Vraag

• Jok.m
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 28-04-2020
Hoi allemaal, ik wil binnenkort mijn eerste pc gaan bouwen, heb alleen nog niet veel ervaring met componenten dus wou advies aan jullie vragen, alvast bedankt voor de moeite!
Ik zoek een?
Ik twijfel tussen moederborden en wil om advies vragen.

Wat is je budget?
tot 125 (voor mobo)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik lees wel dat de asus een goede bios heeft, maar niet echt specifieke merkvoorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil een game/allround pc gaan bouwen, ik ga de pricewatch: AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed gebruiken als cpu, en pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 is mijn wekgeheugen (als jullie hier nog tips/verbeteringen voor hebben hoor ik het ook graag!)

Wat zijn je eisen voor het mobo?
ik wil een stabiel mobo, liest atx dat een am4 socket heeft en compatibel is met de ryzen 5 2600, plaats voor een 2280 m.2 ssd.

Ik heb nu gevonden als mobo's : pricewatch: Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0) en pricewatch: MSI X470 Gaming Plus Max

Ik zie alleen in sommige reviews en andere topics dat de gigabyte onstabiel is en slechte bios heeft... En de msi heeft geen usb-c poort, wat ik het liefst wel wil hebben. Dus hoor graag van jullie wat jullie zouden adviseren/aanbevelen! :) Alast bedankt!

Alle reacties

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:44

Thomg

Aww yiss

Heb je de CPU al en geheugen al?

En anders... Pak gewoon een moederbord met de featureset die jij wilt.
Met een 2600 is de VRM niet relevant, dus gewoon specs vergelijken.

Als je echt helemaal geen idee hebt, kijk wat rond in Desktop Aankoopadvies en selecteer een moederbord die een AM4 proc gebruikt.

• Jok.m
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 28-04-2020
Thomg schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:16:
Heb je de CPU al en geheugen al?

En anders... Pak gewoon een moederbord met de featureset die jij wilt.
Met een 2600 is de VRM niet relevant, dus gewoon specs vergelijken.

Als je echt helemaal geen idee hebt, kijk wat rond in Desktop Aankoopadvies en selecteer een moederbord die een AM4 proc gebruikt.
@Thomg Bedankt voor je snelle reactie! :)
Ik heb de cpu en geheugen nog niet, maar de gigabyte is niet onstabiel? Want als dat niet zo is ga ik gewoon voor de gigabyte.

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-05 13:57
I.p.v. de 2600 kan je beter de 1600 12nm nemen. Even krachtig, maar kost €20 minder.
pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 (12nm) Wraith Stealth koeler Boxed

Qua geheugen kan je beter deze nemen. Even snel en betrouwbaar(der), maar wederom goedkoper.
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB

ETS2 2021 "Heart of Russia" DLC kaart: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1M4nYlxJEsQ12v0KXBVwuHoKGuB8NQhH9&usp=sharing

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:44

Thomg

Aww yiss

In dat geval snap ik niet helemaal waarom je niet daar rondsnuffelt en een upgradeset eruit pikt. Ik betwijfel dat jouw eisen zo "speciaal" zijn dat dat geen optie is.

En nee, waarom zou dat?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:02
Wil je een (gen2) header voor USB C op de behuizing, of gewoon eentje achterop?

Welke behuizing heb je?

Heb je al toekomstplannen wat betreft upgrades?

Mits alleen USB C achterop kun je naar deze twee kijken:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1227671;1439552/
De Asrock is gewoon degelijk met erg veel features voor dat geld.
De MSI Mortar is iets beter wanneer je denkt aan processors die meer verbruiken.

Als geheugen liever iets met Micron E-die chips:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1523112;1523190/

[Voor 32% gewijzigd door mitsumark op 28-04-2020 11:24]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee