaring aanzienlijk beter worden als je een deftige ontvanger onder je televisie zet. Ik heb zelf een Vu+ Ultimo 4K. 8 tuners tot je beschikking hebben met streaming-mogelijkheden, 4K-ondersteuning, hybride TV-ontvangst, de lijst dingen die mogelijk zijn en niet met een standaardkastje, er is haast geen beginnen aan om dat allemaal op te schrijven. Wil je 4K-zenders, dan moet je die op satelliet zoeken en ook daar is zo'n hybride ontvanger zeer behulpzaam bij.

Maar op het gebied van beeldkwaliteit alleen, is een Ziggo-kastje afdoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikN89
Heldere uitleg, bedankt allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
SMSfreakie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:59:
[...]

daar hebben ze HDMI-CEC voor uitgevonden..
Als dat nu eens goed werkt wat het vaak niet doet doordat fabriekanten ook hun eigen draai er aan geven dan zou dat idd een optie zijn, maar vaak geeft het meer problemen dan dat het werkt.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
k heb er geen moeite mee.. t werkt prima

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

CI+ is een drama, sommige TV's moet je helemaal opnieuw instellen wanneer je aanpassingen krijgt in zenders, vreselijk traag. Daarom is de Ziggo Next zo fijn en die ondersteund ook 4K.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobindeRobot
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-06 20:10
CI+ geeft beter beeld d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
We zijn ruim een jaar verder. Topic starter zal het nu wel duidelijk zijn. Topic bij deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.