Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
Ik zou graag wat feedback en ideeën willen over waar het best mijn fans kunnen geplaatst worden.

Laat ik voorop stellen dat ik geen problemen heb met temperaturen die te hoog worden, alles blijft ruim binnen de perken.

Op het moment heb ik de volgende setup:

Define Mini C
Intake: 1x120mm (fractal 1200rpm)
Exhaust: 1x120mm (fractal 1200rpm)
Processor: scythe push pull config (stock bij cooler)

Ik zit er zelf aan te denken om de exhaust fan te verplaatsten naar intake kant. Aangezien de pull fan van de cooler toch zeer dicht op de achterkant zit.

Wat denken jullie hiervan, of zal ik gewoon een extra fan bestellen als intake?

Bijgevoegde foto van m'n build.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5I-RpmC66w6ceV3Ib0tnp_VKVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8R2QqZHYpVea4o9CODWATQ5r.jpg?f=fotoalbum_large

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:21
aangezien je geen probleem hebt.
zou ik ook niets gaan verplaatsen.
dat kan dan juist een probleem opleveren.

een extra fan bestellen als je dat leuk vind.. dat kan je natuurlijk altijd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:58

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Waarom zou je dat doen? Wat is je doel?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je zou inderdaad je exhaust van nu naar voren kunnen plaatsen, dan heb je een dubbele intake en 'overdruk' waardoor er minder stof in je kast komt. Wel een stoffilter voorin gebruiken uiteraard. Een extra fan is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Bart ® schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:04:
Waarom zou je dat doen? Wat is je doel?
Ik had niet een doel opzich, was meer hoe kan ik met de fans die ik heb de bestaande situatie verbeteren.
Navi schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:26:
Je zou inderdaad je exhaust van nu naar voren kunnen plaatsen, dan heb je een dubbele intake en 'overdruk' waardoor er minder stof in je kast komt. Wel een stoffilter voorin gebruiken uiteraard. Een extra fan is niet nodig.
Ik heb even gekeken en ik ga een extra fan er bijzetten voor. Waardoor ik sowieso overdruk krijg, scheelt dan zoals je zegt hopelijk ook wat met het stof. Zit een filter voor in maar vind toch regelmatig een dunne waas onderin de kast. Hebben katten en dat zal ook wel niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12
@Kapitein187 Je kan ook je achterste fan van je CPU cooler als exhaust case fan gebruiken, en dan de fan die je daar nu hebt voorin zetten als extra intake. Dan heb je ook meer intake dan exhaust en hoef je geen extra fan te kopen. Een van je CPU fans voorin zetten zou ik niet doen, dan draait die waarschijnlijk op een ander toerental dan je andere intake fan wat vaak een vervelend geluid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Wekko306 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 07:53:
@Kapitein187 Je kan ook je achterste fan van je CPU cooler als exhaust case fan gebruiken, en dan de fan die je daar nu hebt voorin zetten als extra intake. Dan heb je ook meer intake dan exhaust en hoef je geen extra fan te kopen. Een van je CPU fans voorin zetten zou ik niet doen, dan draait die waarschijnlijk op een ander toerental dan je andere intake fan wat vaak een vervelend geluid geeft.
Thanks, ik ga wel even kijken wat het veranderen doet met de temperatuur onder verschillende loads!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

Toch een leuke build om te zien. Ik ben stiekem ook meer fan van mATX omdat je de extra size van ATX bijna nooit nodig hebt. Het mooie van zo'n kleine kast is dat je je airflow mooi kan tunnelen.

Met de orientatie van je cpu koeler zou ik van het idee afstappen om bovenin fans te plaatsen, mocht je dat van plan zijn. Die trekken dan verse lucht uit je kast voordat het de koeler kan bereiken. Wat Wekko voorstelt is eigenlijk wel een goeie optie, maar ik verwacht niet dat het veel gaat schelen.

Mocht je nog zin hebben om je kast te modden, zou ik een outtake fan plaatsen onder de GPU waar nu de witte brackets zitten. Maar dat is de moeite ook niet echt waard denk ik. Het ziet er al aardig strak uit :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Fordox schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:49:
Toch een leuke build om te zien. Ik ben stiekem ook meer fan van mATX omdat je de extra size van ATX bijna nooit nodig hebt. Het mooie van zo'n kleine kast is dat je je airflow mooi kan tunnelen.

Met de orientatie van je cpu koeler zou ik van het idee afstappen om bovenin fans te plaatsen, mocht je dat van plan zijn. Die trekken dan verse lucht uit je kast voordat het de koeler kan bereiken. Wat Wekko voorstelt is eigenlijk wel een goeie optie, maar ik verwacht niet dat het veel gaat schelen.

Mocht je nog zin hebben om je kast te modden, zou ik een outtake fan plaatsen onder de GPU waar nu de witte brackets zitten. Maar dat is de moeite ook niet echt waard denk ik. Het ziet er al aardig strak uit :)
Dank je :)
De eerste PC die ik zelf heb samengesteld.
Wbt outtake fan, had ik nog niet aan gedacht. Zal eens kijken of ik wat mod ideeen verder kan vinden hoe ik daar mooi een fan kwijt kan.

Een puntje aan deze build van me vind ik de 24pin. Die kabels van Seasonic zijn zo dik (in cable capacitors), daardoor kon ik hem niet recht er op zetten. Anders kan de backplate van de kast er niet meer op. Wellicht toch naar cablemod extensie toe mocht ik in de toekomst wat dingen gaan upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
ik zou zelf de pull fan van je cpu koeler voorin plaatsen dit scheelt herrie omdat die casefan erachter dan geen turbulente lucht meer opzuigt en extra frisse lucht je case in is altijd goed ;)
Pagina: 1