Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-07 10:16

joskuiper

PapaCooper

Topicstarter
Vanavond wilde ik op mijn PC foto's van de iPhone SE (paar jaar oud) van mijn vrouw halen.
Na het aansluiten via een originele Apple USB kabel gaf iTunes de melding dat er een update was en ik heb dit geaccepteerd.

Tijdens het updaten blijft het balkje van de telefoon vaststaan op ongeveer 1/3 en geeft iTunes de melding:

"De iPhone iPhone kan niet worden bijgewerkt. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (14)."

Herstellen van de iPhone niet gedaan, is eigenlijk geen optie want er staan veel foto's op die we niet kwijt willen. Geen back-up, geen iCloud, niks.
(ja ik weet het ...)

Via google wat oplossingen geprobeerd: Andere PC, andere USB kabel, IPSW bestand verwijderen maar dat mocht allemaal niet baten.

Nu kom ik wel wat 3rd party software tegen die beweren dit te fixen, maar dan kost me €50.00.
Dat geld heb ik voor de oplossing wel over, maar niet om het maar even te proberen.

Zit er hier iemand op het forum die dit voor me kan oplossen?
Of kan ik dat eventueel zelf doen?
Ik hoor het graag!

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Probeer eerst eens met 3utools , gratis en op 3utool.com te vinden.
Hiermee kan je best wel heel erg veel.
Alleen is het alleen voor Windows en niet voor Macs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 19:36
Updaten via iTunes is een lange, maar veilige proces. Voordat iTunes je iPhone gaat beschrijven maakt het een complete backup. Check dit even in iTunes via 'Bewerken -> Voorkeuren -> Apparaten -> Reservekopieën van apparaten' op je Windows pc. Op je Mac (10.13 en eerder) onder 'iTunes -> Voorkeuren -> Apparaten -> Reserve....'.
Als in dit overzicht een recente kopie staat van je SE, dan kan je gerust je iPhone SE updaten door deze op te starten in herstelmodus of desnoods in DFU-modus. Op Internet kan je hier meer info over vinden.
Na de update biedt iTunes je de kans om gegevens van je backup terug te plaatsen. Aandachtspunten n.a.v. 'error 14' is dat je de originele usb kabel rechtstreeks op een vrije usb-poort van je pc aansluit, dus niet via een hub. Verder is het van belang dat je iTunes programma heel en actueel is. Je kan via www.apple.com/itunes een juiste versie ophalen en over je huidige versie installeren. Je iTunes data en voorkeuren blijven hierbij behouden.
Wat je vraag over 3rd party betreft, 3utools is idd een goede. Voor Windows kan ik je (betaalde) iMazing aanraden. Maar vooralsnog zie ik geen reden dat het met 3rd party software opgelost moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas19
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-10-2020
Hoi jos,

Ik heb een vraagje: is het nog gelukt met je foto’s terughalen?

Ik heb namelijk helaas hetzelfde probleem 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bas19 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:43:
Hoi jos,

Ik heb een vraagje: is het nog gelukt met je foto’s terughalen?

Ik heb namelijk helaas hetzelfde probleem 😔
Wat ervaar je voor probleem exact, wat heb je al gedaan ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas19
iPhone 8 heeft update gehad maar blijft op Apple icoontje hangen. Vervolgens heb ik via ITunes geprobeerd de telefoon bij te werken zodat ik geen gegevens kwijt ben. (Heb helaas geen iCloud of reserve kopie, weet het is erg stom. Maar dacht dat die aanstond maar helaas niet)
Nu krijg ik foutcode 14 en krijg ik de iPhone niet meer aan.

Ik wil heel graag de foto’s terug hebben, hier staan namelijk de foto’s op van de geboorte van onze zoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bas19 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:06:
iPhone 8 heeft update gehad maar blijft op Apple icoontje hangen. Vervolgens heb ik via ITunes geprobeerd de telefoon bij te werken zodat ik geen gegevens kwijt ben. (Heb helaas geen iCloud of reserve kopie, weet het is erg stom. Maar dacht dat die aanstond maar helaas niet)
Nu krijg ik foutcode 14 en krijg ik de iPhone niet meer aan.

Ik wil heel graag de foto’s terug hebben, hier staan namelijk de foto’s op van de geboorte van onze zoon..
Op Wit Apple icoon, en de update is al geslaagd, of had je geen geduld alles te laten lopen ?

Lees dit even => Foutcode 14

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas19
Ja update heb ik laten lopen.
Heb al contact met Apple gehad en die kunnen niets voor mij doen helaas.

Nu zag ik op internet iets van drfone kost €50 maar weet niet of dit gaat werken. Dus dacht vraag ff of hier iemand iets weet😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanai
  • Laatst online: 10-10-2020
Weet je toevallig al iets van drfone? Ik heb precies hetzelfde probleem en wil dat eventueel ook proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:10
@Bas19 @Yanai , jullie ook al andere (gecertificeerde) kabels en computers geprobeerd? Zelf heb ik in dergelijke oplossingen meer vertrouwen dan een 3th party. Mocht dat niet werken, drfone heeft gewoon een money back garantie dus je kan het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanai
  • Laatst online: 10-10-2020
@BlackMonkey wat bedoel je met kabels en computers?
Hij is nu volledig zwart het beeld
Ik moet alleen mn foto’s eraf hebben dat is het belangrijkste nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:10
Yanai schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:12:
@BlackMonkey wat bedoel je met kabels en computers?
Hij is nu volledig zwart het beeld
Ik moet alleen mn foto’s eraf hebben dat is het belangrijkste nog tips?
Je hebt een probleem, wat je nu doet werkt niet. Dan moet je dingen gaan elimineren. Zoals gelinkt door @Hackus geeft Apple zelf aan dat het kan helpen door een andere kabel te gebruiken of een andere computer te proberen. Dus kijk is of je het bij een vriend met een andere kabel en computer wel lukt, dat is volgens mij de eerst logische volgende stap (je kan ook beginnen om alleen een andere kabel te proberen). Met proberen bedoel ik natuurlijk hem aan iTunes hangen en de stappen die je met een paar seconden google (ios foutcode 14) wel kan vinden.

Wat vanzelfsprekend hier voor iedereen in het topic geld: Is de data/foto's voor je onbetaalbaar, schakel een expert in! Ga dan vooral niet zelf proberen tot hij echt niks meer doet. Reken alleen wel op een flinke rekening. Hiervoor kan je het beste even rondbellen en vraag dan ook welke ervaringen ze bij een dergelijke foutcode hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas19
helaas heeft drfone bij mij niet gewerkt. heb contact gehad met Apple en die gaven aan ook niets te kunnen doen helaas. zelf zat ik nog te denken aan een Flash drive Usb heeft iemand daar ervaring mee? of werkt dat niet met een "dode" telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoezenri
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-11-2020
Hallo, ik heb hetzelfde probleem..
Voor zover ik weet heb ik geen reservekopie gemaakt.. (heel stom) misschien toen ik de telefoon(2 jaar geleden) net had.
Mijn telefoon blokkeerde opeens.. uit het niets.. via itunes proberen te bijwerken maar geeft foutcode 14.. waarschijnlijk omdat mijn geheugen vol zit?
Misschien dat herstellen wel doet maar dan ben ik waarschijnlijk alles kwijt( al mijn fotos vanaf 2014) :( :( :( :( :(

Heeft iemand nog tips of ervaringen?? ik ben ten einde raad.. Ik wil zo graag dat mijn foto's bewaard worden.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
Bij het proberen te herstellen van mijn oude SE (pin was onbekend geworden en toestel geblokkeerd) hield CODE 14 niet veel meer in dan een foutieve kabel. Die tip haalde ik van deze pagina: https://support.apple.com/nl-nl/HT204770

Het was een Apple kabel, kennelijk defect hoewel hij wel oplaadt. Met een andere kabel (originele nieuwe Lightning) was er geen probleem meer. Toestel is weer volledig hersteld.

Blijkbaar ligt het erg gevoelig. Miss heeft iemand er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusje58
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-03-2021
Hii hoi,

Ik heb hetzelfde probleem met mn iphone 11 pro. Ik wil mijn foto"s terugggggggg. Heeft er uberhaupt iemand ervaring mee. Ik zal wel nieuwe kabels willen kopen als het daarmee te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vkemp
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-07 13:43
Ook hier hetzelfde probleem, echter heb ik het op kunnen lossen.

Situatie:
Van een iphone 6s data overzetten naar een iphone 11.

Om een goede sync te kunnen doen, leek het mij handig de 6s eerst te updaten naar de laatste IOS variant. Gekoppeld aan i-tunes kreeg ik de foutmelding 14. Mijn inziens kon de firmware (ios) niet updaten door te weinig geheugen op de 6s.

Herstellen was geen optie. Foutmelding bleef terugkomen.

Software 3u tool (gratis) gedownload.
Verschillende versies firmware gedownload en via itunes flash geprobeerd te updaten. Helaas werkte de officieel ge-releasde versie van Apple niet.
Via 3u tool was een beta variant beschikbaar. Tot mijn grote verbazing kon ik de iphone herstellen. Alle gegevens waren behouden.

Vervolgens wilde ik de data overzetten, maar de 6s had een nieuwere versie (beta) dan de officieel te downloaden voor de 11.
Wederom via 3u tool de laatste door apple vrijgegeven firmware geflasht (tot mijn verbazing, wederom, werkte deze nu wel)

Vervolgens beide iphones naast elkaar gelegd en gelijk kunnen syncen.

Mocht dit niet werken, voel je vrij me een dm te sturen.
Pagina: 1