Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
En zoals je zegt je kan moeilijk je deur open laten snacht.
Lekker dicht doen dus.
Als je een ketting op de deur of een knip met kierstand hebt is dat misschien nog een optie voor vannacht.
[ Voor 3% gewijzigd door FRANQ op 27-04-2020 22:25 ]
Hoewel een pro alleen met verf op waterbasis zou mogen schilderen AFAIK. Dat is sneller stofdroog.
Ik zou hem dicht doen, het randje dat raakt zie je normaal toch nauwelijks (deur is 99% dicht toch?)
Morgenochtend weer open zetten helpt trouwens wel degelijk.
[ Voor 18% gewijzigd door Wilke op 27-04-2020 22:32 ]

Ja, de deur is natuurlijk veelal dicht en zie je er niks van. De deur is nu een uurtje dicht, heeft aardig wat uren open gestaan vandaag. Ik laat hem nu dicht en laat mezelf morgenochtend verrassen. Morgen weer zoveel mogelijk open laten.Wilke schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:31:
Terpentinebasis? Dan zo'n 18 uur meestal, bij 20 graden.
Hoewel een pro alleen met verf op waterbasis zou mogen schilderen AFAIK. Dat is sneller stofdroog.
Ik zou hem dicht doen, het randje dat raakt zie je normaal toch nauwelijks (deur is 99% dicht toch?)
Morgenochtend weer open zetten helpt trouwens wel degelijk.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Ik wacht nu wel iets langer om het te laten drogen
Vanmorgen de deur weer open gedaan, het plakte wel iets (althans, het maakte zo'n geluid) maar er was niets te zien. Geen randje of strepen in de verf. Denk dat het al droog genoeg was dan.
Het geluid van plakken/loslaten wordt al minder dan vanochtend, het zal dus wel meevallen gelukkig.
Verwijderd
Nee, buiten juist op terpentinebasis. Op waterbasis ben je anders zo weer aan de beurt. Terpentinebasis mag de pro binnen niet doen voor de dampen. Buiten is dat geen punt.Wilke schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:31:
Terpentinebasis? Dan zo'n 18 uur meestal, bij 20 graden.
Weet niet of dat een goed idee is. Op bakpapier zitten doorgaans siliconen en die krijg je nog maar lastig weg. Heb je straks allemaal visogen in je verf zitten.Waypoint schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:10:
Een volgende keer gewoon even wat bakpapier tussen de deur bij de contact oppervlakten. Dat plakt niet aan de verf ☺️
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
Je maakt mij wel nieuwsgierig, heb je slechte ervaring ermee ? Ik doe het al jaren met terpetineverf, nog nooit last van gehad. Zelfs als het echt nog enigszins plakt .leecher schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:24:
[...]
Weet niet of dat een goed idee is. Op bakpapier zitten doorgaans siliconen en die krijg je nog maar lastig weg. Heb je straks allemaal visogen in je verf zitten.
Net nog even gekeken maar van de verpakking word je niks wijzer
Verwijderd
Op bakpapier zit geen silicone.leecher schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:24:
[...]
Weet niet of dat een goed idee is. Op bakpapier zitten doorgaans siliconen en die krijg je nog maar lastig weg. Heb je straks allemaal visogen in je verf zitten.
Ben je niet in de war met de silicone bakmatjes die je kan hergebruiken?
Er is wel degelijk wegwerp bakpapier met siliconen, kan je volgens mij in elke willekeurige supermarkt vinden. Er zijn ook andere soorten maar met siliconen is niet bepaald een zeldzaamheid.Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:27:
[...]
Op bakpapier zit geen silicone.
Ben je niet in de war met de silicone bakmatjes die je kan hergebruiken?
Geen idee of dat spul loslaat van het papier, ik zou het zelf niet gokken. Vooral omdat hier een blinde kitter heeft rondgelopen en ik overal en nergens vegen kit ben tegen gekomen. Op de badkamerdeur en kozijn was niks zichtbaar maar zonder toevoegingen aan de verf krijg je die nooit meer goed geschilderd. Eindeloos veel belletjes of visogen zoals iemand dat hier een keer noemde. Bakpapier klinkt als een prima oplossing maar ik zou gewoon de versie zonder siliconen pakken.
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)