WiFi Signaal in het nieuwe huis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jjtje
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-02 23:39
Hallo!

Wellicht is het al gesteld maar ik kan het hier niet echt vinden...
Dus ik hoop dat jullie me er mee willen helpen!

In Juni verhuis ik naar mijn nieuwbouw woning, bij me broer al gemerkt dat het signaal dan bijzonder slecht is qua WiFI als je geen repeaters neer hangt of dergelijke.

Zelf neem ik glasvezel af van KPN, ik vraag mij dan dan af wat nu handig is.
Wat ik wel weet is dat ik niet de Experiabox zal gebruiken :P

Maar is het dan handig om een Fritzbox te nemen met de WiFi Repeaters van Fritzbox?
Lees zelf veel over Ubiquity maar is dat geen geldverspilling in combinatie met Fritzbox? Of zou ik dan een Drytek moeten nemen?

Ik zoek eigenlijk de manier om een stabiel WiFI signaal door het hele huis heen maar wil graag geen overkill plegen als het niet nodig is.

Hoor graag jullie bevindingen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Het belangrijkste, nog voor je over een merk gaat nadenken is hoe je de access points wilt gaan aansluiten. Het enige juiste antwoord hierbij is overigens bekabeld, dus geen mesh-oplossingen en zeker geen repeaters.

Je kunt prima met apparatuur van verschillende merken een dekkend wifi-netwerk opzetten. Het is echter wel zo dat wanneer al je apparatuur van hetzelfde merk is je niet steeds weer opnieuw hoeft uit te zoeken hoe je de boel uniform kunt instellen om ervoor te zorgen dat je apparaten netjes overschakelen tussen de verschillende access points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jjtje
BAJansen schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:09:
Het belangrijkste, nog voor je over een merk gaat nadenken is hoe je de access points wilt gaan aansluiten. Het enige juiste antwoord hierbij is overigens bekabeld, dus geen mesh-oplossingen en zeker geen repeaters.

Je kunt prima met apparatuur van verschillende merken een dekkend wifi-netwerk opzetten. Het is echter wel zo dat wanneer al je apparatuur van hetzelfde merk is je niet steeds weer opnieuw hoeft uit te zoeken hoe je de boel uniform kunt instellen om ervoor te zorgen dat je apparaten netjes overschakelen tussen de verschillende access points.
Word inderdaad bekabeld(elke verdieping heeft meerdere UTP points ).
Maar als je het heeft over geen repeaters etc, kan ik dan het beste Ubiquiti AP's aanschaffen oid? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Men lijkt op dit forum heel tevreden over de access points van Ubiquiti, dus dat lijkt me zeker niet gek. Des te meer omdat je bij dergelijke access points niet betaalt voor bijvoorbeeld router-functionaliteiten die je toch niet gaat gebruiken in je beoogde opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jjtje
Top, bedankt.
Ga ik daar is even na kijken!