Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptObvious74
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-02-2023
Ola,

ik kocht recent een Phottix Mitros (niet de + uitvoering) reportageflitser via Marktplaats. Helaas niet voldoende getest en bij thuiskomst bleek er een microswitch kapot te zijn. Die switch zit achter het groothoek diffuser paneel en schakelt als dit paneel wordt uitgetrokken of ingeschoven zodat de flitskop in groothoek of in normale werking staat.
Na het openschroeven van de flitser bleek al snel dat dit onderdeel stuk was. Navraag leert me dat deze micro switch niet los uitgeleverd wordt, ik mag m wel opsturen voor reparatie....

De reparatie is simpel, het onderdeel kost waarschijnlijk drie keer niks, maar ik zie op tegen uurloon en andere kosten in relatie tot goedkoop onderdeel dat ik makkelijk zelf kan vervangen in een tweedehands flitser.

Heeft iemand nog een suggestie hoe ik aan het juiste onderdeel kan komen? Of heeft iemand nog een kapotte Mitros liggen die voor heel weinig weg mag?

Het onderdeeltje heeft een code op het printplaatje: FDT11TA
Het 'hoopje' onderdelen op de foto wás de microswitch...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRNBPh5Xx7wfA7WZ4mIbEj9gE74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YZgPnDYKKysrPACGdAiARkk1.jpg?f=fotoalbum_large