"budget" speakers voor HiFi installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 850 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:22
Dit is mn huidige situatie:
Technics SA-GX170 receiver
Technics SL-PD688 cd-wisselaar
en Bose boxen.
Nu wilde ik die bose-boxen gaan vervangen door andere speakers.

Ik zat te denken aan een budget van zo'n 600-800 gulden voor 1 set, maar is dit voldoende om goeie boxen voor mn set te kopen, of ga ik er dan maar weinig op vooruit? Ik luister meestal naar (hard)trance/techno, naar welke merken (evt typenrs) zou ik dan vooral kunnen kijken? Wie weet behalve Audiohome nog een goeie zaak in Eindhoven voor HiFi??

Verwijderd

hardtrance&techno?

neem een stel JBL MK1000's kunnen ongelofelijk hard (just bloody loud), en de lage tonen zijn heerlijk, moet je voor maximaal 600 wel nieuw kunnen krijgen.

• Dr_Frickin_Evil
Op maandag 06 augustus 2001 01:14 schreef MREn het volgende:
hardtrance&techno?

neem een stel JBL MK1000's kunnen ongelofelijk hard (just bloody loud), en de lage tonen zijn heerlijk, moet je voor maximaal 600 wel nieuw kunnen krijgen.
hmm, dat is per stuk neem ik aan?

Verwijderd

JBL's inderdaad, of anders een setje missions, of misschien zelfs een goedkoop monitorsetje, spirit absolute zeros oid...

Verwijderd

Idd.. volledig eens

Zorg ervoor dat het lekker hard kan, neem iets alsin JBL oid

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 01:18 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

hmm, dat is per stuk neem ik aan?
nope, budgetsetje :) ik wil toch nieuwe, dus al je de mijne wilt...

• Dr_Frickin_Evil
zijn dat zuiltjes of boekenplank speakertjes?

edit:

deze dus??
Afbeeldingslocatie: http://www.avthailand.com/My%20Pictures/jbl_mk1000.jpg
dat lijkt me wel wat, ff kijken of ik die in Eindhoven kan beluisteren

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 01:33 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

edit:

deze dus??
[afbeelding]
Inderdaad, dat zijn ze. Ik geloof 299/stuk bij het Helmonds Handelshuis, das ook nog wel in de buurt.

• Dr_Frickin_Evil
Op maandag 06 augustus 2001 01:37 schreef MREn het volgende:

[..]

Inderdaad, dat zijn ze. Ik geloof 299/stuk bij het Helmonds Handelshuis, das ook nog wel in de buurt.
Dat is zeker in de buurt, sterker nog, daar heb ik mijn setje gekocht :D (ipv van de wisselaar toendertijd een gewone cd-speler), dus daar kan ik wel eens gaan kijken. Maareh, hoe verhouden zich deze JBL's tot mn vorige boses? Die waren ook ongeveer uit die prijsklasse...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

[topic=69592]

[topic=165523]

staat ook een hele hoop tussen :)

Maar ga ook vooral eens zelf luisteren. Mission M7x serie is wel mooi, vinnik. Lekkere pak laag en ook nog eens mooi voor normale muziek (mocht je smaak omslaan ;)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 01:40 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
s daar kan ik wel eens gaan kijken. Maareh, hoe verhouden zich deze JBL's tot mn vorige boses? Die waren ook ongeveer uit die prijsklasse...
Geen idee, maar wat ik persoonlijk van bose gehoord heb in audiozaken en bij kenissen, lijken mij die boses veel te duur voor hetgeen ze bieden aan geluid.

Verwijderd

Jbl :r

JBL kan alleen maar hard en dt kan bijna elke goede luispreker musical zijn ze zeker niet. Kijk ook eens verder tannoy heeft een soort gelijke klank maar is veel musicaler. Moch je toch nog meer keuze willen hebben er is genoeg mission, chario, etc
Kun je verder wel met de search vinden

• ALH
  • Laatst online: 23-12 20:04

ALH

Op maandag 06 augustus 2001 01:33 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

edit:

deze dus??
[afbeelding]
Ze zullen ook wel iets dergelijks boven bij de Vogelzang (centrum) hebben :)

Succes iig!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Het valt mij op dat bijna iedereen Tannoy goedvind :)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 16:52
Op maandag 06 augustus 2001 11:56 schreef Kluif_DBZfreak het volgende:
Iedereen kan elkaar goed nalullen hier ja....

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 06 augustus 2001 11:56 schreef Kluif_DBZfreak het volgende:
Het valt me op dat er gisteren iemand was die zei dat het opviel dat iedereen chario zo goed vindt. Verder deel ik hervaz' mening :o

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op maandag 06 augustus 2001 12:22 schreef JvS het volgende:

[..]

Het valt me op dat er gisteren iemand was die zei dat het opviel dat iedereen chario zo goed vindt. Verder deel ik hervaz' mening :o
Hmm tja dat geld ook voor JBL >:) en voor elk merk dat hier meer dan 1 keer over het forum gaat... :+

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
momenteel zijn bij correct in rotterdam een aantal infinity speakers in de aanbieding, echt heel goedkoop. voor 600 krijg je daar zeker een paar beukspeakers.
voorbeeld: infinity reference 41's voor 160 p/s. die zijn normaal 500 p/s, en in de aanbieding zijn ze meestal rond de 300 p/s.

als je voor 600-800 daar infinity references haalt, heb je voor je geld zeker goede speakers.

• JT
  • Laatst online: 22-12 10:03

JT

VETAK y0

Tannoy heerscht grote tijden.....

Kijk is of je de Profile D633 kan krijgen voor ongeveer 700 een setje.

Mission 702e heeft iets betere bas, maar het voordeel van de Tannoy is dat de treble _nooit_ scherp word. De 702e gaan eruit, moeten te vinden zijn voor ongeveer 700 per set. De Tannoy's zijn er al uit, maar ik vind dit echt een GEWELDIGE speaker. Het is een kwestie van smaak voor welke je gaat.

Ik denk dat je beter voor de Tannoy kan gaan. Kan altijd nog een sub bij voor de bas, en tis fijn om geen scherpe treble te hebben bij trance en techno, maar toch heel helder.

Bij een mission kan je moeilijk later de tweeter gaan vervangen... :+

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 13:03 schreef JT het volgende:
Tannoy heerscht grote tijden.....
Komt hij weer, ook al gaat Tannoy yokokwaliteit produceren dan nog zal hij dat niet zomaar toegeven :)

• JT
  • Laatst online: 22-12 10:03

JT

VETAK y0

Op maandag 06 augustus 2001 20:09 schreef Kluif_DBZfreak het volgende:

[..]

Komt hij weer, ook al gaat Tannoy yokokwaliteit produceren dan nog zal hij dat niet zomaar toegeven :)
Um, waarom heb jij dan al 2 paar Tannoy's gehad ? Juist ! Omdat jij het net zo goed vind als mij :D

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12 20:22

paradoXical

The ParadoX

Afbeeldingslocatie: http://www.afferden.net/gorash/ti600.jpg

JBL TI-600 van 899 per stuk voor 429 per stuk, Evil: stuur DutchAssault maar een message als je meer info wil, tis me namelijk :)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

Hmm zo'n paar MK-1000 staan hier nu op de zolder :7

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 07:20 schreef JcaG het volgende:
Jbl :r

JBL kan alleen maar hard en dt kan bijna elke goede luispreker musical zijn ze zeker niet. Kijk ook eens verder tannoy heeft een soort gelijke klank maar is veel musicaler. Moch je toch nog meer keuze willen hebben er is genoeg mission, chario, etc
Kun je verder wel met de search vinden
Mijnheer wel een naar de betere speakers uit bijvoorbeerld de LX-serie geluisterd? Zeg maar LX7, 9 en 10, dat is echt wel iets anders dan just bloody loud. Waarbij metname de lx7 (799/stuk) aardig full-range sound geeft. LX9 en 10 overheerst de bass aardig (999 resp. 1099/stuk).

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

Die JBL LX klinken ook zeker lekker, ik kon kiezen uit mijn huidige en de JBL LX-80 - die klonken ook heerlijk maar toch niet zo zuiver als de TI-600 (naar mijn mening).

De LX80 heb ik voor 499 PS zien staan, en die LX70 - ook heerlijke speakers, moet je wel voor ~ 600 PS kunnen krijgen, houd gewoon de krantjes in de gaten voor leuke aanbieding..

• Eraser127
  • Laatst online: 24-12 16:37

Eraser127

Nijkerk

Dit is ook relaxed

Mission 702e :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.mission.co.uk/images/702eb.gif

heb me pa ook, maar dan in blank

My Discogs

• hervaz
  • Laatst online: 24-11 16:52
Op maandag 06 augustus 2001 20:51 schreef Eraser127 het volgende:
Dit is ook relaxed

[afbeelding]

Ik heb 3 maand met die dingen gespeeld en maar snel weggedaan, vond het maar 3x nix die dingen.

(heb btw wel 2 jaar met 701 bookshelf + technics ampo gespeeld) :)

• Dr_Frickin_Evil
Die JBL TI-600 lijken me wel erg vet voor het geld, maar helaas is Nijmegen wel een eindje, en ik heb deze week geen auto beschikbaar, weet jij tot wanneer die actie duurt Harrie?

En weet iemand nog een goeie HiFi zaak in Eindhoven, die weleens interessante aanbiedingen heeft? (evt url?)

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 20:15 schreef JT het volgende:

[..]

Um, waarom heb jij dan al 2 paar Tannoy's gehad ? Juist ! Omdat jij het net zo goed vind als mij :D
Stt. :) Die ouwe tannoys waren gaar en ik mocht nieuwe tannoys uitkiezen dus....... en het moest tannoy zijn he, garantie enzo snap. Anders had ik misschien marquant genomen ofzow, lekker cheap :)

• ALH
  • Laatst online: 23-12 20:04

ALH

Op maandag 06 augustus 2001 20:51 schreef Eraser127 het volgende:
Dit is ook relaxed

[afbeelding]

Die heb ik ook al een tijdje en opzich is het een hele leuke speaker maar hij heeft ook zo z'n tekortkomingen, en ze klinken in een ruime huiskamer 5x beter als op een kleine slaapkamer...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Mission M7x serie is wel mooi, vinnik. Lekkere pak laag en ook nog eens mooi voor normale muziek
Ik neem aan dat je de Mission 700 serie bedoeld? De M7x zijn zelfs meerdere series van Mission die nog een stukje duurder zijn.
Denk dat je beter kunt zeggen "de M70 serie" de M7x kan zoveel van Mission zijn. En ik denk ook dat je beter dan Mission 700 serie kan aanraden, want DAT zijn juist de speakers waar je het volgens mij nu over hebt.

• Yokozuna
Op maandag 06 augustus 2001 21:01 schreef hervaz het volgende:

[..]

Ik heb 3 maand met die dingen gespeeld en maar snel weggedaan, vond het maar 3x nix die dingen.

(heb btw wel 2 jaar met 701 bookshelf + technics ampo gespeeld) :)
Precies, en Hervaz kan het weten. Want die speelt altijd erg hard, en neem maar van hem aan dat die speakers het gewoon niet trekken op hoog volume. Hoge gevoeligheid boeit niet, hij heeft nu speakers met een erg lage gevoeligheid die veel harder gaan (Infinity Kappa's), respectievelijk dus met een groter membraan. Meestal biedt de versterker genoeg vermogen de speakers helemaal tot hun max te laten gaan, en dan heeft gevoeligheid niet veel meer te maken met hoe "hard" de speakers kunnen.

Die mk1000's hebben ook een flink woofermembraan waardoor een stukje harder gaan (ja maar dan moet je wel veel vermogen aansturen, dat maakt niet uit, zet je je volume knop wat verder open, 10% ruis extra is niet zo erg). En de Mission705's al helemaal (2x 8" hihihi) maar die zijn weer een stukkie te duur (meende iets van F780,- per stuk).

Dus dan zou die mk1000 zeker een alternatief zijn.

[offtopic]
Heeft JBL trouwens nog grotere types op de mk1000? Link plaatje?

Kijk hier eens: http://www.jbl.com/home/products/categories.asp?CatId=MMS

Nou, waar staan die Lx series dan?

http://www.jbl.com/home/product_finder/default.asp?

Typ maar wat in die richting in, niets te vinden.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 08 augustus 2001 10:44 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je de Mission 700 serie bedoeld? De M7x zijn zelfs meerdere series van Mission die nog een stukje duurder zijn.
Denk dat je beter kunt zeggen "de M70 serie" de M7x kan zoveel van Mission zijn. En ik denk ook dat je beter dan Mission 700 serie kan aanraden, want DAT zijn juist de speakers waar je het volgens mij nu over hebt.
Ik bedoel de M71 t/m 74, dat noemde ik de m7x serie. hier staan ze: http://www.mission.co.uk/m70_range.htm

(er is maar een serie van mission die met een m begint hoor :z).

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Op woensdag 08 augustus 2001 14:08 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik bedoel de M71 t/m 74, dat noemde ik de m7x serie. hier staan ze: http://www.mission.co.uk/m70_range.htm

(er is maar een serie van mission die met een m begint hoor :z).
Ik heb uit die serie de M73 luidsprekers :

Afbeeldingslocatie: http://www.mission.co.uk/images/m73.gif

En ik raad ze niet aan voor de muziek waar jij naar luistert. De bass is namelijk vrij slecht, bij hoge volumes dan. Voor de rest vind ik ze wel aardig hoor, lekker allround.

Edit : De prijs was toen iets van 380 gulden per stuk.

• Yokozuna
m70_range.htm
de m70 serie dus :) Die x hoeft niet gezien je al zegt SERIE.

Ok, nu stop ik met bijdehanten. (vet werkwoord he) He en nu wil ik weleens weten waar die Lx series van JBL nou op internet staan. Want ze staan gewoon niet op de site, maar ze worden als warme broodjes verkocht.... En dan denk ik, wat klopt er niet?

• Dr_Frickin_Evil
JBL heeft een baggersite, de MK1000 en TI-600 boxen kon ik ook niet vinden. Ik denk dat daar alleen de allerlaatste modellen opstaan. Zoek gewoon ff met google, dan vind je vast wel iets erover.

Verwijderd

neem de infinity studio monitor sm225
bok sen 500 perstuk lekker hard goed geluit.
groote bas midde en tweeter(goeie)
geloof me zal je echt niet tegen vallen.
heeft mijn broer ook!
echt kikken !
koopen bij corect!rotterdam

• wij
  • Laatst online: 19-12 18:29

wij

Infinity sm-225 zijn zeker goeie pop/disco boxen op www.audioreview.com Infinity sm-225 hebben meerdere mensen hun mening erover verteld.

SM225B

This speaker owes its wall-rattling bass performance to new "cast basket" low and midrange drivers that lock the magnet assemblies to rock-solid, distortion-free frames. This 3-way includes a 12" woofer, a 5-1/4" midrange and a 1" high-output Fastglass fiberglass-dome tweeter. It has a power rating of 10 - 200 watts and a frequency response of 48Hz - 20kHz. For more than three decades, Infinity has pioneered and refined technologies for the accurate playback of recorded sound - and this studio monitor reflects that pursuit. Sold as each. Prior season's model.

Afbeeldingslocatie: http://www.infinitysystems.com/homeaudio/products/images/small_2/SM225B.jpg

Verwijderd

komt er nog iemand bedelen?

• wij
  • Laatst online: 19-12 18:29

wij

bedelen?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 08 augustus 2001 21:31 schreef bankrekening het volgende:
komt er nog iemand bedelen?
Wat is je doel nou?

Ga met je broertje Gewoon praten, en Wij reageer er dan gewoon niet op. Je wordt irritant. :(

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

Op maandag 06 augustus 2001 20:29 schreef MREn het volgende:

[..]

Mijnheer wel een naar de betere speakers uit bijvoorbeerld de LX-serie geluisterd? Zeg maar LX7, 9 en 10, dat is echt wel iets anders dan just bloody loud. Waarbij metname de lx7 (799/stuk) aardig full-range sound geeft. LX9 en 10 overheerst de bass aardig (999 resp. 1099/stuk).
HELEMAAL mee eens !! Heb zelf hier de LX 1000 MKII staan, wel wat dingen aan verandert maar muzikaal en top vette speaker !!! Heb er buizen voorhangen en dan speelt ie menige veel duurdere speaker er compleeeeeeettt uit. Ben zelf al 2 jaar aan het zoeken naar iets van ongeveer 1500 / stuk maar heb nog nix kunnen vinden wat duidelijk beter is!!
Pagina: 1