Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Lak buitendeur kleefvrij. Hoe lang?

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:08

freddyathlon

McLaren Renault 2019 ;)

Topicstarter
Vandaag heeft een professioneel schilder de buitenkant van mijn huis aangepakt. Ook de voordeur dus.

Aan de binnenkant zitten van die rubberen tochtstrips. Als de deur dicht gaat, komt het hout van de deur hier tegenaan natuurlijk.

De buitendeur is rond 12.30u in de lak gezet en was klaar. Nu wil ik net de buitendeur toch maar eens dicht doen, maar je hoort een soort plakkend geluid als je de deur weer ietsje open doet.

De verf lijkt droog. Geeft niet af, vingerafdruk blijft er niet in staan...

Vind het wel spannend. Heb ik nu dikke kans dat er morgen een rand in het schilderwerk zichtbaar is?

Ik kan moeilijk de hele nacht de deur open laten staan.

Samsung Galaxy Note 10+  Macbook Pro Retina 2015 13" ○ Canon EOS 80D ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

• Joindry
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:31

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Open laten... Deur is misschien contactdroog maar niet in droog. Kans is groot dat de boel morgen helemaal aan elkaar plakt en je de verf lostrekt aan één oppervlak. Volledig uitharden kan best lang duren. Ik heb Sikkens verf die een maand ofzo ietwat kleverig aanvoelde. Na 48u zette ik twee delen kast terug bovenop elkaar, die kleefden dus gewoon aan elkaar een dag later. Instructie zeiden nochtans uitgehard na 24uur maar zo zie je maar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 21:47
Dat klevende geluid kan je weken hebben.
En zoals je zegt je kan moeilijk je deur open laten snacht.
Lekker dicht doen dus.

Als je een ketting op de deur of een knip met kierstand hebt is dat misschien nog een optie voor vannacht.

[Voor 3% gewijzigd door FRANQ op 27-04-2020 22:25]

• Wilke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:01
Terpentinebasis? Dan zo'n 18 uur meestal, bij 20 graden.

Hoewel een pro alleen met verf op waterbasis zou mogen schilderen AFAIK. Dat is sneller stofdroog.

Ik zou hem dicht doen, het randje dat raakt zie je normaal toch nauwelijks (deur is 99% dicht toch?)

Morgenochtend weer open zetten helpt trouwens wel degelijk.

[Voor 18% gewijzigd door Wilke op 27-04-2020 22:32]

• com2,1ghz
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:36
Bij mij ging de kleverigheid echt pas na een week of 2 weg. Er zat blijkbaar nog witte verf op de robberen strip die vervolgens op mn deur ging plakken omdat ik toch echt de deur dicht moest doen. Nou moet ik het opnieuw doen :/

Acties:
  • +3Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Nu online
Schilders tape over het rubber plakken? Weet niet of dat veel helpt, maar wel het proberen waard.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Renault 2019 ;)

Topicstarter
Wilke schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:31:

Hoewel een pro alleen met verf op waterbasis zou mogen schilderen AFAIK. Dat is sneller stofdroog.

Ik zou hem dicht doen, het randje dat raakt zie je normaal toch nauwelijks (deur is 99% dicht toch?)

Morgenochtend weer open zetten helpt trouwens wel degelijk.
Ja, de deur is natuurlijk veelal dicht en zie je er niks van. De deur is nu een uurtje dicht, heeft aardig wat uren open gestaan vandaag. Ik laat hem nu dicht en laat mezelf morgenochtend verrassen. Morgen weer zoveel mogelijk open laten.

Samsung Galaxy Note 10+  Macbook Pro Retina 2015 13" ○ Canon EOS 80D ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Alternatief was om de rubberen tochtstrips te verwijderen en later opnieuw aan te brengen.

• eamelink
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:06

eamelink

Droptikkels

Als je het echt niet vertrouwt ga je er vannacht nog een keertje uit om hem even open en weer dicht te doen :)

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Ik haalde vanmorgen het beslag van m'n schuurdeur en aan de achterkant zat dus een plakaat verf. Blijkbaar paar jaar geleden te snel teruggeplaatst (of brak geschilderd zoals de rest van de deur).

Ik wacht nu wel iets langer om het te laten drogen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Rubbers insmeren met zuurvrije vaseline, daar wil de verf nml niet aan plakken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Renault 2019 ;)

Topicstarter
Denk dat ik geluk heb gehad :).

Vanmorgen de deur weer open gedaan, het plakte wel iets (althans, het maakte zo'n geluid) maar er was niets te zien. Geen randje of strepen in de verf. Denk dat het al droog genoeg was dan.

Het geluid van plakken/loslaten wordt al minder dan vanochtend, het zal dus wel meevallen gelukkig.

• Waypoint
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Een volgende keer gewoon even wat bakpapier tussen de deur bij de contact oppervlakten. Dat plakt niet aan de verf ☺️

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Wilke schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:31:

Nee, buiten juist op terpentinebasis. Op waterbasis ben je anders zo weer aan de beurt. Terpentinebasis mag de pro binnen niet doen voor de dampen. Buiten is dat geen punt.

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 04-06 22:12
Waypoint schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:10:
Een volgende keer gewoon even wat bakpapier tussen de deur bij de contact oppervlakten. Dat plakt niet aan de verf ☺️
Weet niet of dat een goed idee is. Op bakpapier zitten doorgaans siliconen en die krijg je nog maar lastig weg. Heb je straks allemaal visogen in je verf zitten.

• Waypoint
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

leecher schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:24:
[...]

Weet niet of dat een goed idee is. Op bakpapier zitten doorgaans siliconen en die krijg je nog maar lastig weg. Heb je straks allemaal visogen in je verf zitten.
Je maakt mij wel nieuwsgierig, heb je slechte ervaring ermee ? Ik doe het al jaren met terpetineverf, nog nooit last van gehad. Zelfs als het echt nog enigszins plakt .

Net nog even gekeken maar van de verpakking word je niks wijzer :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

leecher schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:24:
[...]

Op bakpapier zit geen silicone.

Ben je niet in de war met de silicone bakmatjes die je kan hergebruiken?

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 04-06 22:12
ciris schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:27:
[...]

Op bakpapier zit geen silicone.

Ben je niet in de war met de silicone bakmatjes die je kan hergebruiken?
Er is wel degelijk wegwerp bakpapier met siliconen, kan je volgens mij in elke willekeurige supermarkt vinden. Er zijn ook andere soorten maar met siliconen is niet bepaald een zeldzaamheid.

Geen idee of dat spul loslaat van het papier, ik zou het zelf niet gokken. Vooral omdat hier een blinde kitter heeft rondgelopen en ik overal en nergens vegen kit ben tegen gekomen. Op de badkamerdeur en kozijn was niks zichtbaar maar zonder toevoegingen aan de verf krijg je die nooit meer goed geschilderd. Eindeloos veel belletjes of visogen zoals iemand dat hier een keer noemde. Bakpapier klinkt als een prima oplossing maar ik zou gewoon de versie zonder siliconen pakken.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True