Ik heb naar de DesktopBBG MRT2020 gekeken en daar onderstaande lijst hoofdzakelijk op gebasseerd, en ook een aantal topics gelezen van mensen die hetzelfde willen bereiken als ik (Valve Index), maar heb m.i. toch een voor mij vernieuwende vraag.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem is m.n. bedoeld voor het gebruiken van ValveIndex. Daarnaast zou ik er ook wat mee willen gaan ontwikkelen in Unity voor VR (eigen kleine hobby projectjes).
Als ik al andere spellen wil spelen zonder ValveIndex, dan vind ik 1080p met lagere settings helemaal geen probleem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het uitgangspunt gaat zijn: zo goedkoop mogelijk voor de VR-set. Maar, deze VR-set wil ik natuurlijk wel optimaal kunnen gebruiken, wat dan betekent dat als ik iets moet veranderen in het lijstje dat het significant ten goede moet komen van de VR-beleving.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem is van 2008-2010, HD4890, DX10.3 (ouwe meuk
). Het enige wat m.i. bruikbaar kan zijn van mijn dit systeem zijn de behuizing (Cooler Master Centurion N300) en de PSU (Cooler Master Silent Pro 600W). Kunnen deze artikelen worden hergebruikt met de connectors/afmetingen van vandaag de dag? Of is de behuizing te klein en de voeding te zwak of verouderde connectors?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder heb ik een lijst geplaatst (CPU/GPU/Mem/Mobo/SSD).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zit met name te twijfelen over de videokaart, want als ik blijf lezen, dan is er altijd wel een reden te vinden waarom je 30€ meer uitgeeft voor B, en dan vervolgens weer 30€ meer voor C, en zo vervolgend kom je toch uit bij een videokaart van 450€-500€ terwijl ik dat echt alleen wil uitgeven als het nodig is voor VR SteamIndex. Wat dan de recommended specs voor SteamIndex overstijgt.
Daarnaast ben ik ook erg benieuwd naar jullie feedback op het hergebruiken van de behuizing en PSU, of dit uberhaupt wel of niet slim is...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem is m.n. bedoeld voor het gebruiken van ValveIndex. Daarnaast zou ik er ook wat mee willen gaan ontwikkelen in Unity voor VR (eigen kleine hobby projectjes).
Als ik al andere spellen wil spelen zonder ValveIndex, dan vind ik 1080p met lagere settings helemaal geen probleem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het uitgangspunt gaat zijn: zo goedkoop mogelijk voor de VR-set. Maar, deze VR-set wil ik natuurlijk wel optimaal kunnen gebruiken, wat dan betekent dat als ik iets moet veranderen in het lijstje dat het significant ten goede moet komen van de VR-beleving.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem is van 2008-2010, HD4890, DX10.3 (ouwe meuk
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder heb ik een lijst geplaatst (CPU/GPU/Mem/Mobo/SSD).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zit met name te twijfelen over de videokaart, want als ik blijf lezen, dan is er altijd wel een reden te vinden waarom je 30€ meer uitgeeft voor B, en dan vervolgens weer 30€ meer voor C, en zo vervolgend kom je toch uit bij een videokaart van 450€-500€ terwijl ik dat echt alleen wil uitgeven als het nodig is voor VR SteamIndex. Wat dan de recommended specs voor SteamIndex overstijgt.
Daarnaast ben ik ook erg benieuwd naar jullie feedback op het hergebruiken van de behuizing en PSU, of dit uberhaupt wel of niet slim is...
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450-A Pro Max | € 99,83 | € 99,83 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC 6G | € 274,- | € 274,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design CORE 2500 | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D30AESEK | € 79,86 | € 79,86 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 450W V2 | € 46,04 | € 46,04 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 115,91 | € 115,91 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 845,54 | ||
[ Voor 5% gewijzigd door Alfa op 27-04-2020 20:55 . Reden: Na de opmerkingen van Torac en Uszka over cooler/behuizing heb ik deze twee items aan de lijst toegevoegd ]