Beste Tweakers,
Afgelopen week heb ik een nieuwe computer gebouwd. Het betreft een computer met onder andere een 3700X, (MSI) X-570 Pro A en 16 GB 3200 Mhz werkgeheugen. Echter ondervind ik nu enige problemen met, wat ik vermoed, de AMD drivers. Als ik de computer 's ochtends voor het eerst aanzet, dan begint de computer met haperen en is het installeren of de-installeren van programma's onmogelijk. Verder wilt de computer ook niet meer afsluiten op dat moment. Wanneer dit niet op treedt aan het begin, komt het wel na een uurtje of twee tevoorschijn.
Wat ik al heb geprobeerd:
Met vriendelijke groeten,
Lars
Afgelopen week heb ik een nieuwe computer gebouwd. Het betreft een computer met onder andere een 3700X, (MSI) X-570 Pro A en 16 GB 3200 Mhz werkgeheugen. Echter ondervind ik nu enige problemen met, wat ik vermoed, de AMD drivers. Als ik de computer 's ochtends voor het eerst aanzet, dan begint de computer met haperen en is het installeren of de-installeren van programma's onmogelijk. Verder wilt de computer ook niet meer afsluiten op dat moment. Wanneer dit niet op treedt aan het begin, komt het wel na een uurtje of twee tevoorschijn.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Oudere driver versie van mijn grafische kaart (GTX 1060) geïnstalleerd
- Geheugencheck (niks mis)
- sfc /scannow
- Een poging de AMD drivers opnieuw te installeren, echter beginnen mijn problemen dan direct. Daarom denk ik ook dat het hier iets mee te maken heeft.
- De drivers verwijderen is ook niet mogelijk aangezien hij dan op de helft vastloopt, ik heb wel alles verwijderd via een Windows tool echter had dit ook geen resultaat (wat die aan drivers heeft gevonden, maar dat was niet alles vermoed ik)
- De AMD drivers verwijderd in safemode, echter faalde die met het verwijderen van twee drivers.
Met vriendelijke groeten,
Lars