Toon posts:

Abit kt7A en geluid...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds mijn installatie van mijn Abit kt7a en 1,2AMD Athlon heb ik problemen met mijn ISA of PCI geluidskaart(en). Het probleem doet zich voornamelijk voor bij het afspelen van geluid via spellen van cd (Red Alert 2). Daarnaast kan ik mijn harddisk (Maxtor 32049H3) niet meer op DMA zetten. Dan heb ik fouten in de registry bij het opstarten.

Moet ik iets in de BIOS veranderen?? Hebben beide problemen iets met elkaar te maken??

Verdere specificaties: 256Mb intern, Pinnacle Rave, 3COM netwerkkaart

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 19:38
ik heb dus zelfde plank, en telkens als ik mp3 ga luisteren hoor ik van die blieps. Nu heb ik er al een SB Live ingehad, en heb nu ff een Terratec kaart in hangen. beide hebben zelfde probleem.

Hulp zou erg fijn zijn

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
Dat kan aan van alles liggen. Van een bepaald PCI-slot, tot instellingen in 't BIOS, tot een driver toe. Als je 't een beetje verkeerd aanpakt kun je er lang mee bezig zijn. 't Beste kun je even in de KT7 faq kijken: http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm daar komt alles aan bod.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is nu gelukkig verholpen.. Ik had wat gewisseld met geluidskaarten. Elke keer dat ik wisselde, installeerde het systeem de drivers opnieuw. Toevallig kwam ik erachter in de "safe mode". Toen zag ik dat er 5 x drivers waren geinstalleerd, per geluidskaart. Allemaal verwijderd en opnieuw laten detecteren en voila.... :)

• viper
Ik blijf het probleem dus houden. Heb alle sloten gehad, zo goed als alle biosinstellingen al gehad. Blijft gewoon kut.
Waar ik wel achter ben gekomen (jah, dit is echt superdom), is dat als je het voltage me proc omhoog zet, het gekraak van me sb live gewoon domweg minder wordt.
Het verband ertussen kan ik ook nog steeds niet vatten, maar het werkt wel. Toch heb ik nog steeds geen 100% kraakvrij geluid (vooral bij DivX heb ik nogal eens gekraak).
iemand enig idee?

• viper
niemand?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Gebruik je die ene reg. setting om de processor beter te laten afkoelen ? Of een softwarematig manier om je cpu extra te koelen (als je het hebt weet je wel wat ik bedoel)
dit zou een reden kunnen zijn voor rare geluidsefecten.
Als het dat niet is, weet ik het zo 1,2,3 niet.

Maar mocht je dus zoiets gebruiken, dan is dat het probleem. Hoe op te lossen ? Uischakelen/deinstalleren.

Geen inspiratie

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 22:42
CPUCool heeft een optie reduce sound problems, nou dat is geen overmoedige functie, want bij mij waren alle kraak en bromgeluiden ineens weg :)
CPUCOOL
Pagina: 1