Monitor voor kijken van (anime) series

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandehoop
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02 18:00
Mijn vraag

Goedendag wijze mensen,

Ik zoek een nieuwe monitor (oude is kapot) voor mijn pc. Ik had hiervoor een Dell U2414H - IPS Monitor. Daar was ik tevreden mee.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Nu kom ik, plebs als ik ben, zoals altijd uit bij de Best Buy Guide. Echter, daar staat vooral informatie over gaming beeldschermen. "Randapparatuur" is één categorie, er is dus geen mainstream-randapparatuur-topic ;( .
Ik kijk vooral anime series. Hierbij hecht ik wel veel waarde aan het beeld, maar ik denk dat refresh rate wellicht wat minder relevant is. Ik zoek 24' inch.

Dus mijn vraag is: waar moet ik op letten? Is er ergens een top-3, of hebben jullie specifieke suggesties? Het is zonde als ik straks een ultra-refresh rate heb, als dat onnodig is. Ik kijk vooral veel anime series. En, het moet gezegd worden, sommige karakters (Goku, Naruto, etc.) bewegen soms zo snel dat ik ze niet kan zien. Nu ben ik sowieso een ontzettend side character, dus het lijkt me sterk dat de refresh rate daar veel in gaat verbeteren. (Mocht dit wel zo zijn: ik hoor het graag!). Mijn budget is rond de 300,- (als je daarvoor mooi scherm hebt).

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:11

Thomg

Aww yiss

Voor jouw eisen volstaat praktisch ieder scherm.
Pak een simpel IPS schermpje, misschien niet de (aller)goedkoopste en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:04
Eigenlijk zijn de specs van je oude scherm perfect.

paneel type ips is fijn voor films. "Warme" en "volle" kleuren.

60 Hz is ook voldoende.

Stop die termen in je zoekopdracht in de pricewatch en bekijk de top 10 populairste.

[ Voor 7% gewijzigd door Pikkemans op 27-04-2020 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandehoop
Pikkemans schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:29:
Eigenlijk zijn de specs van je oude scherm perfect.

paneel type ips is fijn voor films. "Warme" en "volle" kleuren.

60 Hz is ook voldoende.

Stop die termen in je zoekopdracht in de pricewatch en bekijk de top 10 populairste.
Ja, mijn oude scherm was ook perfect :| . Staat alleen een heel brakke van nog op marktplaats.

Ik heb gezocht op mijn oude monitor, of "Dell Ultrasharp", maar daar komen alleen dingen van 6 jaar geleden uit. En het is niet zo alsof zeg maar een werk-monitor ook prima is. Ook mijn huidige scherm, een Samsung (een echt oude) is niet goed. Hele lage brightness o.a.

Als ik in de pricewatch kijk, dan krijg je dus die ellende dat er 1000 schermen verschijnen met allemaal één review per stuk ...
Ik wil eigenlijk dus wel iets van kwaliteit, met weinig achtergrond-licht of goed contrast of wat de eisen ook zijn van een goed scherm, maar kan dus inleveren op die snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Zo lastig is een filter toch niet.
Top 10 opzich prima opties

https://tweakers.net/moni...yhQn-DnJk8Th9f_nzhpxpvtYD

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandehoop
Dank. Ik hoopte gewoon dat er iets meer uitgezocht was. De helft van deze "top 10" heeft 1 óf 2 reviews, van mensen die een monitor kochten en dan tussen 1 - 5 sterretjes aan klikten. Dat is niet het betrouwbare onderzoek waar ik op hoopte :).

Maar alsnog dank voor het filter. In ieder geval weet ik dus dat ik IPS moet hebben en Full HD.
Pagina: 1