[PS4] F1 2019 GoT Racing League (6 races)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06-2024
Was een leuke fun race in de Ferrari F2004 wat een lekker gekraak gejank, en wat blijft dit toch een leuke auto om in te racen.

GoT F1 PlayStation Racing League Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iutfku
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-10-2022
GrandPuba schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:01:
Was een leuke fun race in de Ferrari F2004 wat een lekker gekraak gejank, en wat blijft dit toch een leuke auto om in te racen.

[YouTube: F1 GoTF1 2019 PS4 GoT Racing League fun race Canada with Ferrari F2004]
Leuke upload! Geweldige auto idd. Samen met de McLaren uit 1990 één van mijn favoriete auto's.

Bedankt dat ik mee kon doen. Vond het erg gezellig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
Deelnemers
Team Rijder 1 Rijder 2
Mercedes @GrandPuba KenheadV
Ferrari @Ferrari_NL @Guillotine_92
Red Bull @Danny-v6 @David_Racing
McLaren @Frantz @Milanjansen2010
Renault @YRH @WillemJanJansen
Haas @Anoniem: 1001065 @lukevledder
RP Force India @Jakehh @Fenomeno10
Toro Rosso @Rb88 @Rizn
Sauber @j.f.otten @Anoniem: 998023
Williams @tosa4 @kishanmanraj

Zondag avond 20:00 uur start de kwalificatie.
19:45 zal de lobby open gaan. Mocht je niet in de lobby kunnen komen stuur even een PSN bericht in de algemene chat of via discord natuurlijk .

Hier nog een paar aandachtspunten voor zondag:
- respecteer elkaar op de baan
- in de kwalificatie, zit je niet in een snelle ronde ga aan de kant. Houdt je omgeving goed in de gaten. Als er snelle auto's aankomen en jij komt net de pitstraat uit. Zet hem niet stil tussen de witte lijnen van de pitexit hier krijg je een automatische DSQ voor van het spel, je kan hem beter in het gras zetten |:(
- let op de pitstraat ingang alle pit assists staan uit!, ga dus niet iemand rechts inhalen op het rechte stuk als je de pitstraat in wilt gaan. Tenzij je hem volledig voorbij kan.
- last but not least: plezier staat voorop!

Laat hier of via discord even weten als je er niet bij bent!

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kajrook
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 08:44
Hey heren,

Ben sinds kort ook begonnen met F1 2019, kan niet wachten op 2020. Maar zag deze thread voorbij komen. Kan ik misschien nog meedoen? Anders met de volgende eventueel.

M’n PSN: Pannenkoek_88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
Yes natuurlijk kan je mee doen!

We zoeken nog meer coureurs om ons 2e startveld te vullen. Dus roep al je vrienden en kennissen op! 👍

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Milanjansen2010
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-07-2020
Race verslag. Ik had een kut Qf geen rekening met de regen gehouden dus p16 maar omdat @danny-V6power 5grid p kreeg starten op p15. De start was kut maar ook goed. Kut omdat ik zat te kloten met mijn ers en brandstof daarom een te laat weg was. Maar toen ging het beter ook omdat er een Mercedes een nog slechtere start had. Ik moest uitwijken en daar kwam ik in aanvaring met Danny (sorry). Maar naar de eerste bocht toch nog naar p11. Langzaam in mijn ritme komend en dat er voor mij mensen wegvielen naar p6 gegaan. @GrandPuba2000(Ed) zat mij steeds op de hielen en voorde de druk op begon foutjes te maken en ging mij voorbij in een mooi gevecht. Daarna lekker blijven rijden maar een verkeerde keuze gemaakt door onder sc naar mediums te gaan inplaats van hard. Daarna nog lang @GrandPuba2000(Ed) kunnen volgen. Maar op het einde waren mijn banden eraan en kon ik niet meer volgen. Mooi pace trouwens @GrandPuba2000(Ed) ik had het geluk dat iedereen achter mij fouten ging maken, daarom netjes de auto naar p7 gereden. thumbsupmuscleTot volgende week. Gr Rick winkelman sweat_smile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rb88
Goedemorgen,

Gisteren was het mooie Montreal aan de beurt om onderdeel te zijn van onze league. Montreal staat bijna altijd garant voor spektakel en ook gisteren is er weer een hoop gebeurt. In deze post kijk ik alleen even terug op mijn eigen kwalificatie en race. Later zal er ongetwijfeld nog wel wat gepost worden door race control met aandachtspunten.

Kwalificatie: Het eerste wat ik altijd doe is de radar checken om te kijken of het gaat regenen. Ik had mijn headset nog niet op dus heb Jeff nooit horen roepen dat het zou gaan regenen maar op de radar was in ieder geval niets te zien. Mijn eerste run verpeste ik al in bocht 1 door hem iets te krap aan te snijden. Invalid laptime. Oke kan gebeuren ERS uit/ benzine naar lean en het nog een keer proberen. Wederom word ik zwaar gehinderd in mijn snelle ronde(zelfs aangereden). Hierdoor had ik niet genoeg bezine om nog een run te doen snel naar binnen rode banden onder en het nog een keer proberen. Uiterst voorzichtig rondje gereden maar nu wel een tijd op het bord staan P5. Dit moet sneller kunnen, even kijken wat de jongens voor me doen. Toen ik bij @David_Racing aan het mee kijken was zag ik ineens spetters in het beeld verschijnen! SHIT! Dat was mijn kwalificatie met nog 7 minuten op de klok. Dat word starten vanaf P5.

Race: In de formation lap spinde ik gelukkig al. Koude bandjes geen tractie controle waar ik bang voor was gebeurde dus ook. Nou maar hopen dat het me tijdens de race niet gebeurt!
De lampen gingen dit keer supersnel uit, ik kom goed van mijn plek en zie dat naast me dat @Anoniem: 998023 een slecht gestarte @YRH moet ontwijken. Ik kom echt op een rot plek te zitten en tik miezels aan(Excuses na de race gelijk aangeboden), ik kon er voor mijn gevoel weinig aan doen maar oordeel vooral zelf aan de hand van mijn beelden. Gelukkig geen schade en miezels kon gelukkig nog voor mij zijn weg vervolgen. YRH komt rechts door het gras ons voorbij en nog voordat we uit bocht 2 zijn is de eerste VSC al een feit. @WillemJanJansen vloog mij en miezels nog even mooi voorbij, al moest hij wel de plek aan miezels terug geven. Helaas niet aan mij 8)7 ... Einde van de VSC ik was er erg scherp op en had nog voor de chicane aan het einde van het lange rechte stuk Mijn plek terug gewonnen. Nu maar eens kijken wat voor tempo ik kan rijden, ik lig tenslotte gewoon nog steeds op P5 niets gewonnen en verloren na ronde 1.

Mijn tempo leek niet goed genoeg te zijn om het de voorste 2 jongens echt moeilijk te gaan maken. Ook Miezels en YRH leken iets sneller dan mij. Dit ging niet mijn avond worden was ik bang voor, dan maar zo min mogelijk fouten maken en kijken waar het schip strand. Doordat de auto's voor mij met elkaar in gevecht raakte kon ik toch nog leuk blijven volgen. Maar echt een inhaalpoging zat er niet in. Net nadat miezels, YRH had ingehaald wilde ik ook een aanval plaatsen doordat ze allebei een veel mindere exit hadden. Helaas! safety car! rondje 5 gelijk maar stoppen voor mediums en daar won ik 2 plekken in de pitstraat omdat ik nog geen vleugelschade had, hoppa P3! Langzaam maar zeker zie ik na de herstart David en Stofzuiger aan de horizon verdwijnen, ik had gewoon niet de snelheid. dan maar kijken of ik het podium vast kon houden. Echter begon miezels zwaar aan te dringen en na de nodige foutjes(Ik raak met mn stomme kop de muur uitkomen hairpin) ging hij mij uiteindelijk voorbij in de laatste chicane, P4 kijken hoe we dit nog om kunnen zetten in een beter resultaat. Schade links voor misschien toch maar gelijk stoppen voor hards en de race uitrijden. Toch besloten om nog even door te rijden en ik zie YRH ook richting mijn staart komen. In de tussentijd is Stofzuiger gespint en rij ik wonder boven wonder ineens weer P3.

Volgende safety car situatie! snel naar binnen engineer riep dat ik naar de mediums moest. maar de helft van de race op mediums werd mij te gortig dus toch maar de hards ondersgeschroeft vleugeltje gewisseld en achter yrh op P4 weer aangesloten. David(hards) op kop gevolgt door miezels(hards) yrh(mediums) en mij. Stofzuiger was mij flink onder druk aan het zetten maar maakte een foutje in bocht 1 dus daar was ik voorlopig even vanaf. Nog 10 rondjes te gaan. Uiteindelijk door een gevecht voor mij tussen YRH en miezels kon ik miezels inhalen, hij raakte het muurtje verloor exit snelheid en ik kon er voorbij. Toch weer podium _/-\o_
Misschien zit P2 er dan toch nog in? YRH rijdt tenslotte op de medium band en waarschijnlijk gaat die pace nog een beetje inzakken. Door het inhalen van achterblijvers kwam ik ineens weer aan de staart bij YRH. zal het dan toch gaan lukken. Nog 2 rondjes te gaan kijken of ik ergens een plekje kan vinden om een poging te wagen. in bocht 5 maakt hij een foutje en spint ik kan hem niet meer ontwijken en rij de linker voorkant van mijn vleugel aan gort! Ik lig op dat moment wel P2 maar heb totaal geen idee of ik die vast kan gaan houden. (Heb ook nog een timepenalty achter mijn naam staan van +3) YRH alle respect voor 0 timepenaltys!!!! _/-\o_

De laatste ronde heel voorzichtig gereden omdat ik natuurlijk wel wilde finishen. Stofzuiger ging me voorbij echter had die al 12 seconden aan timepenaltys verzameld.

Al met al een hele rommelige race van mijn kant maar wel lekker een beetje met auto's kunnen vechten dit keer en dat was toch ook wel een keer leuk! Op naar aankomende zondag Sochi waar ik voor het eerst zal gaan live streamen !!!!

Hierbij de beelden:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:22

HenkS

Da_king alias HenkS

Zooooo
wat een race... Canada it is!

allereerst een eer dat ik de 1e reserve-league mocht hosten! leuk dat deze mogelijkheid er is en er genoeg aanmeldingen waren om een reserve league te kunnen starten. We waren met zijn 6-en maar een lastige groep waarvan ik wist dat er genoeg mensen waren die erg snel zijn.

Allereerst de kwalificatie, de lucht was grijs.. zou het gaan regenen?
om het risico zo klein mogelijk te houden, maar meteen naar buiten, een snelle ronde kan maar op de borden staan... maar in mijn 2e ronde verremde ik mij stevig, weg snelle ronde.. even ERS opladen en nog net genoeg benzine voor 1 snelle ronde, en die kwam er ook, iets sneller dan @iutfku, hop die ronde stond!

Even naar binnen, andere bandjes eronder en weer naar buiten,. maar dat ging al snel mis, muurtje aangetikt, rode vleugel en weg ronde, weer naar binnen voor nog 1 laatste kans, gelukkig bleef het droog. ik was nog steeds de snelste, de tijden lagen enorm dicht bij elkaar. de top 4 binnen 0.3 seconden.
Aangezien ik nog steeds 1e was, dacht ik: ff alles of niks, weinig te verliezen, paars, paars.. alleen de laatste chicane pakte ik niet helemaal lekker waardoor er weinig winst overbleef, toch nog iets van 0.15 eraf en ik stond op pole!

Dan de race... in time trial veel geoefend om constant te rijden, ook mijn kracht, veel ronden op dezelfde snelheid, de snelste ben ik niet, maar weinig fouten maken en constant rijden kom je ook een heel eind mee. Maar alles ging dan ook mis:
- De race begon met hele lichte regen, maar ik moest toch op rood starten, ik was verward. En daarbij had ik mijn rode sets in de quali teveel gebruikt. Starten op rood met 14% al gebruik is niet heel lekker en dan ook nog eens op een semi-natte baan. Aangezien het beetje miezerde dacht ik te moeten starten met wat minder toeren, 8000 ipv 11000 alleen dat was een flinke inschattingsfout.. ik werd meteen voorbij gereden en lag na de 1e bocht al 3e
- en toen bij de 3e bocht merkte ik dat mijn banden met 14% verbruik + een semi-natte baan een hele slechte combi waren, ik stond meteen achterste voren zonder gelukkig iets of iemand geraakt te hebben. Mijn engineer zei ondertussen dat het lastig was: droge of natte banden, het zat op het randje. ik dook meteen in mijn 1e ronde de pit in, toch naar intermediates... en wat bleek: wederom een foute keus, het was niet nat genoeg... maar het bleef wel regenen, dus toch even een paar ronden meegepakt, ondertussen maakte de rest ook wel fouten links en rechts en daar was de eerste VC. en ik weet niet wat ik aan het doen was (door al het gedoe teveel afgeleid) en ik reed te snel tijdens de VC dus ik kreeg een 5 seconden drive-through. Het enige positieve was dat mijn auto nog heel was :)

Al snel na de VC volgde een SC, en ik dacht dat je tijdens een SC wel de 5 seconde drive-through kon doen, niet dus! mijn team dacht dat ik een banden wissel ging doen. Gelukkig had ik de band wel op 'wit' gezet, de harde band, want de race was nog lang en dit reed meteen een stuk stabieler, alleen daar komt ie dan: ik moest alsnog mijn 5-seconden drive-through doen, dus volgende ronde alweer naar binnen (3e x).
ondertussen lag ik nog wel 3e, want van de 6 rijders waren er 2 al helemaal gecrashed en 1 iemand nog achter mij...

en eindelijk! geen regen, geen gedoe en ik kwam in mijn ritme, uiteindelijk lag ik een seconde of 10 achter @iutfku en reed ik snel naar de 2e plek toe. We moesten allebei nog een x naar binnen, hij reed allang op geel en ik ook al redelijk vanaf het begin op wit. @iutfku wisselde naar geel waardoor ik even 1e kwam te liggen, maar omdat mijn witte banden ook al wat ouder waren en @iutfku op nieuwe gele, zag ik hem al snel weer dichterbij komen.. nog 10 ronden te gaan, hop naar rood toe! ik zat denk ik 10-14 seconden achter hem, hij is te snel om in te halen.. dan maar nerveus maken, soms gaan mensen daar slecht mee om, even benzine vol open, ers open en 2-3 snelste ronden eruit persen, en dit lukte ook. mijn snelste ronde was bijna een seconde sneller, al wist ik dat mijn banden snel zouden slijten en ERS en benzine ook snel een standje terug zouden moeten, ik kwam iets dichterbij, maar het bleef wel hangen op een seconde of 8 en ondertussen maakte ik ook een foute in de bocht, waardoor ik 3x een corner-cut had gedaan en +3 seconde kreeg. @iutfku had nog geen 3 seconden aan zijn broek. Dus dit werd wel heel heel lastig, maar goed het is en blijft Canada, een muurtje is zo aangetikt, hopende dat hij een fout zou maken, maar hij reed te stabiel en foutloos

dus uiteindelijk een leuke chaotische race waarbij ik mezelf vooral tactisch wel voor mijn kop kan slaan (dom dom dom) maar toch een 2e plek

Erg gaaf, en hopelijk volgende week in Rusland weer een reserve race!

check hier mijn race en chaotische keuzes:
YouTube: F1® 2019_20200607211646

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iutfku
Gisteren mijn eerste League race en de eerste race voor de Reserves! De race nam plaats in Canada, één van mijn favoriete banen op de kalender. Na een goede voorbereiding had ik veel vertrouwen om voor de overwinning te gaan.

Kwalificatie
Echter om voor de overwinning te gaan is het belangrijk om een goede kwali te rijden… en dit ging niet helemaal zoals gepland. Na het laden van het spel en we weer beeld kregen was het zwaarbewolkt. De radar gaf geen regen aan maar toch maar snel naar buiten om een ronde neer te zetten. Mijn eerste ronde te voorzichtig gereden maar ik had in ieder geval een tijd staan die genoeg was voor P1 en later P2. Nieuwe banden eronder en nog een keer! Dit keer iets meer pushen en voor een snelle tijd gaan. Eerste bocht kwam ik iets te wijd uit waardoor ik in bocht 2 niet lekker uit kwam. Bleef op het gas en gleed met onderstuur naar buiten net met mijn achterwiel op het gras. In één keer de auto kwijt en vol in de muur.. dat was dan mijn kwalificatie. Gelukkig verbeterde niemand zich en mocht ik vanaf p2 starten.

Race
O, nee.. regen. Mijn grootste angst voor deze race kwam uit. Het team gaf aan dat ik het best op slicks kon starten. Na lang twijfelen heb ik dit uiteindelijk gedaan en begon de race. Na een goede start ging ik meteen aan de leiding, echter was de blijdschap van korte duur want ik verremde mij licht voor bocht 1 waardoor ik wijd ging. Gelukkig kwam ik nog als P1 terug op de baan. Je zou denken dat dit een goede waarschuwing zou zijn. Maar nee, bocht 6 mis ik het rempunt weer en dit keer verlies ik wel een plek. Verder vanaf p2 en in een ritme komen. Ook dit was van korte duur want in ronde 3 kwam de SC naar buiten. Naar binnen voor nieuwe banden, terug naar P4 en plaatsnemen achter de SC. Na de herstart verremde Slappedas zich en spinde, één plaatsje weer naar voren: P3. Ergens steeg ik nog een positie en kwam ik op P2 terecht. Daarna op het lange rechte stuk voor de chicane wilde ik Beukie_79 inhalen maar hij gaf mij zeer weinig ruimte waardoor ik de muur raakte en mijn voorvleugel oranje reed. Beukie spinde echter de volgende bocht waardoor ik aan de leiding ging. Door de spin werd de VSC geactiveerd. Dit alles nog voordat ronde 7 was gereden. Ronde 9 kwam de volgende SC naar buiten en dacht ik meteen mijn voorvleugel te wisselen. Ik kwam naar binnen en kreeg enkel nieuwe banden, shit! Volgende ronde onder de SC maar weer naar binnen voor een nieuwe neus. Dit keer ging alles goed en kon ik verder vanaf P3, omdat er nog maar 3 rijders over waren. In ronde 12 begonnen we weer met racen en reed Stepic-88 tweemaal zijn neus kapot en liet mij netjes voorbij voor de hairpin, bedankt hiervoor! Mark ging naar binnen voor zijn Drive Through en hierdoor ging ik weer aan de leiding. De baan werd steeds droger en de tijden steeds sneller. Na een paar constante rondes had ik een mooie voorsprong van zo’n 10 seconden toen ik in ronde 22 naar binnen ging voor mijn laatste pitstop. Weer naar mediums en de race uitrijden. Ik kwam 7 seconden achter Mark de baan op en kon dit binnen 3 rondes terugbrengen naar 4 seconden, dankzij mijn nieuwe mediums en zijn oude hards. Daarna ging Mark naar binnen en kwam ik terug aan de leiding met nog 10 rondes te gaan met 13 seconden voorsprong. Hij kon goed op mij jagen en deed dit ook behoorlijk. Uiteindelijk kon ik het gat groot genoeg houden en met nog vier rondes te gaan wist ik het zeker: De eerste Reserves League race ga ik winnen!

Vond het enorm leuk om te doen en blij met mijn eerste overwinning! Volgende baan is Rusland met hopelijk weer een league race voor de reserves! :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GrandPuba
Na een fantastische race in Monaco op naar Canada, voor de Canadian Grand Prix.

Na Monaco is dit circuit ook één waar e.a. aan warnings vast geen uitzondering zou kunnen zijn, maar dat maakt dit denk ik ook wel een mooie uitdaging.
De weddenschappen op het aantal penalties werd al bija afgesloten op Discord

Persoonlijk vind ik Canada een leuke baan, echter qua snelheid vind ik het nog steeds om hier echt een goede kwalificatie neer te zetten.

Kwalificatie:
Gezien de forecast kwam er wel iets van regen aan, dus zsm eigenlijk eruit om een banker lap te zetten, zo gezegd zo gedaan.
Ik had iets meer brandstof meegenomen om twee runs neer te kunnen zetten.
1e run 1:11:732 en viel daarmee al meteen uit de top tien.
2e run 1:10:989 plek 9 en toen was de fuel eigenlijk ook wel op, dus rollend naar huis.
Als Jef roept dat het snel gaat regenen heeft hij vaak gelijk, hij is erg irritant maar helaas was ik het met hem eens, dus snel naar buiten.

3e snelle ronde kreeg ik de Delta met moeite nog in de min, het begon te regenen en sector 1 was een +, sector 2 een min, en sector 3 kon ik het niet meer goed maken.
Nog wel even een tweede run geprobeerd, maar in de eerste sector verloor ik al behoorlijk veel tijd dus de run afgebroken.

Uiteindelijk plek 13 in de kwalificatie.

De race:

De race was droog, met wel wat bewolking, dus wel een beetje opletten bij een SC of VSC dat je banden niet te snel afkoelen.
Strategie soft - medium - medium, met het idee dat we vast een zeker een SC krijgen en ik altijd nog een keuze kan maken om naar hard te gaan, je houd ook net even iets meer pace door de iets softere compounds.

De Start:

Het blijft altijd wel een dingetje.
Guilotine_92 had een goede start maar kwam in bocht 1 al omgekeerd op de baan te staan, wat meteen aan de rechterkant een ketting reactie veroorzaakte en ik tot twee keer toe in de achterkant van Krullie terecht kwam, en SettaH ook nog voorbij kwam vliegen, vrijwel direct een VSC.
Genoeg brokstukken voor de marchals om op te ruimen.
Meteen naar binnen voor een nieuwe vleugel en de gele band, ik wist wel dat er wat mensen over gingen naar de harde band, dus direct een pace verschil.

Ok, tanden op elkaar hoofd naar beneden en rijden, herstarten vanaf plek 20, zuur maar de overcut op auto's zonder schade en nog een keer geel later in de race zou zomaar een goede strategie kunnen zijn.
Ronde vier een full blown SC, zou in kunnen houden dat er een hoop mensen naar binnen zouden gaan en dat klopte ook, van 20 naar plaats 15, lekker in de pocket!

Bij de herstart is er in de hairpin e.a. aan vleugels die kapot gereden worden, ik zie het voor mijn neus gebeuren, twee McLarens en de Renault ( ik kon de endplates nog ontwijken want lek rijden zit er altijd in ), onoplettendheid en misschien wel te graag willen speelde hier wel een rol.
Het is lastig, maar probeer afstand te houden en te maken met de SC, ga je naar binnen voor een pitstop blijf dan links rijden in geval van Canada.

Maarja inmiddels weer paar plekken goed gemaakt, en op plek 12 achter milanjansen, altijd leuk, want vorige keer tijdens Monaco ook zo een tijdje gereden en dat ging wel goed en wist dat er op een gegeven moment wel een keer een foutje zou komen waarvan ik kon profiteren.
Inmiddels was mijn teamgenoot KenheadV gedisconnect en ging ik die voorbij en nog een plek extra door iemand in de pits, dus inmiddels op plek 10.

Riznind pakte ik nog op de back straight in ronde 12, dus binnen de top tien inmiddels.
Vervolgens nog Stofzuiger45 in de pits, en op plaats 8

Mooi achter milanjansen wat ERS sparen, de harde band die hij had en de inmiddels 15 ronden medium waren toch wel redelijk gewaagd aan elkaar.

In ronde 16 komen we F-enomeno tegen die was gespind en een SC veroorzaakte, ik weet niet precies wat je daar doet F-enomeno, misschien niet bewust, maar je deelt daar een ferme tik uit aan milanjansen.
Vervolgens rijden we volgens mij allemaal nog binnen de Delta op het rechte stuk, en ik check even de tijd van de rijder achter mijn, en jullie staan gewoon bijna stil op drie kwart van de back straight, en kom in botsing met F-enomeno 5 sec tijdstraf en nog een kapotte vleugel ook.
Ben benieuwd wat daar gebeurde, strategie wissel, buiten je delta?

Door de pitstop kom ik toch nog voor F-enomeno terecht maar blijft ik op dezelfde plek zitten, dat is wel lekker! Dat houdt netto iig punten in als ik maar zo blijf rijden.
De herstart van de SC blijft toch wel een uitdaging elke keer, gelukkig deze keer niets aan de hand, dus op naar meer, ik zag milanjansen wat fouten maken en op het juiste moment aanvallen was voldoende in ronde 21 zat ik op plek 6.

In ronde 25 zat Miezels in de pits voor verse gele banden, ik pakte nog een plekje maar wist ook wel dat hij uiteindelijk op de versere band een enorm voordeel zou hebben richting het einde van de race, wellicht was het nog mogelijk om stofzuiger45 ergens te kunnen verschalken, ik was inmiddels weg gereden van milanjansen en buiten de tijd van mijn tijstraf, dus redelijk zeker van een mooie plek.
Zoals verwacht pakte de nieuwe van van Miezels goed uit, en moest ik hem voor de laatste chicane laten gaan, ik had hem kunnen laten staan, ik had kunnen verdedigen, maar dan hadden we beide in rond 35 wellicht zonder punten gezeten.
Laatste hairpin pak ik nog even schade mee, zonde en onnodig, maar dacht dat er misschien nog wat te halen was.

Uiteindelijk P6 ! Lekker resultaat voor een enorm slechte race, super contstant gereden, maar had echt beter gekund, heel langzaam komen we er wel.

Stream van de race:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rb88
Sinds afgelopen weekend zijn wij ook gestart met een reserve league. Dit omdat we niemand aan de kant willen laten staan. Mochten mensen nou denken he! dat is leuk een groep met allemaal nederlands sprekende mensen ik wil graag een keer mee doen. Schroom dan niet we hebben plek genoeg en van ieder niveau hebben we wel coureurs. Meld je dan aan door hier een berichtje te plaatsen in het topic! Hoe meer zielen hoe meer vreugd! Vragen? neem contact op met mij @GrandPuba of @David_Racing

Uitslag reserve race Canada 1/3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RuiUzHiYAxpPwCtPBCjcA9HPc2A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v1Sab2XtoxW7d6DxtE0l6Ieh.jpg?f=user_large

Stand kampioenschap reserve league

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWLdN7uvg26YdNHzXHGKboFo7GE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HuKFmavpOmi8tHjrqkxtK8dI.jpg?f=fotoalbum_large

Uitslag main league Canada 4/6

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l64jQzWwravQYSOWzKthpMwwTHY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vkaWZ96PhTobnmYFeoTlyroc.jpg?f=user_large

Stand kampioenschap main league

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SN3nsotelwapn7jIjAoGqR7pcKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H4HfNka7tlZcxD95nE1t0tuI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Milanjansen2010
Zo het trainen zit er op vandaag de race van Rusland.
Ik dacht kan leuk worden hier veel straffen, dus goed en clean rijden is het beste.
Nou de Qf regen.
Ik denk ja kan een voordeel zijn maar ook een nadeel. Dus focus.
Ik ging op een setje w naar buiten om een tijd neer te zetten. 6de tijd. Toen werd er gemeld ga naar I. Dus ik daarop naar buiten inmiddels afgezakt naar p8. Ik weer naar binnen voor nieuwe I maar maak een fout door te weinig brandstof mee te nemen en kan daardoor niet echt aanzetten p8 dus de plek waar ik moet starten.
Nou dan de maffe race voor mijn zelf.
Na een goede start met een gevecht met @Danny-v6 en later @GrandPuba (weer) verlies ik pace op de deze boys. Ik denk kom op rustig blijven en geen straf krijgen. Daarna langzaam in mijn ritme komend kom ik dichter bij @GrandPuba. Maar ik maak een fout in r5 tegen het muurtje (te vroeg ingestuurd). Ik na binnen nieuwe vleugel en mediums. Terug gevallen naar p12 en niemands land rijdend. Ik denk word een eenzame race. Maar heel langzaam rij ik na @GrandPuba toe (weer). Na wat pitstops kom ik op p10 terecht. En dan gaat het pas beginnen voor mij. Sc in ronde 20 ik snel na binnen voor sofs. En door straffen kom ik op p9 terecht. 3 ronden voor het einde word het veld weer los gelaten. Ik achter @Danny-v6 ik ben sneller en ga hem netjes voorbij doordat hij ook in aanraking komt met een ander dus hup na p7. Maar voor mij gebeuren er dingen die voor mij goed zijn, ik zie vleugels kapot gaan en mensen moeten naar binnen. Dus kom achter een Ferrari op p4 terecht. Mijn zoon (milan) zegt je moet 3 sec weg rijden van @Danny-v6 want je hebt 3sec straf. Ik gas er op en probeer de Ferrari bij tehouden, misschien heeft hij ook wel straffen. En ja hoor over de finisch als p4 maar door straffen na p3. Zo blij en mooi resultaat. Op na Abu over 2 weken. 🏆💪👍🎉🌞

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

WAT EEN RACE!
Wow, ben nog steeds onder de indruk van de spanning, de adrenaline en tijdens deze hele race....

even terug naar het begin: Rusland, niet mijn favoriete track, maar na een weekje oefenen merkte ik wel dat ik er toch wel van begon te genieten.... best een lastig circuit waar je al snel een corner-cut voor je kiezen krijgt.. maar ook een track als je lekker in je flow komt voor het podium kunt gaan...

Ik mag de eer hebben de reserve-league te hosten op de dag van de race! en we begonnen met 8 deelnemers! heel netjes voor de reserve league die waarvoor dit pas de 2e wedstrijd werd.
Ik wist ook dat er een paar enorm snelle rijders tussen zitten zoals @iutfku en slappedas. maar als ik de tijden van de anderen op het timetrial bord zag voor de wedstrijd zou het een pittige strijd worden, maar het podium was wel mijn doel.

De qualificatie was bewolkt, in Rusland kun je 3 laps doen als je redelijk snel naar buiten gaat en 3x naar binnen om ff te tanken en/of banden wisselen, dus hop meteen naar buiten, de 1e ronde was goed, maar Slappedas zette de 1e tijd naar, ik de 2e met ongeveer 0.5 erachter en @iutfku weer achter mij. Even naar binnen, banden niet wisselen, waren pas 5% versleten, en even minder benzine erin,.. weer naar buiten, en ja! 1e plek, vlak voor Slappedas. Nog even naar binnen en wachten wat de rest deed, ik stond nog steeds eerste toen ik met een verse set banden en tank vrij leeg nog 1 laatste ronde ging knallen, ik verbeterde mijn tijd nog met 0.1 en stond op pole! met Slappedas op 2 en @iutfku op3.

de race: 7 rijders achter mij, de zenuwen lopen op, de start... geen hele slechte start, maar ook niet mijn beste.. lang recht stuk met de rest op mijn hielen, de 1e bocht is meteen een gevecht, ik ga het gevecht niet te hard aan, wil niet meteen de race verliezen in de 1e bocht met schade en @iutfku schiet van plek 3 naar 1, ik op 2 en Slappedas op 3. Wat rijden we ongelooflijk kort op elkaar, de 1e paar ronden zit er nog geen 0.5 seconden tussen ons 3, de spanning is te snijden (zeker even kijken naar de opname), maar @iutfku rijdt voor me, maar ik zie dat hij toch veel zwabbert en zich soms verremt. gewoon de druk erop houden en wachten op een foutje. in ronde 3 is het dan zover, met drs kom ik naast hem en hij remt de laat en schiet door, ik zit op plek 1, met @iutfku en slappedas vlak achter mij. Slappedas spint even later en zakt wat terug, maar wat is het close. @iutfku schiet 1 ronde eerder de pits in om een undercut te doen en dit lukt bijna, ongelooflijk maar als ik op verse gele banden de pits uit komt, zit hij bij de 1e bocht nog geen meter achter me, close close close... en op deze manier rijden we eigenlijk door naar de finish, waarbij Slappedas na zijn spin de snelste ronde neerzet en wij zien dat hij steeds ietsje dichterbij komt. ondertussen zit ik op 6 seconde penalty en @iutfku op 3. en hij rijdt de hele tijd op 1.5 seconde achter mij, zo ga ik het niet redden. Ik probeer sneller te gaan, vooral in de hoop dat hij ook naar 6 seconde penalty gaat door fouten, maar dit gebeurt niet.
en uiteindelijk kom ik als 1e over de finish, maar door mijn penalty wordt ik 2e op 0.9 seconden en slappedas 3e op 3 seconden.

Wat een wedstrijd, met veel strijd maar ook veel respect.
En iedereen in de reserve league complimenten, want zowel tijdens de qualificatie als race ging iedereen netjes voor elkaar opzij waar nodig en hebben we geen SC of VC gehad! complimenten aan iedereen voor de clean race met felle battles!

mocht je de race ff terug willen zien:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iutfku
De tweede league race voor de reserves bracht ons naar Rusland. Een baan waar ik persoonlijk niet veel mee heb en waar tijdstraffen als warme broodjes over de toonbank gaan. Mijn doel voor deze race was een top 3 en hopelijk met weinig tot geen penalty’s zou er iets meer in zitten.

Kwalificatie
Waar ik in Time Trial goede tijden kon neerzetten lukte het mij in de kwali niet. Ik maakte veel foutjes, stuurde te laat in.. of te vroeg wat mij veel tijd kostte. Uiteindelijk mocht ik met P3 tevreden zijn.

Race
Ik had een geweldige start. Kon mooi in de slipstream van de nummer 1 naar voren rijden en we gingen naast elkaar bocht 1 in. We gaven elkaar beide genoeg ruimte en buitenom reed ik naar P1. Dat was een goed begin!. Daarna zat de druk er goed op van Mark(@HenkS ) en Slappedas en reden we vlak achter elkaar de eerste rondes. Tijdens oefensessies merkte ik al dat mijn pace op de rode band niet goed was en ook in deze race liep het niet lekker. Ik maakte foutjes en gleed alle kanten op. Mark kan dan ook snel een aanval plaatsen en waar ik deze eerst nog kan afhouden maakte ik een fout in ronde 3 waardoor hij mij voorbij is gegaan. Oke, nu proberen om ook maar een enige vorm van ritme te vinden en solide verder rijden. Dit werd makkelijker gemaakt, omdat Slappedas achter mij spinde en er geen druk meer van achter was. Mark en ik reden samen weg van de rest en het gat tussen ons schommelde tussen de 2 en 3 seconden. Ik had al vrij snel een tijdstraf te pakken van 3 seconden. Hier baalde ik enorm van want als ik hoger dan P3 wilde eindigen mocht ik geen fouten meer maken. Mijn, nog steeds, slechte pace op de rode band zorgde ervoor dat ik vroeg naar binnen ging voor gele banden. Ronde 8 gaf ik het seintje aan mijn team en kwam ik binnen. Op de gele band was ik constant en vrij snel. Mark ging een ronde later naar binnen en het werd erg close op het rechte stuk maar hij bleef mij net voor. Daarna reden we weer constant van elkaar onze rondjes terwijl we Slappedas weer dichterbij zagen komen. Hij was teruggekomen tot P3 en kwam snel dichterbij! Op zo’n driekwart van de race kreeg ik van onze geliefde Jeff te horen dat zowel Mark als Slappedas een tijdstraf hadden van 6s. Als ik geen fouten meer zou maken zou ik deze race nog winnen ook! De rondes telde af en het gat tussen Mark en mij bleef tussen de 1-2 seconden terwijl Slappedas tot binnen een seconde van mij naderde. Laatste ronde! Voorzichtig rijden, maar toch binnen 3s van Mark blijven was erg spannend. Nog een paar bochten te gaan en Mark ging als eerste over de finish. Één… Twee… YES!! Ik zat binnen de 3 seconden en heb de race gewonnen.

Van te voren absoluut niet verwacht. Ik was hier zeker niet de snelste. Wat was dit spannend en leuk! Complimenten naar iedereen trouwens. In de kwali ging iedereen goed aan de kant. Ook de achterblijvers in de race en 0 SC of VSC. Super netjes gereden iedereen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guillotine_92
  • Laatst online: 07-11-2021
Hoi allemaal,

We zullen de kwalificatie maar kort houden..
Regen, muur, 17de. Balen maar punten zijn nog mogelijk dacht ik.

De Race,

Lap 1-3
De start was redelijk goed. Ik pakte een plaats en vervolgens ging ik langs Kenhead rijden, maar moest van mijn gas voor coureurs voor mij. Ik werd klemgereden doordat Kenhead iets naar rechts ging en aan de andere kant kwam Kishdaily langsgereden. Helaas, vleugschade en strategie omgegooid. Desondanks klom ik in mijn eerste ronde op naar plaats 10, voordat ik de pits in ging.  De achterstand was snel ingehaald door een SC in ronde 3.

Lap 4-6
Toen begon de inhaal race, aan het einde van ronde 6 opgeklommen naar P7 mede door ongevallen. Terwijl ik naar Grandpuba reed met de gedachte dat ik nog een stop moest maken. De banden waren nog goed en als ik netjes met ze om ging kon ik ipv medium naar hard naar nog een keer medium gaan. De harde band vind ik niks dus dat was mijn plan. Ik had al aan het bandenreglement voldaan dus geen probleem.

Lap 7-11
Inmiddels Grandpuba benadert die op oude soft doorreed. Hij gaf met een mooi signaal aan dat ik langs mocht  Thanks! En we konden zo zonder probleem onze eigen weg in.
Daarna maakte ik een domme fout door in de chichange tegen de muur te raken. Hierdoor schade aan de voorvleugel maar ik kan mijn weg vervolgen. Vlak erna zie ik Grandpuba op dezelfde plek crashen met als gevolg vsc. Hopelijk was je niet geschrokken door het incident😅

Lap 13-16
Ik zag virtuele raceleiders r2 en david voorbij mij gaan en wegrijden. Ik wilde een beetjr aan hun haken, om zo een goede pace te rijden. Op oudere banden ging dit natuurlijk moeizaam waardoor ik fouten ging maken en penalty's kreeg voor afsnijden. Zonde!
Ik merkte in de laatste stint voor mijn pitstop dat nr 4 jakechelsea langzaam dichterbij aan het komen was dus in ronde 16 dacht ik maar eens er vers rubber eronder te laten zetten. Hierdoor naar P7 teruggevallen.

Lap 16-
Ik zie aan het einde van het (op een na langste) rechte stuk stofzuiger zich verremmen in de chicgane waardoor ik aansluiting had. Maar door een instuurfout in de op een na laatste bocht spin in en hou de auto maar net uit de muur. 2 ronden later kwam ik danny tegen. In een fair en goed duel voorbij gegaan.

Lap 23-27
SC! Onee... ik met in mijn achterhoofd dat ik veel tijd penaltys heb... ik lag in de top 5 maar ik was bang dat wanneer ik over de streep kwam misschien wel buiten de punten kon eindigen. De SC  ging einde ronde 24 naar binnen. En meteen een groot gevecht tussen de nr's 3 -6. Ik zat een beetje vast achter jakechelsrea en achter me ferrari en stofzuiger die met verse banden vol onder druk zette!
Na vol druk van stofzuigsr verremde ik me bij de chicane en passeerde stofzuiger mij  De bochten daarna zag ik een crash tussen jakechelsea en stofzuigsr waar ik maar net langs af kon rijden! Wow veel gebeurde er in die ronde. Ferrari had schade en ging gelijk de pits in en daardoor was de druk achter mij verdwenen. Ik kon goed een gat creeeren tussen milanjansen en mij waardoor een p3 als finish gelukt was. Helaas door de tijdstraffen en omdat het veld nog dichtbij elkaar zat werd ik hard gestraft en zakte af naar P8

Positief: Eerste punten, veel inhaalactief en fair geraced! Dit wil ik meenemen. En vooral de tijdstraffen laag houden. Want een podium had er zeker ingezeten.

Tot Abu Dhabi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrandPuba
Race 5 Sochi Autodrome

Wederom een enorm drukke week achter de rug voor de back to back weekenden met races.

Sochi vind ik zelf een leuk circuit met een erom technische laatste sector, midden sector iets wat saai / repetitief en het enorm lange rechte stuk naar bocht één.

De Qualificatie was in de regen, regen blijf ik erg lastig vinden dus hopen dat je er wat van kunt maken.
Eerste banker lap op Full wets, ik netjes aan de kant voor mensen in een hotlap, "this and next lap invalidated" dus maar weer naar binnen.
Het werd snel iets minder qua regen op intermediates kort op een derde plaats blijven staan met een 1:53:018.... dan kon niet zo blijven, dat wist ik ook wel.
Wel blij dat ik toch nog even in natte omstandigheden heb geoefend op deze baan.

De derde run liep niet goed, maar ok genoeg om 2.5 seconde te verbeteren, naar een 1:50:521 goed voor een 10e start plaats, in de hoop een beetje uit de start ellende te kunnen blijven.

Strategie was ivm natte qualification vrij, dus soft ( ik wist dat ik de soft band na ronde tien niet lekker meer vond qua grip ), dus dan naar medium om uit te rijden.
Door iets minder rondes op soft te rijden zou ik wellicht nog ergens een undercut kunnen doen als ik geen schade op zou lopen.
De start was wederom interessant, in de voorhoede was er wat malaise en het had zomaar voor sommige einde race kunnen zijn, mensen hebben hier denk ik ook terechte penalties voor gehad.
Mooi is zijn wel de battles met milanjansen, we komen elkaar elke race tegen en dat levert wel mooi materiaal op, we respecteren elkaar goed op de baan en dat is wel prettig.

Vrij snel is er een SC en je bent weer uit je opbouwende fase, pakt plaatsen van mensen die de pits in moeten, of een slimme actie willen doen om naar een harde band te gaan om de race uit te rijden.
De SC herstart zijn er volgens mij ook mensen die nog wat koude banden hebben en dus gespinned zijn bij de finish.

Opzich lekker en pak toch weer wat plekken tot plaats zeven.
Wederom die verdomde VSC.

Milanjansen rijdt op plek 6, en kon ik kan hem na het einde van de VSC redelijk snel pakken, met een hoop overspeed, dus proberen het ga dicht te rijden naar Danny of iig in die zelfde pace mee blijven rijden.
Dat ging best wel aardig tot nu toe, ik rij uiteindelijk nog weg bij Milanjansen, hij had voor zover ik kon bedenken van hoge slijtage op de band en ging naar binnen.

Guilotine_92 had volgens mij een goede medium band eronder zitten, weet niet hoe out die precies waren, maar vers genoeg om mij in ronde 11 alsnog op de back-straight te pakken, vechten heeft geen zin, dus ik weave naar hem dat hij er voorbij kan.
We rijden niet dezelfde strategie verdedigden is niet lucratief op dit moment.
Dus netjes voorbij en in sector drie, tik ik mijzelf 360 graden om en veroorzaak een vsc, gelukkig dicht bij de pits ;-) dus qua tijd verlies nog binnen de perken.

De medium stint die ik rij kom ik milanjansen weer tegen, en rij ik op plek 10 ergens in ronde 16, iemand gaat naar de pits voor mij, en Guilotine_92 draait nog eens pirouette bij de laatste bocht.
Dat bied kansen als hij ook een keer naar mij zou wuiven ;-), maar hij kon ingelopen worden, dat zat er op dat moment wel in, maar die bleek lekker een pace te rijden en pakte voor zover ik kon zien nog een plekje op Danny.

Mijn engineer Jef had waarschijnlijk iets te diep in het glaasje gekeken vorige dag, want die had nog ergens een soft strategie bedacht, maar dat gaat niet door... de slijtage is hier zo laag dat dit pure onzin is mits er geen SC/VSC omstandigheden zijn.
Hoppa in ronde 20 een SC en dan maak ik een domme fout, ik rij over het algemeen dicht tegen de delta aan, maar deze keer kreeg ik het niet meer goed en had een drive through aan mijn broek, lekker dom!
Aangezien we dicht in de buurt van de pits zijn, en er nog zeven rondes te gaan zijn, hup nog een keertje op soft, deze keer was het wel slim Jef! en nog eens geen plek verloren ook, sterker nog, huidige positie is plek 8.

Maar we zijn er nog niet, je kunt een drive through niet inlossen tijdens een SC, en om het erger te maken, let ik tijdens het checken of Kazim een penalty heeft onder de SC niet goed op, wederom suf en heb ik schade, hij gelukkig niet maar komen we uit de pits op plek 11.

Ik zien wat mensen voor mij rijden waar ik mogelijkheden zie om nog e.a. goed te maken, ergens schiet er een alfa met KenheadV van links naar rechts als ghosted auto, en dat is even verwarrend, ondanks dat je weet dat het een ghost is, schrik je er toch nog van .

Op het rechte stuk pak ik nog even Riznind voor plek negen, er is weer ergens geel, mensen crashen en rijden tegel elkaar op, en we rijden op plek 7, dat gaat weer lekker!

Ronde 26, ik rij richting jakechelsea, en weet die te pakken op de back-straight, we hebben ergens iets contact, maar niet rampzalig.... plek 6!

Fuck! de drive-trough nog pakken anders ben ik disqualified.... ik weet tijdens de race op plek 9 te eindigen, maar eigenlijk is het wel een gelopen race sinds de vorige SC en laat in de race nog een drive-trough.

Door penalties en straffen ben ik nog geëindigd op plek 8, maar wederom een hoop spektakel zo, dat maakt het racen wel enerverend... gelukkig weet ik dat ik door eigen fouten het voor mijzelf een beetje heb verziekt!

Milanjansen eindigt op de 3e plaats! En dat maakt mij toch wel weer happy op de een of andere manier, een fijn resultaat.

Het verhaal is wat verlaat omdat we gisteren behoorlijk wat hebben moeten overpeinzen mbt de penalties, beelden terug kijken, ruggespraak hebben met elkaar, daders en slachtoffers aanhoren, dat maakte het voor mij gisteren wel dat ik geen zin meer had om iets neer te pennen.

Laten we hopen dat volgend seizoen op F1 2020 e.a. beter en anders wordt, de incidenten die wij nu hebben gehad met vijf races, hebben we vorig jaar in 15 races niet gehad. Maar we komen er allemaal wel, veel nieuwe aanmeldingen en we komen wel tot zelfs een tweede league waar genoeg gestreden kan en zal worden.

Nog even de video van de race, die mag uiteraard niet worden vergeten, soms zeggen beelden een hoop meer.

Tot Abu-Dhabi!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Zo even een heel andere update.. maar aangezien er genoeg animo was van de mede-tweaker-racers, een update over het Formule 1 experience center in utrecht

Allereerst ziet het er gewoon super strak en verzorgt uit! Mooie spullen, goed opgezet en netjes verzorgd:
[Video: https://www.dropbox.com/s/ye4u61xa4ist9qp/VID_20200617_170707.mp4?dl=0]

Zoals jullie zien in de video, zijn er 3 aparte 'grids' waar een geraced kan worden. Toen ik was waren er 2 grids open (een grid = 1 race met maximaal 20 rijders)
Een 1e race kost 22euro voor een uur, daarna kun je steeds met een uur verlengen en kost het 10 euro per uur.

wat krijg je voor dit uur:
een video met instructies, heel basic maar genoeg (hoe verstel ik het stuur, pedalen, headset), maar ook basis zaken als DRS, racelijn en dat je je settings voor de race kunt aanpassen.
Wat ik zelf heel gaaf vond om eens in een echte goede race-stoel te zitten en met fanatec spul te racen (zelf race ik pas een paar maanden en ik doe dit met een G29 waar ik overigens wel tevreden over ben). maar het verschil was echt enorm, wat een super gaaf mooi spul. vooral het stuur was ik van onder de indruk (maar goed, het kost dan ook wat).
De race kon je zien op een scherm vlak voor je neus, het scherm was van een mooi formaat (aantal inch geen idee) maar het was super scherp.

maar nu het racen/de experience, zou ik het nog eens doen?
- nou eigenlijk niet, waarom: het center is zo opgezet dat het voor iedereen toegankelijk is, dus de basis settings staan op amateur. je krijgt echt een paar minuten om dit te wijzigen, dus ik snel de settings van de GOT-league ingesteld, op damage na want die kun je niet aan zetten. Ik snap dit ook wel want als je 22 euro betaald en je rijdt na bocht 1 je band eraf, daar wordt niemand vrolijk van. dus damage staat uit, maar omdat het voor iedereen te doen moet zijn, staat corner cutting ook zo laag mogelijk, geen vlaggen, geen sc, geen schade en ze zetten de AI standaard op 10% (ja jullie lezen het goed).
en als je vervolgens gaat racen krijg je 5 practice laps (snap ik wel voor diegene die het zelden doen), maar dan maar 1 Qualify lap (flying lap) en vervolgens een race van 25%. dus als je even goed rekent dan ben je daadwerkelijk inclusief de uitleg, 40 minuten aan het racen van het uur.

Maar wat vooral vervelend is: wij waren met 7 mensen aan het racen, dus 15 AI (op 10%). van die 7 mensen konden er 3 niet racen (botsen) en met een AI op 10% is het een drama, we reden Duitsland als track, en de laatste 5 bochten kun je dus bijna niemand inhalen en rij je in een treintje
Kort om: vrij amateuristich, maar daar kunnen ze bij het center ook niks aan doen, omdat er kinderen van 10 instappen tot pro's.

de 2e race (ik was met een vriend), waren alleen wij met zijn 2-en en kwamen ze vragen of we andere settings wilden. we mochten eigenlijk alles kiezen omdat er niemand was. Eigenlijk was om 1600-1700 uur Rusland als track op het menu, maar diegene met wie ik was kende die baan niet, dus we kozen voor Spa, en verder voor een AI op 90% en geen practice, maar flyiing qualify en een race van 50%
En dit was wel heel gaaf, meteen competitie en strijd. Enige nadeel is dat je daar niet echt je auto settings kunt aanpassen (kan wel maar doet men eigenlijk niet), en toen kwam ik er al snel achter dat tegen een Ai op 90% met een niet aangepaste auto, je op SPA op het rechte stuk met DRS je voorligger zelfs wegrijdt :)

Dus samengevat:
- ik zou niet inschrijven voor een open inschrijving, maar je blijkt ook wel een grid te kunnen afhuren (hebben ze nog niet echt prijzen voor maar is wel bespreekbaar) en dan huur je dus 20-22 seats af, eventueel met een drankje erbij en mag je alles zo instellen zoals je zelf wilt, en ook 3 uur lang racen, dus dan zijn de opties vrij.
Wat ik wel gaaf vond: er is ook een race-master, die praat continue door je koptelefoon (nee niet je engineer, al is die er ook) maar iemand van het center. hij is een soort commentator, geeft door wie 1e is, de top 3, maar heeft ook een tabblet waarmee hij dingen kan aanpassen, vlaggen,SC, etc.. dus dan ligt de controle niet bij het spel maar bij hem (ze racen via de PC waarbij je dus veel meer kan instellen). zie ook onderstaande foto van zijn tabblet.

kort om: met de GOT-league lijkt het mij leuk om daar eens 3 uur lang een officiele race te doen.
Alleen zou ik niet meer gaan, ondanks dat het echt mooi is en je met goed spul rijdt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4Zpp42xUw0em7zAxnF1iuWvKO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P7Przcmf6zc9BLRGG5D2HiKT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EsqiPpKl5ysPEzYhdpEES0vO8XQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/am9REinOxPu00CAVN3JO0u1v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8isJ61GCAhDDQ0xTX8cUrCUIqVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zIqgyEj0eOus8NmPf14vIN7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJj9YUDM96SCuheEIIlAzfZnkxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P7e0T0YsWaW4iBu6fHzCFWWT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdNk8fbttxoZ09_xtzi2AemXnlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OESRNFTjvbECuLeai0I5nUnV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Leuk verslag!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GrandPuba
Nou daar is die dan, de laatste race van het korte seizoen.

Ronde 6 in Abu-Dhabi Grand Prix - YAS Marina Circuit

Gelukkig vind iedereen het een enorm leuke baan dat maakt het al echt een stuk leuker om te rijden ;-)

Beetje ongelukkidge qualificatie, ik klapte eraf in de links rechts doordraaier in S1, ik kmam gewoon niet lekker uit en stond in de railing.

Wat een hoop SC's, je zou denken dat we er genoeg ruimte is overal maar we hebben het maximale eruit kunnen slepen! We hebben zoveel SC's dat een straf inlossen richting het einde van de race niet eens meer ging.... weet niet of de poging tot nu heel slim was, of dat ik gewoon door had moeten harken op de 4e plek achter R2....

Oeps wake up! nee ik had koude mediums van de herstart van de SC en deed een Vetteltje op de start finish straight.

Leukse stuk was denk ik met Kazim, tijdje met elkaar kunnen meerijden en wat leuke battles, eerst nog even wat rondes afstand gehouden, het hoeft niet direct.
En uiteindelijk denk ik dat de degradatie van onze banden voor beide net teveel was.

Wederom een zelfde fout als vorige race, ik kreeg de delta niet snel genoeg naar beneden onder de SC en een drive through aan mijn broek ergens in het laatste stuk van de race, maar door de hoeveelheid SC's niet kunnen inlossen... want had verder geen straffen of niets.

Op naar F1 2020! Het hoofdstuk F1 2019 qua league racing kan officieel dicht!

Gefelicieerd @David_Racing met het winnen van dit korte seizoen!

Dank iedereen voor het leuke seizoen en jullie deelname! We zijn echt een leuke groep racers geworden! Discord is echt een positieve toevoeging!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Nou daar was ie dan.. de laatste race ook voor de reserves in deze leuke league..
maar ook een race om snel te vergeten.. althans voor mij dan....

ik had er best vertrouwen in, paar dagen goed kunnen oefenen en ik reed best lekkere ronde tijden, maar volgens mij was ik er met mij nhoofd niet bij...

kwalificatie: 1e ronde ging goed, best een aardige eerste ronde, 1.36.1 ik weet dat ik in de 1.35 kan en moest rijden maar eigenlijk maakte ik mij daar niet zo druk om, ik kon nog 2 volle rondes doen, dus ik was er klaar voor... alleen de 2e ronde ging mis in de outlap, vlak voor de finish teveel gas in de laatste bocht en meteen slipte ik weg.. exit ... dus nog 1 kans... en die ging in de 5e bocht helemaal mis.. ow ow... dus uiteindelijk bleef mijn 1e ronde staan en starte ik als 4e..

de race ging nog slechter dan de qualificatie. ik starte als 4e maar mijn start was slecht, naar de 5e plek, banden waren nog te koud volgens mij, en in de 5e bocht stond ik al achterste voren met een beschadigde vleugel.. gelukkig 10 seconden later een SC, dus mijn pits en verloren tijd waren niet zo erg, ik sloot aan bij de SC en toen het gas erop ging.. hop na 30 seconden weer de fout in, ik zat totaal niet in mijn flow, concentratie kwijt, gelukkig niks geraakt en door... wel veel achterstand, en door mijn slechte flow en ook de onrust van een paar SC kwam ik er niet in.. teveel aan het pushen en uiteindelijk knalde ik er al veel te snel af, fouten die ik normaal nooit maak en te hard een muurtje aangetikt en weg race, DNF. een race vol frustraties, volledig mijn eigen schuld, koppie er niet bij ofzo. waar ik het normaal moet hebben van steady, foutloos, nu fout op fout. behoorlijk geirriteerd :(
uiteindelijk liep de reserve race op een drame uit, van de 6 starters vielen er 4 uit. slappedas reed op 1 en @iutfku op 2. en toen gebeurde iets ongelooflijks: de SC crashte in een bocht .. ja je leest het goed, en hierdoor stopte het spel ermee, dus ook voor Slappedas en IUtfku einde race. balen zo'n fout in het spel. de uitslag voor hen telt nog wel, goed geraced mannen! en op naar F1 2020 met zijn allen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iutfku
De laatste van race van F1 2019 was in Abu Dhabi. Stiekem vind ik het een leuk circuit (volgens mij ben ik ook de enige met deze mening). Na de afgelopen twee weken veel oefenen met een focus op een goede race set up was ik er klaar voor. In de middag nog even paar rondes oefenen om weer in een flow te komen. Aanremmen voor een bocht en *KNAK*.. het veertje in mijn pedaal breekt af en kan niet meer remmen. Dat meen je niet. Snel naar de Mediamarkt en met een top service geholpen! Nieuwe pedalen gekregen en weer naar huis. Pedalen even inrijden en vanavond lekker racen met het idee dat wanneer ik op het podium zou staan dat ik vrij zeker zou zijn van het kampioenschap bij de Reserves.

Kwalificatie
In Time Trial heeft Slappedas zo’n enorm snelle tijd gereden dat ik niet eens meer hoopte op pole. Met P2 zou ik tevreden zijn en wellicht met mijn goede race setup was er meer uit te halen. Eerste ronde was een typische banker lap. Gewoon ervoor zorgen dat er een tijd staat zonder te pushen. P4 was het resultaat. Naar binnen en weer gaan voor ronde 2.
Deze ronde begon heerlijk en ik zat 0.5 seconden onder mijn tijd na sector 1. Op het lange rechte stuk na sector 1, kijk ik altijd naar het 100 meter rembord. Dit is de tweede bord op het rechte stuk. Echter, was het tweede bord nu het 50 meter bordje en miste ik totaal mijn rempunt. Dat was einde ronde 2.
Ronde 3 en tevens mijn laatste kans om hoger dan P4 te eindigen. Na een degelijke eerste sector zat ik 0.3 seconden onder mijn tijd. De volgende 2 sectoren kon ik dit uitbreiden naar 0.6 seconden en startte ik als nummer 2, achter Slappedas en voor Nowoutzki en Mark(@HenkS ).

Race
Mijn start was oke, Nowoutzki achter mij was iets sneller weg maar ik kon hem voorblijven en achter Slappedas aansluiten. Ik kon hem de eerste ronde goed volgen.. tot de eerste SC van de dag een feit was. Na twee rondes achter de SC begonnen we weer en maakte ik een stomme fout door een bocht iets te krap te nemen, bam! Meteen een tijdstraf van 10 seconden aan mijn broek door een domme fout achter de SC. Hier baalde ik enorm van en had ik even moeite om mijn focus te vinden, maar al snel kwam de volgende SC. Dit keer lag Mark eruit, de nummer 2 in het kampioenschap. Nu enkel de race uitrijden en ik zou kampioen zijn. Dit gaf mij weer voldoende focus. Na onder de SC te pitten naar mediums en Nowoutzki op softs was het even pushen om hem achter mij te houden. Dit lukte goed en na zo’n zes rondes werden zijn banden minder en liep ik op hem uit met zo’n 3 seconden achter Slappedas. Tot ineens Nowoutzki crashte en voor de derde keer de SC naar buiten is gegaan. Enkel Slappedas en ik zijn overgebleven. Blijkbaar is drie keer naar buiten gaan zelfs voro de SC te veel en verloor hij zijn focus en crashte de SC. Ja, je leest het goed.. de SC is gecrashed. Slappedas en ik rijden er voorbij.. stappen beide op onze rem, omdat we worden gewaarschuwd dat we de SC inhalen. Snel in onze achteruit en achter de SC plaatsnemen en krijgen we beide een DSQ aan onze broek, omdat we achteruit hebben gereden. Kan er nog steeds niet bij met mijn hoofd haha. Hoe kan de SC nou crashen!? Race over.

Uiteindelijk de stand aangehouden met 1 Slappedas, ik op 2 en de rest DNF. Dit betekent dat ik kampioen ben van de Reserve League. Niceeee! Op naar F1 2020 met hopelijk een betere SC!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:47
Ik zag je omgaan @GrandPuba het blijft lastig om die medium's direct weer goed aan het werk te zetten. Ons duelletje was inderdaad wel even leuk. Clean geracet en toch efficient ingehaald.

Mijn verhaal:

Tactiek en setup:
Conservatieve setup met weinig bandenslijtage. Wel een wat lagere pace hierdoor. Éénstopper proberen. Beginnen op de rode softband. Na 10-13 rondjes naar de gele medium.

Kwalificatie:
Eerst een disconnect. Gelukkig al snel reinvites van @Rb88 en Stofzuiger (Bedankt!).
Na mijn reconnect bleek mijn stuur te buggen en ik 540 graden stuuruitslag nodig had voor full lock. Stuur moeten disconnecten. Playstation viel volledig uit. Snel opnieuw opgestart. Even moeten wachten op een reinvite. Gelukkig met nog 8 seconden op de klok mijn enige kwalificatie rondje kunnen starten:
Resultaat: 1.36.7 (Erg slordig rondje en geen beste tijd maar toch goed voor een zevende startpositie. - het kon slechter met maar één rondje.

Race
- Een goede start en na bocht één lag ik zesde. Achter mij is er iemand gecrashed. Eerste safetycar.
- In ronde 3 of 4 de herstart. Voor het rechte stuk lijkt het of iedereen vol op het gas gaat maar er wordt toch ineens vol geremd. Resultaat: Kapotte voorvleugels van Stepic88 en mij. Helaas. - Pitstop - terug naar achteren.
Vervolgens kort geracet en weer twee safetycars. Een hoop mensen zijn hierbij naar binnen gegaan. Ik heb bewust twee safetycars (SC2 en SC3) niet gepit omdat ik nog wel een safetycar verwachtte. Na de herstart van SC3 waren mijn banden ongeveer 25% (Geel - medium) en behoorlijk koud. Ik werd direct gepasseerd door @Ferrari_NL en Stofzuiger die op versere rode banden voorbij stoven.

Het was mijn bedoeling om er een lange stint van te maken. Mijn banden liepen tegen de 45% slijtage aan en de auto begon merkbaar slecht te worden. Ik zag dat @GrandPuba me naderde en zijn moment uitzocht om me te passeren. Na een tijdje kwam hij dichtbij genoeg en lukte het hem zonder veel moeite om me te passeren. Niks aan de hand - een beetje tijdverlies hier wordt later wel weer goedgemaakt door de lange stint.

Inmiddels lijkt iedereen weer te pitten en reed ik nog een stuk verder. Op oude mediums reed ik een paar ronden op de eerste of tweede plaats rond. Kom maar op met die nieuwe safetycar. Die kwam dus nog even niet. Inmiddels meldt de gepitte David zich weer achter me en gaat me makkelijk voorbij (is ook niet mijn battle, dus die laat ik ook makkelijk passeren)

Mijn banden lopen over de 60% en ik zie @Milanjansen2010 en @YRH op de kaart steeds dichterbij komen. ArjanJansen lijkt ergens een foutje te hebben gemaakt want hij valt terug. Dan is binnen enkele ronden Yoram aan de beurt maar voor hij een poging kan doen komt eindelijk die Safetycar in ronde 22. Ik duik direct naar binnen voor verse softs en zak terug naar plek 4.

Achter de safetycar vormt de hele stoet. Achter mij rijden Ferrari en Stofzuiger. Twee snelle rijders die me al eerder voorbij vlogen. Zij hebben echter wel oudere banden omdat dus misschien gaat het lukken om ze achter me te houden. Na de herstart heb ik heel even een rondje nodig om weer een beetje ritme te pakken. Direct voor me zijn @David_Racing en @Rb88 aan het bakkeleien voor de zege in het eindklassement. Hiervoor rijdt Yoram op de eerste positie. Ik zie de pijltjes van Ferrari geregeld achter mijn auto maar hij komt niet binnen inhaalafstand. Mijn bandenvoordeel blijkt goed te werken en in het tweede rondje na de herstart lijkt het zelfs alsof ik iets meer ademruimte van achteren heb gecreëerd. Kort hierop lijkt Ferrari zijn bocht iets te ruim te nemen en staat over dwars in één van de laatste bochten. Gunstig voor mij, minder gunstig voor Ferrari en Stofzuiger, die hem niet kan ontwijken.

Weer een safetycar met nog 3 rondjes te gaan. Huidige top 5: Yoram - David - R2Beat - Ik - ArjanJansen
Het lijkt er op dat het uitrijden onder de safetycar wordt maar we krijgen gelukkig nog een rondje. Tijdens de herstart gaan de mensen voor mij voor het rechte stuk even op de rem. Hierdoor is mijn exit niet helemaal goed en krijgt ArjanJansen, die er snel bij was, de gelegenheid om me te passeren. Het is erg close en Arjan gebruikt de hele baan (en meer, haha) maar het mag allemaal doorgaan. Jammer maar misschien kunnen we hem nog terugpakken door de nog aardig verse softbanden.

In het laatste rondje een paar keer gepoogd om Arjan in te halen. Hij remt echter slim de gehele bochtenlijn dicht en rekt het F1 reglement wat op waardoor het passeren net niet lukte. In één van de laatste hoge snelheidsbochten misschien dan toch binnendoor? Nee, hier lijkt net iets te weinig ruimte te zijn waardoor ik de hoek van een vangrail raak en rechtdoor schiet. Daarna met hoge snelheid tegen de muur. Wonderbaarlijk hangen beide wielen er nog aan en is alleen de voorvleugel kapot.

Met kapotte voorvleugel nog een paar bochten en over de finish. Als een van de weinigen heb ik een keer geen tijdstraf. Door de tijdstraffen van anderen een vijfde positie.

Op zich een prima resultaat maar met een iets betere herstart was P2 haalbaar omdat met nog één rondje te gaan, iedereen voor me tijdstraffen had van 3 en 5 seconden. Nu verloor ik veel tijd door mijn touche met de muur en het niet kunnen inhalen.

Oh ja
Ik zeg het al een paar races, die safetycar is niet helemaal lekker. Hier moeten we echt wat anders voor bedenken. Elke safetycar neemt op zijn minst 3 rondjes in. We hebben hier dus weer 15 rondjes door het putje gespoeld. Ook zorgt het er voor dat het element tactiek wordt weggecijferd.

Voor de liefhebber: Mijn laatste rondje en verwoede pogingen om ArjanJansen nog in te halen:

YouTube: Abu Dhabi einde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milanjansen2010
Qf sessie van Abu. Kut baan maar met mogelijkheden. Iedereen klaagte er wel over. Nou ben ik ook niet de beste 1lap racer. Maar al snel heel veel mensen Dqf of out session. Ik denk dat kan wel leuk worden. Maar al snel heb ik door dat ik niet de snelheid heb en 9de mag starten.

En dan de race. Kan ik nog 3de worden in het eindklassement. Word lastig maar ja het kan.
Nou de start was niet slecht maar ook niet goed. Een aanvaring met @Rizn ik zie het als een race incident. (wel raar dat ik daar 5sec voor krijg). Maar schade helaas. Gelijk komt de sc. Maar omdat ik de oordoppen in de controlle heb hoor ik jef niet en knal ik vol op @Rizn eigenschuld en weer 5sec. Maar gelukkig kunnen we allebij door.
Ik gelijk na binnen na de hards en nu op p16 terug. Ik hopen dat de sc nu voorlopige uitblijft en iedereen na binnen moet voor nieuwe banden en ik zelf door kan rijden tot ronde 18 of zo was mijn idee. Maar 4 ronde later weer een sc. Ik blijf lekker buiten en stijg naar plek p2 achter @David_Racing en voor @Rb88 die ging ook gelijk de druk er op leggen. Na de Dr's durfde hij het nog niet en ik was te bang dus ga iets na buiten waardoor hij hem heel mooi binnendoor kruist 👍. En weg zijn ze.
In ronde 11 weeg sc ik denk nu naar mediums. 17 ronde is veel maar met wat sc kan het misschien. Val terug na p11. Maar heb een mooie pace pak stofzuiger en stepic met mooie actie. En kom uiteindelijk bij de laatse sc op sofs en op p5 terecht. Achter kazim. En die moest effe in de remmen bij de herstart en kon er zo voorbij, en ja eerste bocht was een beetje ruim ja. Daarna vol in de verdediging. En mensen oordeel zelf in het leuke filmpje van kazim. Het was een harde verdedigingslijn van mij kant maar zeker geen kamikaze actie. Ik wilde naar de 3de plek in het eindklassement. Dus kom als 4de over de lijn maar @Rb88 had nog een 5 sec staan (onterecht) dus werd ik 3de. Dus dacht ik de buit is binnen met de 3de plek in het eindklassement. Maar ik vergeet @YRH die knap 2de werd. En dus evenveel punten heeft als mij. Dus ga ik er van uit dat ik 4de word. (nog blij mee) en @YRH gefeliciteerd met je podium.. Super seizoen voor mij. Leuke groep mensen. En ga volgend seizoen zeker door. En hoop dat iedereen er zo over denkt. 👍💪🏆

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rb88

Uitslag league

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkbVJsDBk648-wtHkVRr-BKVTY4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HEkU1HTrnEyjeAmipwqIvRmm.png?f=fotoalbum_large

Wat een leuk kort seizoen hadden we! Aanstaande zondag sluiten we nog af met een 100% race en volledige kwalificatie!
Op naar de GoT F1 2020 PS4 league! Hopelijk krijgen we genoeg mensen bij elkaar voor 2 volledige grids!!! Hou goed het forum in de gaten of contact mij om op de hoogte te blijven!

Pagina: 1 2 Laatste