softwarematige pre-amp

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:42
Als ik het geluid van sommige divx-en naar mijn tv stuur mbv van mijn draadloze verzender (van trust) dan wordt het geluid op de tv erg zacht. Ik moet de tv dan zo hard zetten dat er erge ruis optreedt. Is er iets van een softwarematige pre amp, zoals die er ook is voor winamp?

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
softwarematige pre amp
de windows mixer?

Je geluidskaart heeft gewoon een maximaal uitgangsniveau. ALs het dan te zacht aankomt bij je trust ontvanger bij je tv, zal je daar iets moeten doen aan het signaal. Dan kan naar mijn mening niet software-matig. (Of je moet die trust ontvanger hacken: lastig). Je zal er dus een "hardware pre-amp" tussen moeten zetten (denk aan een gewone versterker, waarvan je een line-out gebruikt (van de tape bijv). Of je video en dan het opnameniveau hoger zetten.). Of die trust ontvanger openschroeven en kijken of je daar iets in kan knutselen dat het uitgangsniveau opschroeft. Mischien een potmetertje opdraaien, of een pre-amp bordje in elkaar solderen/kopen (conrad, velleman?) en dat gebruiken (veel te veel werk!!).

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:42
maar ik kan toch echt bij winamp een softwarematige pre amp gebruiken. Er moet toch ook zoiets zijn dat je bij de mixer kunt integreren.

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Lijkt erop dat het probleem in de zenders zit. Je kan het er el harder insturen maar de kans is groot dat je alleen maar gaat oversturen. Pre Amp aan het einde van de zender is ook geen oplossing aangezien je dan ook weer de ruis oppompt.

Kijk eens goed op de zenders of er geen instelpot's zitten fzo. De line out van je geluidskaart zou afdoende moeten zijn, mits alles goed aangesloten (kabeltje gechecked :? )

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:57

Flotter

Pelipper!

Op maandag 06 augustus 2001 11:07 schreef VivaAtloni het volgende:
maar ik kan toch echt bij winamp een softwarematige pre amp gebruiken. Er moet toch ook zoiets zijn dat je bij de mixer kunt integreren.
Theoretisch zou het volgens mij wel kunnen, dan zou je een softwarematige soundcard moeten installeren die het volume wat opkrikt en doorstuurt naar de 'echte' soundcard.
Nadelen zijn wel dattie met minder zachte bronnen snel zal gaan clippen (als ie flink versterkt), dattie waarschijnlijk wat zou vertragen en... dat ik nog nooit van het bestaan van zoiets gehoord heb.
M.a.w. ik denk dus niet dat zoiets bestaat...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter