Hallo allemaal! Hier mijn eerste draadje! Ik zit een tijdje rond te neuzen naar een nieuwe PC. Lang geleden heb ik mijn eigen PC al eens in elkaar geklikt en het is weer tijd om dat opnieuw te doen. Dit heb ik tot nu toe verzonnen. Onder de tabel staat verdere toelichting. Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik game, ik speel spellen als Runescape maar ook Cities: Skylines of GTA V. Niet per se de meest top of the line spellen. Echter zou ik de mogelijkheid willen hebben deze ook te streamen of hier videos over te maken. Ik ben iemand die veel programma's tegelijkertijd draait. Een kleine greep van dit moment; steam, spotify en twee instanties chrome met elk een aantal tabbladen.
Daarnaast ben ik geinterresseerd geraakt om mogelijk een programmeer taal te leren om in de front end development te hobby'en, wie weet!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn voorkeur gaat uit naar 1100, maar het mag maximaal oplopen naar 1400.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een ASUS VG248QG (beeldscherm) laatst gekocht. (Ik heb vernomen dat Gsync samen gaat met nVidia GPU's)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk doordat ik vrij veel beroep doe op mijn PC, bijvoorbeeld veel programma's draaien, dat ik minimaal 16GB ram nodig heb, wellicht 32 mocht ik willen streamen en de inhoud daarvan willen bewerken/compileren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD Processors zien er momenteel goed uit. En dus een Nvidia grafisch kaartje voor mijn scherm. Mocht ik het verkeerd hebben let me know!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind stilheid en een kleine hoeveelheid tierlantijntjes erg fijn. Mocht het beste product lichten hebben dan kan ik daarmee leven, maar ik hou niet echt van de gamer esthetiek.
Ga je overklokken?
Wellicht, maar ik denk van niet.
Wat verwacht je van ons?
Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen! Ik heb namelijk het oog voor de meest efficiente build zeker nog niet onder de knie. Wie mij kan helpen ben ik zeer dankbaar!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450M Mortar Max | € 102,25 | € 102,25 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,74 | € 50,74 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 148,95 | € 148,95 |
| 1 | Voedingen | Corsair Builder CX600 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 123,90 | € 123,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 805,84 | ||
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik game, ik speel spellen als Runescape maar ook Cities: Skylines of GTA V. Niet per se de meest top of the line spellen. Echter zou ik de mogelijkheid willen hebben deze ook te streamen of hier videos over te maken. Ik ben iemand die veel programma's tegelijkertijd draait. Een kleine greep van dit moment; steam, spotify en twee instanties chrome met elk een aantal tabbladen.
Daarnaast ben ik geinterresseerd geraakt om mogelijk een programmeer taal te leren om in de front end development te hobby'en, wie weet!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn voorkeur gaat uit naar 1100, maar het mag maximaal oplopen naar 1400.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een ASUS VG248QG (beeldscherm) laatst gekocht. (Ik heb vernomen dat Gsync samen gaat met nVidia GPU's)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Monitoren | Asus VG248QG Zwart | € 261,01 | € 261,01 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 261,01 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk doordat ik vrij veel beroep doe op mijn PC, bijvoorbeeld veel programma's draaien, dat ik minimaal 16GB ram nodig heb, wellicht 32 mocht ik willen streamen en de inhoud daarvan willen bewerken/compileren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD Processors zien er momenteel goed uit. En dus een Nvidia grafisch kaartje voor mijn scherm. Mocht ik het verkeerd hebben let me know!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind stilheid en een kleine hoeveelheid tierlantijntjes erg fijn. Mocht het beste product lichten hebben dan kan ik daarmee leven, maar ik hou niet echt van de gamer esthetiek.
Ga je overklokken?
Wellicht, maar ik denk van niet.
Wat verwacht je van ons?
Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen! Ik heb namelijk het oog voor de meest efficiente build zeker nog niet onder de knie. Wie mij kan helpen ben ik zeer dankbaar!