Ik heb mijn computer samengesteld n.a.v. gekochte en gekregen componenten omdat ik nog op een oud systeem zat. Nu blijkt dat de USB poorten op het gekregen moederbord (ASUS Z270P) niet werken. Ik ben zover dat ik wel windows erop heb gekregen (geinstalleerd op mijn SSD via een andere PC, niet optimaal maar hij doet en is vooralsnog niet instabiel), maar kan ik mijn eigen muis/toetsenbord niet gebruiken, wat wel een eis is... Ik twijfel nu tussen een aantal opties omdat ik er nooit te veel geld voor uit wou geven. Dit is wat ik nu heb:
Intel i5-7400 (voor een redelijk prijsje kunnen kopen)
Z270-p
Corsair 16GB DDR4 (MP gekocht)
Radon R9 380 gaming (gekregen)
ik moest dus een socket 1151 processor halen voor het mobo, gedaan. Nu weet ik niet of ik deze weer makkelijk kan slijten, dan kan ik wellicht helemaal op nieuw beginnen met m'n build. Normaal zitten er ook nog USB poorten op de behuizing, alleen deze kast is zo oud, die zijn ook afgebroken. mijn opties:
PCIe USB kaart halen (+/- 20E, geen idee of dit werkt)
PS/2 (m) - USB-A (v) adapter (werkt dit voor een nieuwe muis/toetsenbord? en alsnog geen USB poort over dan)
Nieuw mobo met socket 1151 halen (of totaal wat nieuws?)
Nieuwe behuizing halen met USB poorten (behuizing / mobo keuze wil ik niet teveel voor kwijt)
Extra:
de USB poorten van het mobo moeten mijn inziens wel doen, alleen krijg ik ze niet aan de praat. Geeft wel stroom (telefoon eraan gelegd, laadt op), geeft alleen in apparaat beheer error code 10 aan (Connection Interrupted). Alle mogelijke oplossingen wel geprobeerd (in apparaatbeheer de installatie verwijderen en opnieuw opstarten etc.), BIOS update via het BIOS zelf, meerdere driver scans gedaan. Alles lijkt up-to date en hij zou moeten werken. Misschien kan alles dus hierdoor al verholpen worden?
Intel i5-7400 (voor een redelijk prijsje kunnen kopen)
Z270-p
Corsair 16GB DDR4 (MP gekocht)
Radon R9 380 gaming (gekregen)
ik moest dus een socket 1151 processor halen voor het mobo, gedaan. Nu weet ik niet of ik deze weer makkelijk kan slijten, dan kan ik wellicht helemaal op nieuw beginnen met m'n build. Normaal zitten er ook nog USB poorten op de behuizing, alleen deze kast is zo oud, die zijn ook afgebroken. mijn opties:
PCIe USB kaart halen (+/- 20E, geen idee of dit werkt)
PS/2 (m) - USB-A (v) adapter (werkt dit voor een nieuwe muis/toetsenbord? en alsnog geen USB poort over dan)
Nieuw mobo met socket 1151 halen (of totaal wat nieuws?)
Nieuwe behuizing halen met USB poorten (behuizing / mobo keuze wil ik niet teveel voor kwijt)
Extra:
de USB poorten van het mobo moeten mijn inziens wel doen, alleen krijg ik ze niet aan de praat. Geeft wel stroom (telefoon eraan gelegd, laadt op), geeft alleen in apparaat beheer error code 10 aan (Connection Interrupted). Alle mogelijke oplossingen wel geprobeerd (in apparaatbeheer de installatie verwijderen en opnieuw opstarten etc.), BIOS update via het BIOS zelf, meerdere driver scans gedaan. Alles lijkt up-to date en hij zou moeten werken. Misschien kan alles dus hierdoor al verholpen worden?