Vraag

• Hlaom
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 28-04-2020
Hoi!

Ik wil binnenkort een pc gaan bouwen en ben niet zo slim met techniek 8)7 , en ik heb even een vraagje, alvast bedankt voor jullie moeite!

Ik vroeg me af of de WD Blue SN550 500GB (WDS500G2B0C) op de Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0) past.
Ik zag sowieso al dat de ssd 80 mm was en dat het moederbord alleen een 3.0 x4 slot had voor 110 mm. Maakt het dan niet uit als je m.2 kaart te klein is? En past de kaart überhaupt in het moederbord?

Bedankt alvast! :)

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hlaom schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:24:
Hoi!

Ik wil binnenkort een pc gaan bouwen en ben niet zo slim met techniek 8)7 , en ik heb even een vraagje, alvast bedankt voor jullie moeite!

Ik vroeg me af of de WD Blue SN550 500GB (WDS500G2B0C) op de Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0) past.
Ik zag sowieso al dat de ssd 80 mm was en dat het moederbord alleen een 3.0 x4 slot had voor 110 mm. Maakt het dan niet uit als je m.2 kaart te klein is? En past de kaart überhaupt in het moederbord?

Bedankt alvast! :)
Zo te zien heeft dat moederbord 2 M.2 connectors die allebei 80mm aankunnen.

https://www.gigabyte.com/...50-AORUS-PRO-rev-10/sp#sp

• Hlaom
downtime schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:28:
[...]

Zo te zien heeft dat moederbord 2 M.2 connectors die allebei 80mm aankunnen.

https://www.gigabyte.com/...50-AORUS-PRO-rev-10/sp#sp
Bedankt voor je snelle reactie @downtime ! :)
Maakt het dan niet uit dat je hem niet met het schroefje vast kan maken? Of kan dat ook op 80 mm?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Hij moet wel vastgezet worden. En dat kan ook:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hlaom schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:30:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie @downtime ! :)
Maakt het dan niet uit dat je hem niet met het schroefje vast kan maken? Of kan dat ook op 80 mm?
Kijk even in de manual. Dat zwarte plaatje kun je verwijderen en daar zitten de andere schroefgaten onder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:54
Follow the steps below to correctly install an M.2 SSD in the M.2 connector.
Step 1:
Get a screw and a standoff from the included M.2 screw kit. Locate the M.2 connector where you will install the M.2 SSD, use a screwdriver to unfasten the screw on the heatsink and then remove the heatsink.
Step 2:
Locate the proper mounting hole for the M.2 SSD to be installed and then tighten the standoff first. Insert the M.2 SSD into the M.2 connector at an angle.
Step 3:
Press the M.2 SSD down and then secure it with the screw. Replace the heatsink and secure it to the original hole.

• Hlaom
downtime schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:34:
[...]

Kijk even in de manual. Dat zwarte plaatje kun je verwijderen en daar zitten de andere schroefgaten onder.
Aha! Thanks @Nielson, @downtime en @johnkeates ! _/-\o_
En die kaart past voor de rest wel?

• Hlaom
Hlaom schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:36:
[...]
En die kaart past voor de rest wel?
Want ik zie dit op de site staan van het mobo.
1 x M.2 connector (Socket 3, M key, type 2242/2260/2280/22110 SATA and PCIe 3.0 x4/x2 SSD support) (M2A_SOCKET), dus dat is een M key, maar ik kan nergens vinden of de ssd dat ook is...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:14
Hlaom schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:52:
[...]

Want ik zie dit op de site staan van het mobo.
1 x M.2 connector (Socket 3, M key, type 2242/2260/2280/22110 SATA and PCIe 3.0 x4/x2 SSD support) (M2A_SOCKET), dus dat is een M key, maar ik kan nergens vinden of de ssd dat ook is...
Op de site van WD staat dat het formaat "M.2 2280" is. Dat wil dus eigenlijk zeggen: een m2 van 22x80mm. De breedte van M2 schijven is altijd 22mm is, moet je naar de lengte kijken. Bij jou is dat 80mm, en aangezien het moederbord onder andere 2280 ondersteund is dat dus een M2 disk van 80mm. De SSD in kwestie is ook een PCI-e 3.0 x4 disk, en ook dat staat mooi bij de ondersteunde protocollen van het moederbord.

Dit zou dus prima moeten werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:15

DarkUnreal

Postmaster General

Beetje offtopic.. maar ik heb eigenlijk nooit gesnapt dat je zo'n M2 drive 'vast moet schroeven'. Waarom hebben ze het niet ala RAM modulles gemaakt? Bedoel... waarom moet er een schroef in..? dat ding gaat nergens naar toe

13:37

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:07

M2M

medicijnman

Overigens is het schroefgat enkel voor enigszins fatsoenlijke bevestiging. Een stuk tape als het schroefje ontbreekt werkt ook prima. Alleen als je een lange M.2 erin stopt en er zitten componenten in de weg is het een ander verhaal.

-_-

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:16
Ja, de ssd past, nee, dat moederbord is geen goede keuze. Het is het minst stabiele B450 bord. Sws kan je Gigabyte beter mijden wat B450 borden betreft. Asrock, Asus en MSI doen het stukken beter.

• Hlaom
Uszka schreef op maandag 27 april 2020 @ 21:11:
Ja, de ssd past, nee, dat moederbord is geen goede keuze. Het is het minst stabiele B450 bord. Sws kan je Gigabyte beter mijden wat B450 borden betreft. Asrock, Asus en MSI doen het stukken beter.
Wist ik niet! 8)7 Ik heb voor dit moederbord gekozen door deze goede review op hardware.info. Wat zou jij dan aanraden? Mijn budget voor mobo is tot 125 euro, en ik zoek eigenlijk gewoon een am4 moederbord dat je kan gebruiken voor gaming... Hoor graag of jij nog aanraders (of iemand anders natuurlijk!) hebt!

Thanks alvast!

Ik lees ook hier goede reviews: pricewatch: Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0)

[Voor 14% gewijzigd door Hlaom op 27-04-2020 23:57]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:16

• Hazzmat
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-07-2020
-snip

[Voor 97% gewijzigd door Hazzmat op 28-04-2020 16:57]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee